Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Okuldaki Oyun Olanaklarının İncelenmesi
Göster/ Aç
Erişim
info:eu-repo/semantics/openAccessTarih
2019Yazar
Tuğrul, BelmaBoz, Menekşe
Uludağ, Gonca
Metin Aslan, Özge
Sevimli Çelik, Serap
Sözer Çapan, Aylin
Üst veri
Tüm öğe kaydını gösterÖzet
Bu çalışma ile, okul öncesidönemdeki çocuklara sunulan oyun olanaklarının okul öncesi öğretmen görüşlerinegöre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye’de Millî EğitimBakanlığı’na bağlı özel ve resmi anaokullarında görev yapan okul öncesiöğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırmacılar tarafındanhazırlanan Okul Öncesi Öğretmenlerin Gözünden Türkiye Oyun Profili AraştırmasıAnket Formu kullanılarak elde edilmiştir. Anket formunda, okul öncesiöğretmenlerinin cinsiyet, yaş, eğitim düzeyi, mesleki deneyim süresi, çalıştığıkurumun bulunduğu coğrafi bölge, çalıştığı yaş grubu ve sınıf mevcudubilgilerine ilişkin yedi, okul öncesi dönemdeki çocuklara sunulan oyunolanaklarına ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesine ilişkin on (çocuklarınen sevdiği aktiviteler, serbest oyuna ayrılan süre, oyun sırasında öğretmeninrolü, açık oyun alanları imkânları, risk faktörleri, oyun sırasında gerçekleşenkazalar ve ailelerin çocukların okuldaki oyunları üzerine görüşleri gibi) soruyer almaktadır. Sorulardan elde edilen cevaplar yüzde ve frekansla ortayakoyulmuş ayrıca açık uçlu sorulardan elde edilen cevaplarla öğretmenleringörüşlerine yer verilmiştir
Cilt
9Sayı
2Bağlantı
https://doi.org/10.24315/tred.426421https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/45529/426421
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/727168
http://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/7517