Sınıf Öğretmeni Adaylarının STEM Eğitimine Yönelik Görüşleri: Uygulamalı Bir Çalışma
Özet
Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının STEM eğitimine yönelik görüşlerini incelemek amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 40 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Durum çalışma deseni olarak yürütülen bu çalışma 2016-2017 eğitim-öğretim yılı güz döneminde 12 haftada (haftada 4 saat) tamamlanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler içerik analiz basamaklarına uygun olarak analiz edilmiştir. STEM eğitimi uygulamaları sonucunda öğretmen adaylarının STEM eğitimi ve mühendislik-teknolojiye yönelik olarak düşüncelerinin olumlu yönde değiştiği tespit edilmiştir. Öğretmen adayları STEM eğitiminin ilköğretim ve okulöncesi dönemlerinde kullanılmasının önemli olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca öğretmen adayları, STEM eğitimi sayesinde çocukların yaratıcılık, hayal gücü, merak, özgüven, sorumluluk, empati gibi birçok özelliğinin gelişebileceği yönünde görüşler bildirmişlerdir. Sonuçlar doğrultusunda sınıf öğretmenliği lisans programında STEM eğitimi verilmesini sağlayacak seçmeli veya zorunlu derslerin açılması önerilmiştir. The objective of this study is to examine the views of pre-service primary school teachers about STEM education. Thus, the study group consists of 40 pre-service primary school teachers. This case study was completed in 12 weeks (4 hours a week) during 2016-2017 Academic Year fall semester. A semi-structured interview form developed by the researchers was used as data collection tool. The data obtained were analyzed in line with content analysis steps. As a result of STEM education instruction, it was found that pre-service teachers’ views for STEM education and engineering-technology changed positively. Pre-service teachers stated that it was important to use STEM education in primary school and pre-school periods. In addition, pre-service teachers have stated that STEM education can develop children's many characteristics such as creativity, imagination, curiosity, self - confidence, responsibility, empathy. In line with the results, it was suggested that compulsory or optional courses of STEM education should be provided in the undergraduate program of primary school teaching.
Cilt
8Sayı
2Bağlantı
https://doi.org/10.24315/trkefd.310112https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBNU56VTFOUT09
http://dspace.trakya.edu.tr/xmlui/handle/trakya/5547
Koleksiyonlar
- TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1760]
- Trakya Eğitim Dergisi [269]
- Öksüz Yayınlar [262]