Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTaşören, Aslı Burçak
dc.contributor.authorAkcan, Gizem
dc.contributor.authorBaşer, Esra
dc.date.accessioned2021-11-20T10:10:14Z
dc.date.available2021-11-20T10:10:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/trkefd.377493
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBNU9UZzFOUT09
dc.identifier.urihttp://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/5580
dc.description.abstractEbeveyn reddinin çocukların yaşadıkları duygusal ve davranışsal problemler üzerinde oldukça etkili bir role sahip olduğu bilinmek-tedir. Çocuklarda saldırganlık davranışlarına sık rastlandığı ve ebeveyn tutumlarının saldırgan davranışlar üzerinde belirleyici olduğu dikkat çekmektedir. Bu doğrultuda bu çalışmada, ebeveyn tarafından kötü muameleye maruz kalma, akran inançları ve umut değiş-kenlerinin reaktif ve proaktif saldırganlığı yordayıp yordamadığı incelenmiştir. Araştırmanın katılımcılarını İstanbul ilinin Beyoğlu ilçesine bağlı bir ilkokulda öğrenim görmekte olan 141 ( 68 kız, 73 erkek) 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Verilerin toplanma-sında Ebeveyn Kabul Red Ölçeği, Reaktif- Proaktif Saldırganlık Ölçeği, Akran İnançları Ölçeği, Çocuklar için Umut Ölçeği kulla-nılmıştır. Verilerin analizinde Çoklu Regresyon ve Hiyerarşik Regresyon Analizleri uygulanmıştır. Elde edilen bulgular neticesinde, ebeveyn tarafından kötü muameleye maruz kalma, akran inançları ve umut değişkenlerinin reaktif ve proaktif saldırganlığı yordadığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractParental rejection is one of the major determinants of emotional and behavioral problems throughout the life-span. Relatedly aggres-sive behavior is affected by parenting practices. The Parental Acceptance Rejection Questionnaire, Reactive-Proactive Aggression Questionnaire, Peer Beliefs Inventory, and Children’s Hope Scale were used to assess whether reactive and proactive aggression were determined by parental maltreatment, peer beliefs, and hope. The study was conducted with 141 (68 girls and 73 boys) 4th. grade students selected from a public primary school in Istanbul. Multiple regression analyses and hierarchic regression analyses were conducted to see whether reactive aggression and proactive regression were determined by parental maltreatment, peer beliefs and hope. The results showed that reactive aggression and proactive regression were predicted by parental maltreatment and hope.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.identifier.doi10.24315/trkefd.377493
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleReaktif ve Proaktif Saldırganlığın İlkokul Çocuklarında Belirleyicilerien_US
dc.title.alternativePredictors of Reactive and Proactive Aggression in a Primary School Sampleen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentTrakya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage721en_US
dc.identifier.endpage734en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster