Öğrencilerin dijital girişimcilik niyeti, dijital okuryazarlık ve işsizlik kaygısı algısı
Abstract
Dijitalleşme hayatımızın tüm alanlarını olduğu gibi iş hayatımızı da
etkilemiştir. Girişimcilik dijital ortama taşınırken, dijital okuryazarlığın önemi
artmıştır. Endüstri 4.0 ile iş hayatı tamamen dijitalleşmektedir. Dijitalleşme ile iş
hayatında insan ihtiyacının azalacağı düşüncesinin yanı sıra ülkemizde işsizlik
oranlarının yüksek olması özellikle üniversitede okuyan öğrenciler için işsizlik
tehlikesi anlamına gelmektedir.
Araştırmada öğrencilerin dijitalleşme ile alakalı bilgilerinin yanı sıra
öğrencilerin işsizlik kaygıları, dijital girişimcilik niyeti ve dijital okuryazarlık
algılarının demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediği tespit etmek
amaçlanmıştır. Araştırma Trakya Üniversitesi kapsamında yer alan 4 fakülte ve 2
yüksekokuldan 1.320 öğrenci yer almaktadır. Araştırmada veriler anket yöntemi ile
elde edilirken, SPSS 20.0 ile analiz edilmiştir. Verilerin demografik özelliklere göre
farklılık gösterip göstermediği Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis H testleri ile
analiz edilmiştir.
Araştırmada dijital cinsiyet değişkenine göre girişimcilik niyeti farklılık
göstermektedir. Dijital okuryazarlıkta ise tutum boyutu farklılık gösterirken, teknik
boyutu farklılık göstermemektedir. İşsizlik kaygısında karamsarlık boyutu farklılık
gösterirken, iyimserlik boyutu farklılık göstermemektedir. Yaş değişkeninde ise dijital
girişimcilik farklılık göstermemektedir. Dijital okuryazarlıkta her iki boyutta da
farklılık göstermektedir. İşsizlik kaygısı ölçeğine göre ise karamsarlık ve iyimserlik
boyutunda farklılık göstermemektedir. Bölüme değişkenine göre dijital girişim niyeti
farklılık gösterirken, dijital okuryazarlıkta iki boyutta da farklılık göstermemektedir.
İşsizlik kaygısı karamsarlık ve iyimserlik boyutu farklılık göstermektedir. Digitalization has affected all areas of our lives as well as our business life. As
entrepreneurship moves to the digital environment, the importance of digital literacy
has increased. With Industry 4.0, business life is completely digitalized. In addition to
the thought that the need for people in business life will decrease with digitalization,
the high unemployment rates in our country mean the danger of unemployment,
especially for students studying at university.
In the research, it is aimed to determine whether students' unemployment
concerns, digital entrepreneurship intentions and digital literacy perceptions differ
according to demographic characteristics, as well as their knowledge about industry
4.0. The research includes 1320 students from 4 faculties and 2 colleges within the
scope of Trakya University. While the data were obtained by the survey method in the
research, they were analyzed with SPSS 20.0. Whether the data differed according to
demographic characteristics was analyzed with Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis
H tests.
In the research, entrepreneurial intention differs according to the digital
gender variable. In digital literacy, on the other hand, while the attitude dimension
differs, its technical dimension does not. While the pessimism dimension
differs in unemployment anxiety, the optimism dimension does not. In the age
variable, digital entrepreneurship does not differ. Digital literacy differs in both
dimensions. According to the unemployment anxiety scale, it does not differ in the
dimensions of pessimism and optimism. While digital initiative intention differs
according to the department variable, it does not differ in both dimensions in
digital literacy. The dimensions of unemployment anxiety, pessimism and optimism
differ.
Collections
- Tez Koleksiyonu [2028]