Yazar "Girit Yildiz, Dilek" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe A Gifted High School Student's Generalization Strategies of Linear and Nonlinear Patterns via Gauss's Approach(Sage Publications Inc, 2021) Girit Yildiz, Dilek; Durmaz, BurcuMathematically gifted students have a high potential for understanding and thinking through mathematical relations and connections between mathematical concepts. Currently, it is thought that generalizing patterns algebraically can serve to provide challenges and opportunities that match their potential. This article focuses on a mathematically gifted student's use of generalization strategies to identify linear and nonlinear patterns in the context of a matchstick problem. Data were collected from a 10th-grade gifted student's problem-solving process in a qualitative research design. It was observed that the gifted student's ways of generalizing the linear and nonlinear patterns were different. In a generalization process, the student used figural reasoning in the linear pattern and numerical reasoning in the nonlinear patterns. It was noted that the student explored using Gauss's approach in structuring the general rules of nonlinear patterns. Accordingly, aside from assisting their more gifted students, mathematics teachers may want to consider ways to introduce Gaussian thinking to the benefit of all their students.Öğe Ortaokul Matematik Öğretmen Adaylarının Sabit Değişen Şekil Örüntüsü Genellemesini Öğretmek İçin Matematik Bilgileri(Trakya Üniversitesi, 2019) Girit Yildiz, Dilek; Gündoğdu Alaylı, FundaÖğretmen adaylarının cebirsel düşünme ile ilgili hem kendi bilgilerinihem de öğrenciler hakkında bilgilerini ortaya koymak, kavramsal bilgiye sahipolan öğretmenler yetiştirmek için ilk aşama sayılabilir. Bu amaçla buçalışmada, ortaokul matematik öğretmeni adaylarının örüntü genellemesihakkındaki konu alan ve pedagojik alan bilgileri incelenmiştir. Nitel araştırmatasarımı kapsamında, 26 öğretmen adayına sabit değişen şekil örüntüsü problemive bu problemle ilişkili olarak açık uçlu sorular sorulmuştur. Elde edilenveriler, Ball, Thames ve Phelps (2008) tarafından geliştirilen “Öğretmek içinMatematiksel Bilgi (ÖMB)” modeli kullanılarak içerik analizi ile incelenmiştir.Bulgular, öğretmen adaylarının tümünün örüntüyü cebirsel olarak doğrugenelleyebildiklerini ortaya koymuştur. Çoğunun genellemeye ulaşırken sayısalakıl yürütme kullandığı tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının, öğrencilerinproblem çözme konusundaki bilgilerinin, genellikle kendi çözüm yöntemlerinedayandığı görülmüştür. Öğretmen adaylarının, öğrencilerin yaşayabileceği zorlukve kavram yanılgılarına yönelik tahminleri oldukça sınırlıdır. Dolayısıylabunları gidermek için yaptıkları öneriler de yetersiz kalmıştır. Bulgularadayanarak, öğretmen adaylarını yetiştirmeye yönelik öneriler yapılmıştır.