Fryderkyk Franciszek Chopin’in Polonezlerinin bestecinin müzikal anlayışı açısından incelenmesi
Özet
Romantik Dönem bestecilerinden Fryderyk Franciszek Chopin, kullandığı
formlar, teknikler ve müzikal ögeler ile piyano repertuvarını zenginleştirmiştir.
Kendinden önceki bestecilerin kullandığı formları yüksek bir seviyeye çıkarmış ve
piyano için yeni formlar ortaya koymuştur. Halk müziği ögelerini eserlerinde işlemiş
ve bu değerleri dünyaya tanıtmıştır.
Bu çalışmada ulusalcı olarak görülen Fryderyk Franciszek Chopin’in
faydalandığı halk müziği ögelerini ortaya koymak ve M. K. Ogiński, L. van
Beethoven, M. A. Szymanowska, K. K. Kurpiński, F. Liszt ve A. N. Scriabin’in
seçilen polonezleri ile arasındaki bağı görmek adına solo piyano için yazdığı
polonezleri incelenmiştir. Fryderyk Franciszek Chopin, one of the composers of Romantic Era,
enriched the piano repertoire with the forms, techniques and elements he used. He
brought the forms which were used by previous composers, to a high place and
created new forms for the piano. In his works he used elements from folk music and
introduced them to the world.
In this research, Fryderyk Franciszek Chopin’s polonaises for the piano are
analysed to show which elements from folk music F. F. Chopin, who is considered as
a nationalist, used and to comprehend what relations his polonaises have with the
chosen polonaises of M. K. Ogiński, L. van Beethoven, M. A. Szymanowska, K. K.
Kurpiński, F. Liszt and A. N. Scriabin.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [2146]