Bölüm "Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı" Tez Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 20, listelenen: 1-20
-
36-72 aylık çocukların ebeveyn, öğretmen ve yöneticilerinin siber zorbalık farkındalıkları, siber zorba / kurban olma durumları ve mücadele stratejilerinin incelenmesi
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Araştırma; 2019-2020 öğretim yılında, Edirne il merkezindeki, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi, özel ve bağımsız toplam 15 anaokulu ve resmi anasınıfında görev yapan öğretmen ve yöneticiler ile bu kurumlarda çocuğu ... -
Ailelerin çocuklarının eğitimine ilişkin memnuniyetleri ve çocuklarının gelişim durumları arasındaki ilişki
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Erken çocukluk dönemindeki çocukların eğitim deneyimleri konusunda ailelerinin memnuniyetleri ile çocukların gelişim alanlarındaki mevcut gelişim durumları arasındaki ilişkinin incelenmesini amaçlayan araştırma nicel ... -
Bilim içerikli çocuk kitaplarının drama eşliğinde incelenmesinin okul öncesi dönem çocukları üzerine etkileri
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada; fen ve doğa etkinlikleri kapsamında bilim içerikli çocuk kitaplarının drama eşliğinde incelenmesinin okul öncesi dönem çocuklarının dil ve kavram gelişimi üzerine etkisi araştırılmıştır. Araştırmanın ... -
Bilim içerikli oyunlar yoluyla fen eğitiminin okul öncesi dönemi çocukları üzerindeki etkileri
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışmada, çocuğun ilgi alanına hitap edebilecek bilim içerikli oyunlar yoluyla fen eğitiminin çocukta bilimsel süreç becerilerine ve bazı temel fen kavramlarının gelişimlerine olan etkisinin incelenmesi amaçlanmışt ... -
Hayat bilgisi dersinde proje tabanlı öğrenme yaklaşımının uygulanmasında öğretmen, öğrenci ve veli görüşlerinin incelenmesi
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, temel eğitimde okul ve toplum kurallarının ilk olarak verildiği öğrencilerin hayatında kilometre taşı sayılacak değerde olan hayat bilgisi dersinde, proje tabanlı yaklaşımının uygulanmasında öğretmen, ... -
İlkokul 4. sınıf fen bilimleri ders kitabındaki etkinliklerin incelenmesi
(Trakya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı Milli Eğitim Bakanlığı tarafından hazırlanan ilkokul 4. sınıf Fen Bilimleri ders kitaplarındaki etkinliklerin incelenmesidir. İncelenen etkinliklerde yer alan öğretim ve ölçme değerlendirme yöntem ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının erken öğrenme alanlarındaki davranış ve becerilerinin incelenmesi
(Trakya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Araştırma, “Erken Öğrenme Gözlem ve Derecelendirme Ölçeği Öğretmen, Ebeveyn ve Gözlemci-Bütün Sınıf Formlarının” geçerlik ve güvenirliğini sınamak ve çocukların erken öğrenme alanlarındaki davranış ve becerilerinin çeşitli ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının mizaçları ile akran ilişkileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırma, okul öncesi dönem çocuklarının mizaçları ile akran ilişkileri arasındaki ilişkinin incelenmesi ile çocukların mizaçlarının ve akran ilişkilerinin çeşitli demografik değişkenlere göre incelenmesi amaçlanarak ... -
Okul öncesi dönem çocuklarının sosyal problem çözme becerilerinin incelenmesi
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada; okul öncesi dönem çocuklarının sosyal problem çözme becerileri ve bu becerileri etkileyen faktörlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Tarama modelinde tasarlanan araştırmanın örneklemini Milli Eğitim Bakanlığı’na ... -
Okul öncesi dönem resimli çocuk kitaplarında yer alan anne baba ve çocuk karakter eylemlerinin incelenmesi
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, Türkiye’de 2000 – 2020 yılları arasında yayınlanan Okul Öncesi Dönem Resimli Çocuk Kitapların da yer alan anne-baba ve çocuk karakterler eylemlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma metotlarından ... -
Okul öncesi dönemdeki çocukların bilişsel işlevleri uygulama performanslarının sosyoekonomik düzeye göre incelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada okul öncesi dönemdeki çocukların bilişsel işlevlerinin uygulama performansının sosyoekonomik düzey değişkenine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma ilişkisel tarama modelinde tasarlanmış olup ... -
Okul öncesi eğitim kurumlarında grup ortamlarındaki oyunun değerlendirilmesi
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu araştırmada okul öncesi dönemdeki çocukların grup ortamlarındaki oyun davranışlarının değerlendirilmesi, oyunla ilişkili değişkenlerinin belirlenmesi ve oyun davranışları ile sosyal yetkinlikleri arasındaki ilişkinin ... -
Okul öncesi öğretmen adatlarının çocuk haklarına ilişkin tutumlarının incelenmesi
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırma okul öncesi öğretmenliği bölümünde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının çocuk haklarına ilişkin genel tutumlarını ve bu tutumları etkileyen değişkenlerin neler olduğunu belirlemek amacıyla yapılmıştı ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının çokkültürlü çalışmalar hakkında tutumlarının incelenmesi
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırma da, okul öncesi öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlamaktadır. Çalışma, nicel araştırma yöntemini esas alan, genel tarama modelinde yapılandırılmıştır. Araştırmada ... -
Okul öncesi öğretmenlerinin performans değerlendirmeyle ilgili tutumları
(Trakya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Çalışmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin performans değerlendirmeyle ilgili tutumlarını saptamaktadır. Çalışma, 2017-2018 eğitimöğretim yılı güz döneminde Tekirdağ ilçelerinde görev yapan 175 okul öncesi öğretmeni ... -
Özel eğitim ve rehabilitasyon merkezlerinde yönetim süreçlerinin işleyişinin yönetici ve öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Bursa ili örneği)
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezlerinde görev yapmakta olan yönetici ve öğretmenlerin, eğitim yönetimi süreçleri hakkında algı düzeyi oluşturulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2016-2017 ... -
Proje tabanlı öğrenme yaklaşımının fen bilimleri dersinde öğrencilerin akademik başarı ve tutumuna etkisi
(Trakya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)İçinde bulunduğumuz 21. yüzyılda bilimsel ve teknolojik gelişmeler baş döndürücü bir hızla gerçekleşmektedir. Bu değişim ve gelişmeler hayatımızın tüm alanlarını etkilemektedir. Bu durumda günümüz dünyasında değişen ... -
Resimli çocuk kitaplarının M.E.B. okul öncesi eğitim programı’ndaki kavramlara yer verme durumunun incelenmesi
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmada 2008-2020 yılları arasında yerli ve yabancı yazarlar tarafından okul öncesi dönemindeki çocuklar için yazılmış olan resimli çocuk hikâye kitaplarında Millî Eğitim Bakanlığı (M.E.B.) 2013 Okul Öncesi Eğitimi ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının okuma alışkanlığı ve kütüphane kullanımı üzerine bir inceleme
(Trakya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Okuma, bireyin sahip olması gereken en temel dil becerilerinden birisidir. Okuma, biçim, içerik ve anlam boyutlarının bir birleşimidir denilebilir. Okuma basılı kelimeleri duyu organları yoluyla algılayıp bunları ... -
Velilerin sosyal bilgiler dersinin önemine ilişkin görüşleri, sosyal bilgiler dersinde öğretmen akademik katılımına ilişkin algıları ve sosyal bilgiler dersinde akademik katılımları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın iki amacı bulunmaktadır: 1. Anne ve babaların sosyal bilgiler dersinin önemine ilişkin görüşlerinin, sosyal bilgiler dersinde algıladıkları öğretmen akademik katılım düzeylerinin ve sosyal bilgiler dersinde ...