Bölüm "Enstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı" Tez Koleksiyonu için listeleme
Toplam kayıt 7, listelenen: 1-7
-
Artırılmış gerçeklik teknolojisinin 7. sınıf hücre ve bölünmeleri ünitesinde öğrencilerin akademik başarılarına, kalıcılık düzeylerine, artırılmış gerçeklik teknolojisine karşı tutumları ve bilişim teknolojilerinden yararlanma düzeylerine etkisi
(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu çalışma fen bilimleri dersi ‘‘Hücre ve Bölünmeleri’’ ünitesinde artırılmış gerçeklik teknolojisinin kullanılmasının 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, teknolojiye karşı tutumlarına, kalıcılık düzeylerine ... -
Eğitim projelerinin etkinliğinin arttırılmasında proje döngüsü yönetiminin etkisine yönelik bir eylem araştırması
(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı okullarda öğrenci ve öğretmenlerin hazırladığı ve danışmanlık ettikleri eğitim projelerinin niteliğinin arttırılmasında proje döngüsü yönetimi bilgisinin etkisini incelemektir. Araştırmanın amacı ... -
Fen bilimleri eğitiminde ters yüz öğrenme modelinin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine ve üst bilişe yönelimli sınıf çevresine etkisi
(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışma Ters Yüz Öğrenme Modelinin (TYÖM) 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, bilimsel süreç becerilerine, üst bilişe yönelimli sınıf çevresine etkisini ve Ters Yüz Öğrenme Modeliyle ilgili öğrenci görüşlerini ... -
Fen eğitiminde karşılıklı sorgulama ve birlikte soralım birlikte öğrenelim işbirlikli öğrenme tekniklerinin öğrencinin akademik başarı, motivasyon ve tutum üzerine etkisinin incelenmesi
(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2023)Bu çalışmanın amacı; ortaokul 7. sınıf düzeyi “Saf Maddeler ve Karışımlar” ünitesinde yer alan konulara ilişkin işbirlikli öğrenme yöntemi içerisinde yer alan Karşılıklı Sorgulama (KS) ve Birlikte Soralım Birlikte Öğrenelim ... -
Fen okuryazarlığı boyutları dikkate alınarak geliştirilmiş z-kitabın etkinliğinin değerlendirilmesi
(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı kullanılmakta olan fen bilimleri ders kitabının fen okuryazarlığı boyutları ve deneylerdeki sorgulayıcı-araştırma düzeylerinin dikkate alındığı ve dijital içerikler eklenerek hazırlanan z-kitap ... -
Ortaokul fen bilimleri ders kitaplarının materyal ulaşılabilirliği açısından analizi ve materyal kullanımına yönelik öğretmen görüşleri
(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, 2020-2021 eğitim-öğretim yılında okutulmasına karar verilen Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarındaki deneysel etkinliklerde kullanılan araç, gereç ve malzemelerin ulaşılabilirlik düzeyleri ile ... -
Portfolyoya dayanan aile katılımlı çevre eğitiminin 5. sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik farkındalıklarına etkisinin incelenmesi
(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2022)Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin çevreye yönelik farkındalıklarının portfolyo kullanımına bağlı aile katılımıyla verilen program doğrultusunda etkisini incelemektir. Ayrıca, portfolyo yaklaşımına bağlı çevre ...