Yayıncı "Trakya Üniversitesi" Trakya Eğitim Dergisi için listeleme
Toplam kayıt 220, listelenen: 1-20
-
12. Sınıf Öğrencilerinin Biyoloji Sorularını Çözerken Kullandıkları Bilişsel ve Üstbilişsel Stratejiler
(Trakya Üniversitesi, 2020)Bu araştırmanın amacı Fen Lisesi ve Anadolu Liseleri’ndeöğrenim gören 12. sınıf öğrencilerinin çoktan seçmeli Biyoloji sorularını doğruyanıtlayanların kullandıkları bilişsel ve üstbilişsel stratejileribelirlemektir Araştırmada ... -
2017 Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretim Programının Ortaokul 5.sınıf Öğrencilerinin Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi: Eskişehir İli Örneği
(Trakya Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı, ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin görüşlerine göre, 2017 yılı Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi öğretim programını Provus’un Farklar Modeli yaklaşımına dayalı olarak değerlendirmektir. Betimsel ... -
2018 Fen Bılımlerı Öğretım Programı Kazanımlarının Yenılenmış Bloom Taksonomısı Açısından Analızı ve Değerlendırılmesı
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı’nın 2018 yılında yayınlamış olduğu Ortaokul Fen Bilimleri Öğretim Programında yer alan 223 kazanımın konu alanları ve sınıf düzeyine göre Yenilenmiş Bloom ... -
2018 Sosyal Bilgiler Öğretim Programının Değerlendirilmesi
(Trakya Üniversitesi, 2020)Öz: Araştırmada2018 yılında yürürlüğe giren sosyal bilgiler öğretim programı değerlendirilmekamaçlanmıştır. Araştırmada verileri doküman incelemesi ile toplanmıştır.Ulaşılan veriler içerik analizi yöntemine tabi tutulmuştur. ... -
5. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Öğretmen Rehber Kitabındaki Etkinliklerin Etkinlik Tasarım Prensipleri Çerçevesinde Değerlendirilmesi
(Trakya Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada 5. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi öğretmen rehber kitabındaki etkinliklerin, etkinlik tasarım prensiplerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma yöntemine göre desenlenen ... -
5. Sınıf Öğrencilerinin Fene Yönelik Tutumları ve Özdüzenleme Becerilerine Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğrenmenin Etkisi
(Trakya Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı,fen bilimleri dersinde 5. sınıf "Işığın ve Sesin Yayılması"ünitesinde araştırma sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımının, öğrencilerin özdüzenleme becerileri ve fen tutumuna etkisini araştırmaktır. ... -
6. Sınıf Türkçe Ders Kitaplarındaki Konuşma Etkinlikleri Üzerine Bir İnceleme
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı, 6. sınıf Türkçe ders kitaplarında yer alan konuşma etkinliklerinin incelenmesidir. Çalışma doküman incelemesi metoduyla yapılmıştır. Çalışmada, MEB ve EKOYAY yayınlarına ait 6. sınıf Türkçe ders kitapları ... -
60-72 Aylık Çocukların Sosyal Problem Çözme Becerileri ile İlkokula Hazır Bulunuşluk Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
(Trakya Üniversitesi, 2019)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitim kurumuna devam eden 60-72aylık çocukların sosyal problem çözme becerileri ile ilkokula hazır bulunuşlukdüzeyleri arasındaki ilişkinin ve ilkokula hazır bulunuşluk ile sosyal ... -
Aileler ve Öğretmenler Arasındaki İletişim İçin Güncel Bir Uygulama: Whatsapp Grubu Örneği
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu çalışma okul öncesi ve ilkokula devam eden çocuğu olan ailelerin çocuklarının öğretmenleriyle iletişiminde WhatsApp gruplarının kullanım amaçlarına ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmada ... -
Akademisyenlerin Bilgi ve İletişim Teknolojilerine Erişimi Ölçeğinin Türkçe’ye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı “Faculties’ Information and Communication Technology Access (FICTA)” isimli ölçeğin Türkçe ’ye uyarlanması ile birlikte geçerlik ve güvenirlik sonuçlarının sunulmasıdır. Orijinal formu İngilizce olan, ... -
Aktif Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Hazırlanan Okul Öncesi Eğitim Programının Çocukların Sosyal Yetkinlik Düzeylerine Etkisi
(Trakya Üniversitesi, 2020)Öğrenen ve öğretenaçısından yarattığı etki nedeniyle ilgi çekici olan aktif öğrenme, sosyaletkileşimi temel alan, öğrenenin ihtiyaçlarına odaklanan ve bu ihtiyaçlaracevap vermeyi amaçlayan, öğrenenlerin öğrenme süreçleri ... -
Algılanan Müdür Yönetim Tarzı ve İçsel Motivasyonun Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılığına Etkisi
(Trakya Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı, öğretmen algılarınagöre algılanan müdür yönetim tarzı ve içsel motivasyonun örgütsel bağlılık ileilişkisini betimlemektir. Bu amaçla çalışmaya katılan öğretmenlerin algılananmüdür yönetim tarzı, içsel ... -
Araştırma Sorgulama ve Doğrulayıcı Laboratuvar Yöntemlerinin Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Başarı, Kavram Yanılgısı ve Epistemolojik İnançları Üzerine Etkisi
(Trakya Üniversitesi, 2019)Buçalışmanın amacı, araştırma sorgulamaya dayalı laboratuvar yöntemi ile doğrulayıcılaboratuvar yöntemine göre hazırlanan etkinliklerin, kuvvet ve hareketkonusunda üçüncü sınıf fen bilimleri öğretmen adaylarının başarıları, ... -
Araştırma Sorgulamaya Dayalı Yaklaşımın “Maddenin Değişimi” Ünitesinin Öğretimi Üzerindeki Etkisi
(Trakya Üniversitesi, 2020)Fen bilimleri eğitiminde son yıllarda öğrencilerinaraştırma ve sorgulama becerilerinin geliştirilmesine yönelik öğretim yapılmasıgerektiği vurgulanmaktadır. Bu gerekçeyle, ortaokul düzeyinde “MaddeninDeğişimi” ünitesinin ... -
ARCS Motivasyon Modeli: 1997-2018 Yılları Arasında Yapılmış Uygulamalı Makalelerin İçerik Analizi
(Trakya Üniversitesi, 2019)ARCSmotivasyon modelinin eğitimsel kullanımına ilişkin uygulamalı makalelerin geneleğilimlerini belirlemeyi amaçlayan bu çalışmada, içerik analizi yöntemikullanılmıştır. Çalışmada, Web of Science, ERIC, SCOPUS, ULAKBİM ve ... -
Arduino ile Kara Şimşek Uygulamasına Yönelik Fen Bilgisi Öğrencilerinin Görüşleri
(Trakya Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada Arduino ile kara şimşekuygulaması gerçekleştirilmiş ve fen bilgisi öğrencilerinin bu uygulamayayönelik görüşleri incelenmiştir. Araştırmaya Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalıbirinci sınıfında öğrenim gören ... -
Argümantasyon Tabanlı Öğrenme Ortamlarının Sınıf Öğretmen Adaylarının Kavramsal Anlamalarına Etkisi: Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar Örneği
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı; Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar (GDO) konusunda Argümantasyon Tabanlı Öğrenme Ortamlarının (ATÖO) sınıf öğretmen adaylarının kavramsal anlamaları üzerine etkisini araştırmaktır. Araştırmada basit ... -
Authenticity In Relationships Scale (Airs): Turkish Adaptation And Validation Study
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı, Lopez ve Rice (2006) tarafından geliştirilen İlişkide Otantiklik Ölçeği’nin Türk örneklemindeki psikometrik özelliklerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu, 263 lisans öğrencisinden oluşmaktadır. ... -
Beden Eğitimi ve Çocuk Gelişimi Öğrencilerinin Bilişsel Esneklik ve Kaynaştırma Eğitimine Bakış Açıları
(Trakya Üniversitesi, 2020)Araştırma beden eğitimi veçocuk gelişimi öğrencilerinin bilişsel esneklik düzeyleri ile kaynaştırmaeğitimine yönelik bakış açısı arasındaki ilişkinin bazı değişkenler açısındanincelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. ... -
Beliren Yetişkinlerde Toplumsal Cinsiyet Rollerine Yönelik Tutumun, Benlik Kurgusunun ve Benliğin Ayrımlaşmasının Eş Seçme Stratejilerini Yordamadaki Rolü
(Trakya Üniversitesi, 2021)Araştırmanın amacı; beliren yetişkinlerde toplumsal cinsiyet rollerine yönelik tutumun, benliğin ayrımlaşmasının ve benlik kurgularının eş seçme stratejileri üzerindeki yordayıcı rolünü ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma ...