Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Aslan, Ruken" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Anselm Kiefer’in manzara betimlemelerinde kara romantizm
    (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Kolay, Rıdvan; Aslan, Ruken
    1945 Almanya doğumlu sanatçı Anselm Kiefer’in manzara betimlemeleri ile Alman Romantik Manzara Resmi arasında biçimsel olarak dikkat çekici benzerlikler görülmektedir. Nazi Almanyası sonrasını bizzat yaşamış ve ciddi bir şekilde sorgulamış bir sanatçı olan Kiefer’in sanatında, kaynağını Alman olmanın getirdiği bir özeleştirel tavırdan alan “soykırım” ve “kültür olumsuzlaması” ve daha geniş bir çerçevede ise “ölüm” ve “insan varoluşunun sorgulanması” izlekleri hakimdir. Bir anlamda Romantik Alman Resminin idealize ettiği “insanı” ve “kültür”ü, resminde onunla benzer plastik öğeleri kullanarak alaşağı etmiştir Kiefer. Çalışmada, Romantik Alman Resmi incelenecek ve Kiefer’in sanatıyla biçimsel paralellikler saptanacaktır. Daha sonra, İkinci Dünya Savaşı sonrası Alman kültürü, Anselm Kiefer’in biyografisi ve Kara Romantizm kavramları incelenecektir. Kiefer’in manzara betimlemelerinde Romantik Alman Resmi ile benzer biçimsel unsurların temsil ettikleri çok farklı kavramlar ve fikirler Romantizm- Kara Romantizm ikiliği etrafında çözümlenecektir. Eser-metin olarak hazırlanmış bu çalışmada, yine “kara romantizm” kavramı etrafında ürettiğim işlerin de analizine yer verilecektir.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Gerçeküstücü Harekette Ütopya Kavramı
    (Trakya Üniversitesi, 2015) Aslan, Ruken
    The Surrealist Movement, whose purposes were defined first in the manifesto written by the movement’s leading figure Andre Breton, is considered to be one of the most ambitious and influential artistic and cultural protestation against the system prevailing at the time. Propounded by a group of artists who had either witnessed or experienced in person the atrocity and the genocides of the two world wars masked under the guise of Western Rationality, the surrealist movement approached Dadaism in its rebelliousness and hatred of order. Nevertheless, its attitude towards the problems was not nihilistic as in Dadaism but constructive. It held the belief that fighting against positive rationalism, Western morality, inequality and alienation caused by industrialism and capitalism is possible through recourse to imagination, dreams and intuitions which are within reach of the human’s capacities. The main emphasis in their manifestoes was to reconcile dream with reality through the Freudian psychoanalytic method of psychic automatism. Foregrounding the importance of dreams and intuitions in artistic production, this movement attempted to liberate art from the sanctity attributed to it by the Romantic tradition and to transform it to an experience in every person’s life; to this end, it suggested a reconciliation between art and life, and dream and reality against a harsh external reality. This, in a sense, was a sort of socialist utopia that aimed at a reconciliation of art and life, whose precursors could be traced back to figures such as Saint Simon, William Morris and Fourier
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Gerçeküstücü sanatta tekinsizlik
    (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Özelmacı, Erhan Burak; Aslan, Ruken
    Bu tez konusunu seçmemdeki başlıca nedenin, Sigmund Freud’un E.T. Hoffmann’ın “Kum Adam” hikayesi etrafında detaylı bir analizini yapmış olduğu tekinsiz motiflerin aslında kendi resimlerimde oldukça fazla bulunduğunun farkına varmak olduğunu söyleyebilirim. Tekinsizlik, sadece sanat alanında ifade edilmeye çalışılan bir duygu durumu olmayıp, gündelik hayatlarımızda da hepimizin sıkça yaşadığı fakat çok da kolay anlamlandıramadığı bir olgu. Bu çalışmada tekinsizlik kavramını resim ve sinema gibi farklı disiplinler içerisinde çözümlemeye çalıştım. Araştırmayı bu iki disiplin etrafında sürdürmek, gerçeküstücü düşüncenin tekinsiz ile sıkı ilişkisini benim için daha da netleştirdi. Bu araştırma, kendi çalışmalarımı bundan böyle sadece tekinsizlik değil, gerçeküstücülük bağlamında da gözden geçirmeme vesile olacaktır. Hem bu eser-metin tez çalışmasında, hem de resim çalışmalarımda benden desteğini hiç esirgemeyen ve sanat alanında önemli ölçüde ilerlememi sağlayan tez danışmanım Doç. Ruken Aslan’a sonsuz teşekkürlerimi borç bilirim. .
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Max Ernst’in Resimlerinde “Orman” İmgesi
    (Trakya Üniversitesi, 2016) Aslan, Ruken
    Max Ernst, one of the prominent figures of Surrealism, an important counter-movement of the 20th century, produced a significant number of works focused on the theme of the “forest”. The influence of the forest image on Ernst dates back to his childhood. The emphasis he makes, in his interviews, on the walking tours in the forest with his father who was an amateur painter, foregrounds this image as an important autobiographical element and a pointer to the traumas of his childhood. Beside its autobiographical significance, this image is a metaphorically rich element in German Romantic philosophy and literature which Ernst was deeply influenced by. For Ernst, whose work bears the influence of Caspar David Friedrich and German poets and thinkers such as Schelling, Carus and Novalis, nature and the forest imply a symbolic structure, laden with metaphors, which, in turn, provides a means for knowing and analyzing oneself. Considering his surrealist stance, we can also note that the image of forest, for Ernst, serves, in a way, a metaphor for coming to terms with civilization. The concept of civilization was brought under scrutiny especially by Surrealist artists in the 20th century which was dominated by wars, tragedies and destruction. Along with some other images, the forest served for him as a field of contest whereby the dichotomy of nature/culture could be questioned in terms of Surrealism’s endeavour to reconcile contradictions. The techniques such as frottage and grattage that he applied in creating his works expose his paintings to “objective chance”, a key element of Surrealist movement. In this sense, the forest is uncontrollable, wild and threatening as well as a mysterious and enchantening space abounding with elements which motivate the unconscious and open to dreams
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Nihan Martlı’nın resimlerinde anlantı
    (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021) Güler, Tansu; Aslan, Ruken
    “Anlatı”, geçmişten günümüze, insanlığın var olduğu andan itibaren süregelen kültürel bir olgudur. Bütün toplumlarda, insan hayatının her alanında anlatı mevcuttur. İki kişinin birlikte ettiği sohbetin içerisinde de, sanat eserinin içeriğinde de anlatı vardır. Bu tez kapsamında çeşitli felsefecilerin düşüncelerinden yararlanılarak ve bilimsel metodlara dayandırılarak “anlatı” kavramı açıklanmış, bu kavramla ilgili olduğu düşünülen “gösterge” ve “göstergebilim” kavramlarına değinilmiştir. Roland Barthes, Ferdinand de Saussure ve Sanders Pierce gibi çeşitli düşünürlerin bu kavramlara yaklaşım biçimleri ele alınmıştır. Görsel sanatlar alanında, “anlatı” kavramıyla yakından ilişkili olduğu düşünülen “resimlerarasılık” kavramı, Martlı’nın çeşitli sanatçılardan alıntılayarak yeniden ürettiği eserleriyle birlikte değerlendirilmiş ve açıklanmıştır. Yine bu bağlamda, “pastiş”, “üslup”, “hikaye” ve “otoportre” gibi konular elde edilen bilgiler dahilinde sanat tarihinden görsel referanslar alınarak Nihal Martlı’nın eserleri üzerinden incelenmiştir. Bu çalışma eser-metin şeklinde hazırlanmış olup, çalışmanın son bölümü kendi resimlerimdeki anlatıların çözümlenmesine ayrılmıştır

| Trakya Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Edirne, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim