Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaraca, Çağatay
dc.contributor.authorAraboğlu, Akın
dc.date.accessioned2022-08-12T10:24:04Z
dc.date.available2022-08-12T10:24:04Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationKaraca, Ç. & Araboğlu, A. (2022). Carl Marıa von Weber’in piyano sonatlarının karşılaştırılması ve op.24 piyano sonatı’nın 1. bölümünün incelenmesi . Balkan Müzik ve Sanat Dergisi , 4 (1) , 67-85 .en_US
dc.identifier.urihttp://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/8078
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Erken Romantik Dönem bestecilerinden Carl Maria von Weber’in piyano sonatlarının karşılaştırılması ve Op. 24 Piyano Sonatı’nın ilk bölümünün incelenmesidir. Nitel doküman analizi yönteminin kullanıldığı bu araştırmada ilk olarak literatür taraması yapılarak besteci ve eserler hakkında bilgiler edinilmiştir. Bu veriler ışığında eserlerin seçilen notaları üzerinde incelemeler yapılarak karşılaştırmalar yapılmış ve elde edilen veriler betimlenerek verilmiştir. Son olarak Op. 24 Piyano Sonatı’nın birinci bölümü form özellikleri açısından incelenerek elde edilen veriler nota üzerinde örneklerle gösterilmiştir. Sonuç olarak; Weber’in bu piyano sonatlarının Klasik Dönem’den Romantik Dönem’e geçişte önemli bir rolü olduğu, kendinden sora gelen bestecilerin piyano stillerini etkilediği, Weber’in piyanistik eserlerinin en önemli özelliklerinden birisinin orkestra seslerini piyanoda betimlemesi olduğu görülmüş, Op. 24 Piyano Sonatı’nın ilk bölümünün, her ne kadar Klasik Dönem özelliklerini yansıtsa da, armonik ve form yapısı açısından Romantik Dönem bireyselciliğini yansıttığı görülmüştüren_US
dc.description.abstractThis study aims to compare the piano sonatas of Carl Maria von Weber, one of the Early Romantic Period composers, it examines the first part of the Op. 24 Piano Sonata. At this research used the qualitative document analysis method; firstly, it searched the literature and obtained information about the composer and his works. In light of these data, made comparisons by examining the works’ selected score, and the data obtained were given by describing them - finally, The first part of the Op. 24 Piano Sonata looked in terms of form features, and the data obtained was shown with examples on the note. As a result, these piano sonatas of Weber played an essential role in the transition from the Classical Period to the Romantic Period. They influenced the piano styles of the composers who came after him. One of the essential features of Weber’s pianistic works is the depiction of orchestral sounds on the piano. Although the first part of the Op. 24 Piano Sonata reflects the Classical Period’s characteristics, it reflects the Romantic Period’s individualism in harmonic and form structure.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofBalkan Müzik ve Sanat Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPiyano Sonatıen_US
dc.subjectWeberen_US
dc.subjectForm Analizien_US
dc.subjectRomantik Dönemen_US
dc.subjectPiano Sonataen_US
dc.subjectForm Analysisen_US
dc.subjectRomantic Eraen_US
dc.titleCarl Marıa von Weber’in piyano sonatlarının karşılaştırılması ve op.24 piyano sonatı’nın 1. bölümünün incelenmesien_US
dc.title.alternativeA comparıson of Carl Marıa von Weber's pıano sonats and examınatıon of the fırst part of the op.24 pıano sonataen_US
dc.typearticleen_US
dc.authorid0000-0002-7839-9694en_US
dc.authorid0000-0002-0226-2261en_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Müzik Anasanat Dalıen_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage67en_US
dc.identifier.endpage85en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster