12. Sınıf Öğrencilerinin Biyoloji Sorularını Çözerken Kullandıkları Bilişsel ve Üstbilişsel Stratejiler
Özet
Bu araştırmanın amacı Fen Lisesi ve Anadolu Liseleri’ndeöğrenim gören 12. sınıf öğrencilerinin çoktan seçmeli Biyoloji sorularını doğruyanıtlayanların kullandıkları bilişsel ve üstbilişsel stratejileribelirlemektir Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durumçalışması kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 1 Fen Lisesi ve 6Anadolu Lisesi’nden toplam 14 öğrenci oluşturmuştur. Her bir öğrencinin çoktanseçmeli soruları çözüm süreçlerine ait gözlem kayıtları ile yarıyapılandırılmış görüşmelerden elde edilen verilerin transkriptleri yapılmış veanaliz edilmiştir. Araştırma sonucunda soruları doğru yanıtlayan öğrencilerinsoruları yanlış yanıtlayan öğrencilerden farklı olarak zihinde canlandırma,orantı kurma, kelimeleri kalemi ya da parmağıyla takip ederek okuma, kendinesoru sorma gibi bilişsel stratejiler ile ipuçlarının altını çizme ya dayuvarlak içerisine alma, seçeneklere işaret koyma, tekrar okuma, önemlinoktaları tekrarlama, soru metnindeki şekil, tablo ya da grafikleri tekrar incelemegibi üstbilişsel stratejiler kullandıkları tespit edilmiştir.
Cilt
10Sayı
2Bağlantı
https://doi.org/10.24315/tred.613276https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/53697/613276
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1051085
http://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/7468