Yazar "Ercan, Zülfiye Gül" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Anasınıfı çocuklarının görsel-motor koordinasyon gelişimine görsel algı eğitiminin etkisinin incelenmesi(2011) Ercan, Zülfiye Gül; Aral, NerimanBu araştırmada görsel algı eğitimi uygulanan ve uygulanmayan çocukların görsel-motor koordinasyon gelişimlerinin incelenmesi, görsel algı eğitiminin çocukların görsel-motor koordinasyon gelişimi üzerinde etkili olup olmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada ön test, son test, kalıcılık testi kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, Edirne İl Merkezinde bulunan iki ilköğretim okulundaki anasınıflarından basit tesadüfi örnekleme ile belirlenen dört anasınıfına devam eden 78 çocuk üzerinde yürütülmüştür. Bu sınıflardaki 39 çocuk deney, 39 çocuk kontrol grubunu oluşturmuştur. Deney grubundaki çocuklara üç ay süreyle haftada üç kez görsel algı eğitim programı uygulanmıştır. Araştırmada Beery (1967) tarafından geliştirilen Beery-Buktenica Gelişimsel Görsel-Motor Koordinasyon Testi (GMK-5)Türkçeye uyarlanarak kullanılmıştır. Araştırmada karışık ölçümler için iki faktörlü ANOVA, İlişkisiz Örneklemler İçin t Testi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda deney ve kontrol grubundaki çocukların görsel-motor koordinasyon gelişim puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir farklılık olduğu (p<.001) belirlenmiştir.Öğe Beery-buktenica gelişimsel görsel-motor koordinasyon testinin altı yaş (60-72 ay) Türk çocuklarına uyarlanması(2011) Ercan, Zülfiye Gül; Aral, NerimanBu araştırma Beery-Buktenica tarafından geliştirilen Beery-Buktenica Gelişimsel Görsel-Motor Koordinasyon Testinin (GMK-5) (Beery & Beery 2004) altı yaş (60-62 ay) Türk çocuklarına uyarlanması amacıyla planlanmıştır. Beery-Buktenica Görsel-Motor Koordinasyon Testinin uygulama yönergelerinin Türkçe'ye uyarlaması yapılarak uzman görüşleri doğrultusunda kapsam geçerliği incelenmiştir. Uzman görüşleri doğrultusunda düzenlenen test 206 çocuğa uygulanmış testin alt boyutları arasındaki korelasyona bakılmıştır. Tüm alt boyutlar arasındaki korelasyonun anlamlı olduğu (p<.01), iç tutarlılığa ilişkin güvenirlik katsayısının .67-79 arasında değiştiği görülmüştür. Yapılan test-tekrar test korelasyonu sonucunda testin zamana bağlı tutarlı sonuçlar verdiği saptanmıştır (r.72-.84). Beery-Buktenica Gelişimsel Görsel-Motor Koordinasyon Testi(GMK-5) ile benzer ölçek geçerliği ile ilgili olarak uygulanan Frostig Görsel Algılama Testinden elde edilen sonuçlar tutarlı bulunmuştur (p<.05). Testin ölçüt geçerliği çalışmalarında öğretmen değerlendirmeleri esas alınmış ve Beery-Buktenica Gelişimsel Görsel-Motor Koordinasyon gelişimleri yaşıtlarından zayıf ve iyi olan çocukların öğretmenler tarafından da zayıf ve iyi olarak değerlendirildikleri saptanmıştır. Elde edilen bulgular doğrultusunda Beery-Buktenica (GMK-5th) Testinin altı yaş (60- 72 ay) Türk çocukları için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı olduğu belirlenmiştir.Öğe OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKUMA ALIŞKANLIĞI PROFİLİ (TRAKYA ÜNİVERSİTESİ ÖRNEĞİ)(2016) Biçer, Ali; Ercan, Zülfiye GülBilim ve teknolojinin insan hayatında sürekli değişimleri zorunlu kıldığı günümüzde insan hem mesleki hem de sosyal hayatında sürekli bir eğitime ihtiyaç duymaktadır. Teknolojinin bu kadar hızlı gelişmesi bilgi kaynaklarını çeşitlendirmiş, bilgiye erişimi kolaylaştırarak hızlandırmış, hızlı tükenmesini ve eskimesini sağlamıştır. Günümüzde okumak bir ihtiyaç ve yükümlülük haline gelmiştir. Özellikle iş ve kariyer gelişiminde, değişime ayak uydurmak için yaşam boyu eğitim bir zorunluluk hâlini almış, bunun da ancak sürekli okuma ile sağlanabileceği, bu nedenle okumanın bireyin yaşamında alışkanlığa dönüştürülmesi gerekliliği ortaya çıkmıştır. Okuma alışkanlığı aile ile başlayıp okul ile devam eden ve gelişen bir süreç izlemektedir. Bu süreçte üniversite yaşamı bu alışkanlığının gelişmesinde, kalıcı hale gelmesinde ve sonraki nesile aktarılmasında önemli bir dönüm noktasıdır. Çocuğun hayatında karşılaşabileceği ilk öğretmen olması vesilesiyle okul öncesi öğretmen adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarını incelemek ve desteklemek büyük önem arz etmektedir. Bu araştırma okul öncesi öğretmen adaylarının kitap okuma alışkanlığına ilişkin tutumlarını incelemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya Trakya üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliğinin I ve II öğretimine devam eden ve araştırmaya katılmaya gönüllü olan 389 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarına ilişkin demografik bilgiler, "Genel Bilgi Formu" ile öğretmen adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumları, Susar Kırmızı (2012) tarafından geliştirilen "Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlığına Yönelik Tutum Ölçeği" ile elde edilmiştir. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde SPSS istatistik programı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmen adaylarının kitap okuma alışkanlığına yönelik tutumunun orta düzeyde olduğu ve kitap okuma alışkanlığına yönelik tutumunun kitap okuma sıklığına, günlük kitap okuma süresine, okuma zamanını yeterli bulup bulmamaya, bugün okumaya ayrılan zamanının üniversite öncesine göre farklı bulup bulmamaya göre istatistiksel açıdan anlamlı faklılık gösterdiği bulunmuştur ( p< .001, p<.05)Öğe Okul öncesi öğretmen adaylarının kodlama becerileri ve kodlama ilişkin görüşleri(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Ergin, Ayşegül Zeynep; Ercan, Zülfiye GülBilgisayar bilimleri donanım ve yazılım olarak giderek artan bir şekilde günlük yaşantımızın her alanında etkin ürün ve hizmetlerle yer almaktadır. Her alanda olduğu gibi erken çocukluk dönemi de dâhil olmak üzere eğitimin her kademe ve türünde bilgisayar temelli ortam-araç ve gereçler öğrenmenin ve öğretmenin kaçınılmaz bir parçası olmaktadır. Bilgisayar bilimlerinin ürünleri çok kapsamlı ayrıntılı donanım ve yazılım bilgilerini gerektirebileceği gibi düzey ve amaca göre çok basit şekilde de olabilir. İleri programlama dilleri kullanılarak yapılacak kodlamayla ürün ve hizmetler oluşturmak mümkün olduğu gibi erken çocukluk eğitim kurumlarında eğitimde çocuklara öğretmek için basit düzeyde kullanım şekli olan kodlama teknikleri de vardır. Bu sayede çocukların sadece tüketici değil üretici olarak istediklerini daha kalıcı bir öğrenmeyle gerçekleştirmeleri mümkündür. Aynı zamanda okul öncesi öğretmenlerinin bu yaş dilimlerindeki çocukların eğitiminde kullanmak üzere bazı kodlama tekniklerini öğrenmesi eğitimi daha katılımcı, işbirlikçi, etkin ve başarılı kılacaktır. Okul öncesi öğretmen adaylarının sahip olacağı “kodlama becerileri” onların mesleki gelişimlerinde önemli faydalar sağlayacaktır. Bu nedenle Okul öncesi öğretmenliği öğrencilerinin kodlama eğitimi hakkındaki bilgi, beceri ve tutumlarının araştırılması önem taşımaktadır. Bu çalışmanın amacı, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi okul öncesi öğretmen adaylarının kodlama bilgi, beceri, deneyim ve bu konu hakkındaki görüşlerini saptamaktır. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü Okul öncesi öğretmenliği programında 2019-2020 öğretim yılı güz döneminde öğrenim gören 213 öğrenciye 30 sorudan oluşan araştırmacının hazırladığı anket uygulanmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmen adaylarının kodlama konusunda yeterli bilgi, beceri ve deneyime sahip olmadıkları, kodlama eğitimi hakkında olumlu tutum göstermedikleri saptanmıştır.Öğe Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Okuma Alışkanlığını Etkileyen Faktörlerin İncelenmesi (Trakya Üniversitesi Örneği)(2017) Biçer, Ali; Ercan, Zülfiye GülBu araştırmada Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı'nda öğrenim gören öğretmen adaylarının kitap okuma alışkanlıklarının ve okuma alışkanlığını etkileyen faktörlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Eğitimi Anabilim Dalı I. ve II. öğretimine devam eden 538 öğretmen adayından, araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 389 öğretmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada öğretmen adaylarına; demografik bilgileri elde etmek amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanan "Genel Bilgi Formu" ile öğretmen adaylarının okuma alışkanlığına yönelik tutumlarını incelemek amacıyla Susar Kırmızı (2012) tarafından geliştirilen "Öğretmen Adaylarının Kitap Okuma Alışkanlığına Yönelik Tutum Ölçeği" uygulanmıştır. Araştırma sonucunda okul öncesi öğretmen adaylarının kitap okuma alışkanlıklarının yaşa, cinsiyete ve sınıf düzeyine göre istatistiksel açıdan anlamlı faklılık gösterdiği (p<.001), öğretim türü, sosyo-ekonomik düzey, anne ve babanın eğitim seviyesi ile okul öncesi eğitim alıp almama değişkenlerine göre ise istatistiksel açıdan anlamlı farklılık göstermediği bulunmuştur.Öğe Ses temelli cümle yöntemine ilişkin öğretmen görüşleri (Edirne ili örneği)=The views of teachers on the method of phonetic based (Example of Edirne)c(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Bektaş, Seda; Ercan, Zülfiye GülBu çalışmanın amacı özel geresinimli çocukların görsel motor becerilerinin incelenmesidir. Betimsel araştırma yönteminin kullanıldığı bu araştırmanın çalışma grubunu Edirne il sınırları içerisinde özel gereksinimli 140 çocuk oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak Genel Bilgi Formu ve Görsel Motor Becerilerin Geniş Kapsamlı Değerlendirilmesi Testi (WRAVMA) kullanılmıştır. Araştırmanın birinci aşamasında Wayne Adams ve David Sheslow tarafından 1995 yılında geliştirilen Görsel Motor Becerilerin Geniş Kapsamlı Değerlendirilmesi Testinin (WRAVMA) geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılmıştır ve görsel motor becerilerini değerlendirmek için uygun olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmanın ikinci aşaması çalışma grubundaki çocukların katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Görsel motor becerilerini değerlendirmek amacıyla Görsel Motor Becerilerin Geniş Kapsamlı Değerlendirilmesi Testi (WRAVMA) çocuklara bireysel olarak uygulanmıştır. Çalışmada genel olarak, özel gereksinimli çocukların görsel motor becerileri yaş, cinsiyet, engel türü, zihin engeli derecesi, devam ettiği okul, eğitim süresi, ailenin sosyo-ekonomik düzeyi, aile tipi, ailedeki çocuk sayısı, okul öncesi eğitim alma değişkenlerine ilişkin değerlendirmelerin yapılması amaçlanmıştır. Genel bilgi formu ve WRAVMA aracılığıyla toplanan veriler istatistik paket programı yardımıyla analiz edilmiştir. Özel gereksinimli çocukların görsel motor becerileri cinsiyet, tanı, zihin engeli derecesi, devam edilen okul, eğitime devam etme süresi, ailenin sosyo-ekonomik düzeyi, okul öncesi eğitim alma değişkenlerine göre farklılık göstermemektedir (p>0.05). Yaş değişkenine göre eşleme alt boyutunda, aile tipi değişkenine göre çizim ve eşleme alt boyutlarında, ailedeki çocuk sayısı değişkenine göre eşleme ve çivi tahtası alt boyutlarında farklılık göstermektedir (p?0.05).Öğe ZORUNLU EĞİTİM ÇAĞINI GEÇMİŞ ENGELLİ BİREYLERİN DURUMLARININ İNCELENMESİ(2022) Ercan, Zülfiye Gül; Gündüz, Feyza NazanBu araştırma zorunlu eğitim çağını geçmiş olan engelli bireylerin günümüzdeki durumlarının incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması desenine göre planlanmıştır. Araştırma gönüllük esasına göre engelli yetişkin çocuğu olan yedi aile üzerinde yürütülmüştür. Araştırmanın verileri görüşme tekniği ile toplanmış ve araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik ve betimsel analiz ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda; engelli bireylerin, engel derecelerinin orta ve ağır seviyede olduğu, geçmişte engelli bireylerin tümünün üniversiteye bağlı eğitim-rehabilitasyon merkezinden hizmet aldıkları, ailelerin çocuklarının eğitim süreçlerinde erişilebilirlik ve yemek hizmetlerinde sorun yaşadıkları, alınan eğitimin çocukların akademik, günlük yaşam ve sosyal becerilerine katkı sağladığı bulunmuştur. Ayrıca araştırmada tüm ailelerin çocuklarının geleceklerinden kaygı duydukları, bundan dolayı engelli bireylere yönelik bakım evlerinin kurulmasını istedikleri, engelli çocuklarının eğitimlerinin yaşam boyu yoğun bir şekilde devam etmesi gerekliliğine dikkat çektikleri ve çocuklarının rahatça katılabilecekleri sosyal etkinlikler düzenlenmesinin de önemli olduğunu ifade ettikleri belirlenmiştir.