Özel yetenekli olan ve olmayan öğrencilerin ingilizce dersine ilişkin tutumlarının karşılaştırılması
Abstract
Bu araştırmada özel yetenekli olan ve olmayan öğrencilerin İngilizce dersine
ilişkin tutumlarının bazı demografik özelliklere göre değişip değişmediğini tespit
etmek amaçlanmıştır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama
modeline göre tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu 2021-2022 eğitim öğretim
yılında Edirne Şehit Nefize Çetin Özsoy Bilim ve Sanat Merkezi 5. sınıfta eğitim gören
genel zihinsel alanında tanılanmış 41 özel yetenekli öğrenci ve Edirne il merkez
MEB’e bağlı Gazi Osman Paşa Ortaokulu 5. sınıfta eğitim gören 41 normal gelişim
gösteren öğrencilerden oluşmaktadır. Öğrencilerin İngilizce’ ye ilişkin tutumlarını
belirlemek amacıyla demografik bilgi formu ve “İngilizce Dersine Yönelik Tutum
Ölçeği” (Orakçı,2017) kullanılmıştır. Demografik bilgilerinin analizinde frekans ve
yüzdelik hesaplamalar kullanılmıştır. Tutum ölçeğinden elde edilen veriler ise SPSS25
paket
programına aktarılarak araştırmanın alt amaçlarına uygun parametrik veya
non-parametrik yöntemlerle analiz edilmiştir. Araştırmada öğrencilerin İngilizce
dersine ilişkin tutumlarının özel yetenekli ve normal gelişim gösterme durumuna göre
farklılık göstermediği bulunmuştur. In this study, it was aimed to determine whether the attitudes of gifted and non-gifted
students towards the English lesson change according to some demographic
characteristics. The research was designed according to the relational survey model,
one of the quantitative research methods. The study group of the research consist of
41 gifted students who were diagnosed in the general mental field, who were educated
in the 5th grade of Edirne Şehit Nefize Çetin Özsoy Science and Art Center in the
2021-2022 academic year, and 41 normal students who were educated in the 5th grade
of Gazi Osman Paşa Secondary School affiliated to the Edirne provincial center MEB.
Demographic information form and "Attitude Scale Towards English Lesson" (Orakçı,
2017) were used to determine students' attitudes towards English. Frequency and
percentage calculations were used in the analysis of demographic information. The
data obtained from the attitude scale were transferred to the SPSS-25 package program
and analyzed with parametric or non-parametric methods in accordance with the subpurposes
of
the
research.
In
the
study,
it
was
found
that
the
attitudes
of
the
students
towards
the English lesson did not differ according to the gifted and normal
development status.
Collections
- Tez Koleksiyonu [1858]