Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmaz, Gülgün
dc.date.accessioned2021-11-20T10:33:17Z
dc.date.available2021-11-20T10:33:17Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1305-7766
dc.identifier.issn2587-2451
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/trakyasobed/issue/30222/326324
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/321579
dc.identifier.urihttp://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/6823
dc.descriptionDergiPark: 326324en_US
dc.descriptiontrakyasobeden_US
dc.description.abstractIn the process between 1880 and 1940, De Porceleyn Fles factory in Delft, Ravesteijn factory in Utrecht and Plateelbackerij Rozenburg in The Hague where the ceramics are examined to be produced with İznik motifs, is the parallel of the tendency also seen in the other countries of the Europe. In these years, the designs of Théodore Deck and Emile Samson in France, William de Morgan in England, Ulisse and Giuseppe Cantagalli in Italy, Miklos Zsolnay in Hungary which are originates from İznik tiles and ceramics, reflects the interest and tendency of that age. That period is the time when the activity of İznik workshops, were already ended and that the products of İznik was wandering commonly around the European collections. In the same period, also Kütahya workshops started to produce the imitations of İznik products.en_US
dc.description.abstract1880-1940 yıllarına kapsayan süreçte Delft‘teki De Porceleyne Fles, Utrecht‘teki Ravesteijn ve Lahey‘deki Plateelbakkerij Rozenburg fabrikalarında saptanan İznik motifleriyle üretilmiş çini ve seramikler, aynı dönemde Avrupa‘nın başka ülkelerinde de görülen eğilimlerin paralelidir. Fransa‘da Théodore Deck ve Emile Samson, İngiltere‘de William de Morgan, İtalya‘da Ulisse ve Giuseppe Cantagalli, Macaristan‘da Miklós Zsolnay‘ın İznik desenlerinden kaynaklanan tasarımları devrin beğenisini yansıtmaktadır. Bu dönemde İznik atölyelerinin faaliyetinin çoktan sona ermiş, ancak İznik eserleri Avrupa koleksiyonlarında yaygın bir şekilde dolaşmaya başlamıştır. Aynı dönemde Kütahya atölyeleri de İznik taklitlerini üretmiştiren_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherTrakya Üniversitesien_US
dc.relation.ispartofTrakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTilesen_US
dc.subjectHollanden_US
dc.subjectİzniken_US
dc.subjectÇinien_US
dc.subjectHollandaen_US
dc.subjectİzniken_US
dc.title19.-20. Yüzyıl Hollanda Çini ve Seramiklerinde Osmanlı Etkilerien_US
dc.title.alternativeOttoman Influences on 19Th-20Th Centuries Dutch Tiles and Ceramicsen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentFakülteler, Edebiyat Fakültesi, Sanat Tarihi Bölümüen_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage291en_US
dc.identifier.endpage305en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US
dc.institutionauthorYılmaz, Gülgün


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster