Denetmenlerin Öğretmenlere Mesleki Alanda Rehberlik Etmelerine İlişkin Öğretmen, Okul Müdürü ve Denetmen Görüşleri
Özet
Tarama modelindeki bu araştırmada, ilköğretim müfettişleri, ilköğretim okullarında görev yapan sınıf öğretmenleri ve okul müdürlerinin, denetmenlerin öğretmenlere rehberlik hizmetini ne derece uyguladıkları ile bu rehberlik hizmetinin önemine ilişkin deneklerin görüşlerinin unvanlarına göre farklılık gösterip göstermediği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmaya, Türkiye'nin yedi coğrafi bölgesinden oranlı küme örnekleme yoluyla üçer il, her ilin üçer ilçesi alınmıştır. Bu il ve ilçelerden aynı yöntemle, üçer okulun okul müdürleri ile her okuldan beş sınıf öğretmeni ve her ilden sekiz ilköğretim müfettişi olmak üzere toplam 153 müfettiş, 190 okul müdürü ve 1092 sınıf öğretmeni ise bu araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda elde edilen sonuçlar özetle aşağıda sunulmuştur: Denetmenlerin öğretmenlere rehberlik hizmetini ne derece uyguladıklarına ilişkin olarak unvanlarına göre deneklerin görüşleri arasında anlamlı düzeyde bir fark olduğu saptanmıştır. Fakat, denetmenlerin, öğretmenlere rehberlik hizmetini uygulamasının önemine ilişkin deneklerin görüşleri arasında unvanlarına göre anlamlı düzeyde bir fark olduğu saptanmamıştır.
Cilt
3Sayı
1Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TkRZeE9UTXohttp://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/5830