Browsing Tez Koleksiyonu by Department "Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı"
Now showing items 1-20 of 92
-
Edirne ili merkez ilçesinde bulunan ilköğretim 1.kademe öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ve kütüphane kullanımları
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Edirne il merkezinde bulunan ilköğretim okulları 1. kademe öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıklarının ve kütüphane kullanım durumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, kütüphane kullanım düzeylerinin belirlenmesi, ... -
Eğitim çalışanlarının aday öğretmen yetiştirme sürecine ilişkin görüşleri Enez ilçesi örneği)
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu araştırmada, eğitim çalışanlarının aday öğretmen yetiştirme sürecine ilişkin görüşleri saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma betimsel modeldir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Eğitim ... -
Eğitim denetimi Türkiye-Yunanistan-Bulgaristan örneği
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2011)Bu çalışmada Türkiye, Yunanistan ve Bulgaristan eğitim sistemleri incelenmiş, bu ülkelerdeki denetim olgusuna bakılarak, benzer ve farklı yönleri tespit edilmeye çalışılmıştır. 2008-2011 yılları arasında Türkiye, Yunanistan ... -
Eğitim yöneticilerinin liderlik özelliklerinin okul iklimine etkileri
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Okullar bir toplumun geleceğe açılan kapılarıdır. Böylesine önemli kurumların yollarına güven ve başarı ile devam edebilmeleri için lider vasfını taşıyan yöneticilere ihtiyacı vardır. Bu günün küçükleri geleceğin büyükleri ... -
Eğitim yönetiminde paradigmalara ilişkin ilköğretim okul yöneticileri, öğretmenleri ve müfettişlerinin görüşleri (Ankara ili Çankaya, Keçiören ve Mamak ilçeleri örneği)
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2004)Bu araştırma, eğitim yönetimindeki paradigmaların belirlenmesini ve ilköğretim okullarında görev yapmakta olan yöneticiler ile öğretmenlerin ve ilköğretim müfettişlerinin bunları benimseme düzeylerinin saptanmasını ... -
Fen lisesinde öğrenim gören öğrencilerin bu okullardan beklentileri
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003)Okullar çevreden girdi alır, onu işler ve çevreye tekrar çıktı olarak sunarlar, bu nedenle eğitimin aile ile bütünleşmesi gerekir. Ailenin, çocuğun eğitimindeki yeri ve önemi hiç şüphesiz herkes tarafından bilinmektedir. ... -
Hastane okullarında çalışan yönetici ve öğretmenlerin tükenmişlik düzeyleri
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırmanın amacı; hastane okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin tükenmişlik düzeylerini belirlemek ve tükenmişliğe etki eden değişkenleri saptamaktır. Araştırmanın evrenini,Türkiye'deki 40 hastane okulunun ... -
Hemşirelikte hizmetiçi eğitimlerin performansa etkisi
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Günümüzde yaşanılan üstün rekabet, bilgi ve teknolojideki atik gelişmeler, hizmet öncesi eğitimle edinilen bilgilerin zaman içinde iş ortamındaki yetersizliği sonucunu ortaya koymaktadır. Bu vaziyet, hizmet içi eğitimin ... -
İlk ve orta öğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin kullandıkları disiplin türleri (Edirne İli Örneği)
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Sınıfın tek hakimi ve yöneticisi olan öğretmen, sınıf etkinliklerinin başarısından yada başarısızlığından en fazla sorumlu kişidir. Öğretmen bu sorumluluğunu, başarıya dönüştürmek istiyorsa, sınıf içerisinde öğrenci ile ... -
İlköğretim fen ve teknoloji dersi öğretim programı'nın günlük yaşamla ilişkilendirilmesine dair öğrenci ve öğretmenlerin görüşleri
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Teknoloji Dersi Öğretim Programını günlük yaşamla ne kadar ilişkilendirdiklerine dair görüşleri incelenmiştir. I. kademe öğrenci ve öğretmenleri ile II. kademe öğrenci ve öğretmenlerinin görüşleri arasında farklılık olup ... -
İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları ve kullandıkları öğrenme stratejileri
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırmanın amacı cinsiyet ve başarı durumunun öğrencilerin Fen Bilgisi dersinde kullandıkları öğrenme stratejileri ve öğrencilerin bu derse yönelik tutumları üzerindeki etkilerini belirlemek, öğrencilerin kullandıkları ... -
İlköğretim II. kademe öğrencilerinin İngilizce dersinde kullandıkları başarı başarısızlık yüklemeleri ve öğrenme stratejileri
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2007)Bu araştırmanın amacı cinsiyet ve başarı durumunun öğrencilerin İngilizce dersinde kullandıkları öğrenme stratejileri ve başarı - başarısızlık yüklemeleri üzerindeki etkilerini belirlemek, öğrencilerin başarı - başarısızlık ... -
İlköğretim II. kademe öğrencilerinin matematik dersinde kullandıkları öğrenme stratejileri ve başarı güdüleri
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırmanın amacı cinsiyet ve başarı durumunun öğrencilerin matematik dersinde kullandıkları öğrenme stratejileri ve başarı güdüleri üzerindeki etkilerini belirlemek, öğrencilerin kullandıkları öğrenme stratejilerinin ... -
İlköğretim ikinci kademe öğrencilerine fen ve teknoloji programında öngörülen kavramların kazandırılma düzeyi
(2009)Bu araştırma, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerine Fen ve Teknoloji Dersi Programında öngörülen kavramların kazandırılma düzeyini tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Betimsel tarama modeli kullanılarak yapılan bu araştırma ... -
İlköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin okul yöneticilerine duydukları güven ( Edirne ili örneği)
(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Eğitimin temel yapı taşı olan okulların verimliliğinin artması, okulların amaçlarına ulaşması için okul yöneticilerinin güven ortamını sağlaması temel gerekliliklerden biridir. Güven ortamının sağlandığı örgütlerde ... -
İlköğretim kurumlarındaki yönetici yardımcılarının yetki devri ile ilgili görüş ve beklentileri (Edirne ili örneği)
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2003)Çağdaş eğitim örgütlerinde daha etkili bir yönetim için yöneticilerin öncelikli olarak çözümlemeleri gereken önemli sorunlardan biri de, yetki devrine ilişkin yaşanan problemdir. Bu araştırmayla İlköğretim Kurumlarında ... -
İlköğretim kurumlarındaki yöneticilerin denetleme faaliyetlerine ilişkin yönetici görüşlerinin değerlendirilmesi
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2009)Milli Eğitim Bakanlığı tarafından geliştirilen eğitim programlarının belirlenen hedefler doğrultusunda sağlıklı bir şekilde yapılabilmesi için eğitimin her kademesinde denetleme yapılmaktadır. Teftiş kurulları ve ilköğretim ... -
İlköğretim okul müdürlerinin öğretmenleri motive etmede kullandıkları yöntemler ve davranışlara ilişkin öğretmen algıları
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Bu araştırma, Edirne ili ilköğretim okul müdürlerinin öğretmenleri motive etmede kullandıkları yöntemler ve davranışlara ilişkin öğretmen algılarını ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini 2005-2006 öğretim ... -
İlköğretim okul yöneticilerinin yenilik yönetimi yeterliklerine ilişkin öğretmen algıları (Kırklareli İli Örneği)
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bilgi ve değişim çağı diye tabir edilen yaşadığımız yüzyılda ulusal liderler kadar, örgütlerin her kademesinde dönüşümü yönetecek liderler de önem kazanmıştır. Halen görevde bulunan ilköğretim okulu yöneticilerinin yenilik ... -
İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin motivasyonlarını etkileyen motivasyon araçları (Edirne ili örneği)
(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2006)Modern yönetim araçlarından birisi de motivasyondur. Çünkü motivasyon yöneticinin kullanacağı etkin bir araçtır. Bu anlamada yöneticinin başarısı bireylerin motive edilmesine bağlıdır. Motivasyon süreci ile bireylerin ...