dc.contributor.author | Ünsal, Seda | |
dc.contributor.advisor | Bulut Pedük, Şenay | |
dc.date.accessioned | 2022-11-09T08:15:22Z | |
dc.date.available | 2022-11-09T08:15:22Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.date.submitted | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/8168 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma televizyondaki oyuncak reklamlarının toplumsal cinsiyet açısından
analizi ve 48- 72 aylık çocukların oyuncak tercihlerine ilişkin görüşlerini incelemeyi
amaçlamıştır. Araştırmanın örneklemini Cartoon Network ve Disney Channel’da
01.06. 2021- 20.06.2021 tarihleri arasında 17.00-20.00 saat aralığında yayınlanan 103
farklı oyuncak reklamı ve Edirne’de yaşayan 48-72 aylık çocuklar ve ebeveynleri
oluşturmaktadır. Araştırmanın katılımcılarını ailesi tarafından araştırmaya katılmasına
izin verilen 108 çocuk (53 Erkek, 55 kız) ve ebeveynleri (17 baba, 91 anne)
oluşturmuştur. Araştırmanın verileri Aile- Çocuk Demografik Bilgi Formu ve
Oyuncak Tercihi Belirleme Formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın verileri
içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Verileri açıklayan kategoriler ve temalar
oluşturulur. Bu kategori ve temalara göre yapılan analizler, frekans ve yüzde gibi
betimsel istatistik teknikleri kullanılarak sunulmuştur.
Araştırmanın sonucunda televizyondaki oyuncak reklamlarının belirli bir cinsiyete
hitap ettiği bulgusuna varılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre 48- 72 aylık
çocukların oyuncakları cinsiyete göre gruplandırdığı saptanmıştır. Televizyondaki
oyuncak reklamlarının çocukların oyuncak tercihlerini etkilediği; oyuncak
reklamlarında var olan cinsiyete göre farklılaşma durumunun çocukların oyuncak
tercihlerinde de var olduğu bulunmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | This research aimed to examine the relationship between the analysis of toy
advertisements on television in terms of gender and the toy preferences of 48-72
months old children. The sample of the research 01.06 on Cartoon Network and Disney
Channel. It consists of 103 different toy advertisements published between 202120.06.2021
between
17.00-20.00 hours. The sample of the study consists of 48-72
months old children living in Edirne and their parents. The participants of the study
consisted of 108 children (53 boys , 55 girls) and their parents (17 fathers, 91 mothers)
who were allowed to participate in the research by their families . The data of the study
were collected using the Family-Child Demographic Information Form and the Toy
Preference Form. The data of the research were analyzed by content analysis method.
Categories and themes are created that describe the data. Analyzes made according to
these categories and themes were presented using descriptive statistical techniques
such as frequency and percentage.
As a result of the research, it was found that the toy advertisements on television
appeal to a certain gender. According to the results obtained from the research, it was
determined that 48-72 month old children grouped toys according to gender. The toy
advertisements on television affect children's toy preferences; In the toy
advertisements, it was found that there was a gender differentiation in the toy
preferences of the children. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Oyuncak reklamı | en_US |
dc.subject | Toplumsal cinsiyet rolleri | en_US |
dc.subject | Çocuk | en_US |
dc.subject | Oyuncak tercihi | en_US |
dc.subject | Toys advertisement | en_US |
dc.subject | Gender roles | en_US |
dc.subject | Children | en_US |
dc.subject | Toy choise | en_US |
dc.title | Televizyondaki oyuncak reklamlarının toplumsal cinsiyet açısından analizi ve 48-72 aylık çocukların oyuncak tercihlerine ilişkin görüşlerinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Gender roles analysis of toys advertisements on television and examination of the opinions 48- 72 months old children and their toy preferences | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |