Başlık için Trakya Eğitim Dergisi listeleme
Toplam kayıt 269, listelenen: 110-129
-
Likert Tipi Ölçeklerde Rasch Modelinin Kullanımı: Olumsuz Değerlendirilme Korkusu Ölçeği-Öğrenci Formu (ODKÖ-ÖF) Üzerinde Bir Uygulama
(2018)Bu araştırmada, Likert tipi ölçeklerin psikometrik özelliklerinin incelenmesinde ve bu ölçeklerden alınan puanlar üzerinden gerçekleştirilen farka dayalı istatistiklerde Rasch modelinin kullanımına örnek olabilecek bir ... -
Lisansüstü Öğrencilerinin Stem Eğitimi ile İlgili Görüşleri: İki Üniversite Örneği
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı lisansüstü öğrencilerinin STEMeğitimi ile ilgili görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın yöntemi durumçalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubu iki farklı üniversitenin fen bilgisieğitimi ana bilim ... -
Liselere Geçiş Sisteminin Öğrencileri Özel Okullara Yönlendirip Yönlendirmediğine İlişkin Öğretmen ve Veli Görüşleri
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı, temel eğitimden ortaöğretime geçişte ilk kez 2018 yılında uygulanacak olan Liselere Geçiş Sistemi’nin (LGS) öğrencileri özel okullara yönlendirip yönlendirmediğine ilişkin öğretmen ve veli görüşlerini ... -
Liselere Giriş Sistemine İlişkin Okul Yöneticilerinin Görüşleri: Durum Çalışması
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı 2018-2019 eğitim öğretim yılında uygulanan Liselere Giriş Sistemi(LGS)’nin okul yöneticilerinin görüşleri doğrultusunda değerlendirmesini yapmaktır. LGS uygulamalarının sistemin paydaşları tarafından ... -
Matematik Dersinde Procept (Nesne/Süreç) Teorisi Üzerine Yarı Deneysel Bir Çalışma
(Trakya Üniversitesi, 2021)Procept kavramı, aynı sembolün temsil ettiği, süreç/işlem ve kavramdan oluşan zihinsel bir nesne olarak tanımlanmıştır. (Gray ve Tall, 1991). Bu çerçevede yapılan çalışmanın amacı, mutlak değer konusunun öğretiminde analoji ... -
Matematik Destekli Yoğunluk Konusu Öğretiminin Öğrencilerin Başarıları ve Fen ve Matematik Tutumları Üzerindeki Etkisi
(Trakya Üniversitesi, 2021)Fen ve matematik entegrasyonu öğrencileri motive etmekte, tutumlarını geliştirme ve başarıları ile kavramsal anlamalarını arttırmaktadır. Bu çalışmanın amacı matematik destekli yoğunluk konusu öğretiminin altıncı sınıf ... -
Matematik Eğitimi Alanındaki Deneysel Desenli Tezlerde Tematik ve Metodolojik Eğilimler
(Trakya Üniversitesi, 2020)Bu araştırmada, 2001-2017 yılları arasında Türkiye’de matematik eğitimi alanında tamamlanan lisansüstü deneysel tezlerde ele alınan bazı değişkenlerin incelenmesi amaçlanmaktadır. Kota örnekleme yönteminin tercih edildiği ... -
Matematik Öğretmen Adaylarının Çoklu Çözüm Gerektiren Problemi Geogebra Ortamında Çözme Süreçlerinin İncelenmesi
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada ortaokul matematik öğretmen adaylarının çoklu çözüm gerektiren bir geometri probleminde kağıt üzerinde ve GeoGebra ortamında çoklu çözüm yolu geliştirme süreçleri incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma ... -
MEB Öğretmen Yetiştirme Genel Müdürlüğü’nün Hizmet İçi Eğitim Faaliyetleri: Katılımcılar, Eğitim Durumları, Eğitim Konuları
(Trakya Üniversitesi, 2020)The aim of the study is to investigate the inservice training plans for teachers run by the General Directorate of Teacher Training and Development in Turkey according to a variety of variables. These variables were ... -
Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Öğrencilerinde Okul Tükenmişliği
(2018)Bu çalışmada mesleki ve teknik anadolu lisesi öğrencilerinin okul tükenmişlik düzeyleri ve okul tükenmişliklerinin çeşitli değişkenlere göre farklılaşması incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim ... -
Mobil Öğrenme: 2010-2017 Çalışmalarına Yönelik Bir İçerik Analizi
(Trakya Üniversitesi, 2019)Mobil cihazların giderek gelişmesi veyaygınlaşması eğitim alanını da etkilemiştir. 2010-2017 yılları arasında, 2017yılının ocak, şubat ve mart ayları ele alınarak, yayınlanmış Türkiye adreslimobil öğrenme üzerine yapılan ... -
Mobil Öğrenmenin Öğrencilerin Akademik Başarısı, Motivasyonu ve Tutumları Üzerine Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması
(Trakya Üniversitesi, 2021)Yapılan bu araştırmada mobil öğrenme uygulamalarının öğrencilerin başarısı,motivasyonu ve tutumları üzerindeki etkisini ortaya koymak amaçlanmıştır. Buamaçla veri tabanlarında yapılan tarama sonucunda ulaşılan 66 ... -
Müzik Teorisi ve Müziksel İşitme Eğitimi Odaklı Mobil Uygulamaların İçerikleri Bakımından Değerlendirilmesi
(Trakya Üniversitesi, 2021)The effects of using technology also shows its effects in music education and in this context, interest in mobile applications is increasing day by day. While music theory and ear training based mobile applications have ... -
Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
(2018)Bu araştırmada okuduğunu anlama stratejilerinin öğrencilerin okuduğunu anlamalarına etkisini deneysel yöntemlerle ortaya koyan çalışmaların etki büyüklüklerinin birleştirilmesi amaçlanmıştır. Okuduğunu anlama stratejilerinin ... -
Okul Öncesi Dönemde Fen Eğitimine Yönelik Ebeveyn Görüşleri
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi dönemdeki çocukların ebeveynlerinin fen eğitimine yönelik görüşlerini belirlemektir. Bu araştırma tarama modelinde yapılmış betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın çalışma grubunu okul ... -
Okul Öncesi Dönemdeki Çocukların Okuldaki Oyun Olanaklarının İncelenmesi
(Trakya Üniversitesi, 2019)Bu çalışma ile, okul öncesidönemdeki çocuklara sunulan oyun olanaklarının okul öncesi öğretmen görüşlerinegöre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini Türkiye’de Millî EğitimBakanlığı’na bağlı özel ve resmi ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Hazırlanmasına İlişkin Görüşleri
(2018)Ülkemizde özel gereksinimi olan çocuklar için erken müdahalenin gerçekleştiği kurumlardan biri okul öncesi genel eğitim kurumlarıdır. Bu eğitim doğrultusunda kaynaştırma programında bulunan öğrencilere bireyselleştirilmiş ... -
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Pedagojik İnançlarının Öz-Yeterlik ve Eleştirel Düşünme Açısından İncelenmesi
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın temel amacı; okul öncesi öğretmenlerinin öğretme-öğrenmeye yönelik pedagojik inançların öz-yeterlik ve eleştirel düşünme becerileri açısından incelenmektir. Bununla birlikte okul öncesi öğretmenlerinin ... -
Okul Öncesi Öğretmenleriyle Yapılan Görüşmelere Göre Okul Öncesi Dönemde Sosyal Becerilere İlişkin Çok Yönlü Bir Değerlendirme
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin görüşlerine göre okul öncesi dönemde sosyal becerilere ilişkin çok yönlü bir değerlendirmenin yapılmasıdır. Çalışma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Çalışmanın katılımcıları, ... -
Okul Öncesı Öğretmenlerinin Etkinlik Planı Hazırlama Becerilerinin İncelenmesi: Uyarlama, Aile Katılımı ve Değerlendirme
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin kendilerine verilen kazanım ve göstergeler ile öğrenme süreci doğrultusunda uyarlama, aile katılımı ve değerlendirme boyutlarını planlama becerilerini incelemektir. Araştırma ...