Perspectives of primary school students and their parents on online English lessons in Western Thrace, Greece during the covid-19 pandemic period
Özet
In 2019 all the world suddenly faced the reality of a worldwide disease, Covid-19.
Nearly all levels of educational institutions turned their formal education system into
online education in order to take the necessary precautions to prevent the spread of the
virus and to not interrupt the teaching and learning process. This study is focused on
the online English language education of primary school students during the
coronavirus pandemic whether their demographic background show differences on
their perceptions. Furthermore, it has been investigated that having the necessary
technology or experiencing difficulties while attending online lessons have affected
their perceptions or not. A mixed method research was designed, quantitative data
were obtained from the students with the ‘Secondary School Students' Distance
Education Perceptions Scale’, and the thoughts of both students and parents were
analyzed with qualitative research using structured interview questions. In the 20202021
academic
year,
100 primary school students in the Western Thrace region of
Greece responded to the scale, 53 of them answered the interview questions and the
opinions of 38 parents were obtained through the structured interview questions
designed for them. The findings of the scale revealed that all the participant students
had the necessary technology to attend the online English lesson. However, the
majority of the students sometimes experienced problems while attending the lessons
online. In addition, based on the results of the study it was uncovered that the
perception levels of the students decrease when their years of learning English
increase. The results of the interview questions revealed that half of the students found
easy to follow the online English lessons and half of them difficult. Most of them had
a silent environment to attend the lessons and communicated easily with friends and
teacher. The parents’ answers on the other hand showed that most of them were
satisfied with the online English lessons conducted during the pandemic period. 2019 yılında tüm dünya aniden dünya çapında yayılan Covid-19 virüsü gerçeğiyle
karşı karşıya kalmıştır. Eğitim kurumlarının neredeyse tamamı, virüsün yayılmasını
önlemek adına gerekli önlemleri almak ve eğitim-öğretim sürecini kesintiye
uğratmamak için örgün eğitim sistemlerini çevrimiçi eğitime dönüştürmüştür. Bu
çalışma da, koronavirüs pandemisi boyunca ilkokul öğrencilerinin demografik
özelliklerinin online İngilizce eğitim süreciyle ilgili farklılık yaratıp yaratmadığına
odaklanmıştır. Ayrıca gerekli teknolojiye sahip olmanın veya çevrimiçi derslere
katılırken sorunlar yaşamanın algılarını etkileyip etkilemediği araştırılmıştır.
Araştırmada karma yöntem kullanılarak “Ortaokul Öğrencilerinin Uzaktan Eğitim
Algıları Ölçeği” ile öğrencilerden nicel veriler elde edilmiş ve yarı yapılandırılmış
mülakat soruları kullanılarak hem öğrencilerin hem de velilerin nitel verileri analiz
edilmiştir. 2020-2021 eğitim-öğretim yılında, Yunanistan Batı Trakya bölgesinde 100
ilkokul öğrencisi ölçeği yanıtlamış, içlerinden 50'si mülakat sorularına cevap vermiş
ve 38 velinin görüşleri de onlar için hazırlanan mülakat sorularıyla elde edilmiştir.
Ölçek aracılığıyla elde edilen bulgular, öğrencilerin tamamının çevrimiçi İngilizce
dersine katılmak için gerekli teknolojiye sahip olduğunu ortaya koymuştur. Ancak
öğrencilerin büyük bir çoğunluğu derslere katılırken zaman zaman problemler
yaşamıştır. Ayrıca araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin çevrimiçi dil eğitimine
ilişkin algılarında cinsiyetlerinin herhangi bir etkisinin olmadığı ancak sınıf
düzeylerinin ve çevrimiçi derslere katılırken sorun yaşamalarının algılarını etkilediği
ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin İngilizce öğrenme yılları arttıkça algı düzeylerinin
düştüğü de ortaya çıkmıştır. Mülakat sorularından elde edilen sonuçlar, öğrencilerin
yarısının çevrimiçi İngilizce derslerini takip etmeyi kolay, yarısının ise zor bulduğunu
göstermiştir. Öğrencilerin çoğunun derslere katılmak için sessiz bir ortama sahip
olduğu ve arkadaşları ve öğretmenleri ile kolayca iletişim kurdukları ortaya çıkmıştır.
Velilerin yanıtları ise pandemi döneminde yapılan online İngilizce derslerinden
çoğunun memnun olduğunu göstermiştir.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [2146]
İlgili Öğeler
Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.
-
Sosyal Medya Reklamlarında Tüketici Algılarının Demografik ve Sosyo-Ekonomik Degişkenlere Göre Karşılaştırılması
Talih Akkaya, Duygu (Trakya Üniversitesi, 2019)Social media is defined as a virtual platform atwhich users share their knowledge and experiences and in recent years paralel tothe development of new communication environments by means of technology,socialmedia gained a ... -
Sosyal medya reklamlarında tüketici algılarının tutum, davranış ve satın alma niyeti üzerine etkisi
Talih Akkaya, Duygu (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2013)Kullanıcıların bilgi ve tecrübelerini paylaştığı sanal bir ortam olarak tanımlanan sosyal medya, son yıllarda teknolojiye paralel olarak yeni iletişim ortamlarının gelişmesiyle birlikte internete yeni bir boyut ... -
The Importance of Technology in Music Performance and Self-Realization During Covid-19 Pandemic
Özgelen, Orkun Zafer (Trakya Üniversitesi, 2021)Corona Virus (Covid-19) was first seen in Wuhan, in China, in “December 2019”. And then the health ministry announced the first case on March 10 in Turkey. After it spread almost the whole World. World Health Organization ...