Kimya Öğretmen Adaylarının Lise Kimya Konuları ile İlgili Yanlış Kavramalara Yönelik Teorik Bilgilerini Uygulamaya Dönüştürmeleri
Özet
Bu araştırmanın odak noktası, kimya öğretmen adaylarının yanlış kavramalar hakkında ne derecede bilgi sahibi olduklarının belirlenmesi ve ardından yanlış kavramalarla birlikte alan eğitimi bilgilerinin (AEB) açıklığa kavuşturulmasıdır. Katılımcılar, on dokuz kimya öğretmen adayıdır. Araştırma, durum çalışması modeli ışığında gerçekleştirilmiştir ve veriler, ders planları ve kırk dakikalık ders anlatımlarının gözlenmesi yoluyla toplanmıştır. Araştırma sonunda katılımcıların konuya ilişkin yanlış kavramaları alan yazın ile uyumlu, kısmen uyumlu ve uyumlu olmayacak şekilde belirleyebildikleri görülmüştür. Olası yanlış kavramaları tespit etmek için sıklıkla açık uçlu soruları tercih ettikleri ve ardından yanlış kavramaları düzeltmek için soru-cevap tekniğini kullandıkları belirlenmiştir. Katılımcıların önceki dönemde yanlış kavramalar ile ilgili bir ders almalarının yanlış kavrama ile ilgili AEB’lerine yansıdığı ancak deneyim ile daha da zenginleşebileceği sonucuna ulaşılmıştır.
Cilt
11Sayı
3Bağlantı
https://doi.org/10.24315/tred.894396https://dergipark.org.tr/tr/pub/tred/issue/65108/894396
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1629785
http://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/7361