Edirne ili ortaöğretim okullarında biyoloji öğretmenlerinin eğitim materyallerini kullanma durumları
Özet
Bu çalışmayla Edirne il sınırları içinde ortaöğretim okullarında biyoloji derslerinde
biyoloji öğretmenlerinin materyal kullanımı ile ilgili kendilerine yönelik yeterlilik
algıları araştırılarak, biyoloji öğretmenlerinin biyoloji derslerindeki materyal
kullanımına ait görüşlerinin belirlenmesi amaçlandı.
Araştırmanın evrenini Edirne il sınırları içinde görev yapan biyoloji öğretmenlerinin
tamamı (60 öğretmen) oluşturdu. Araştırma verilerini toplamak için 2010-2011 öğretim
yılının birinci yarıyılında öğretmenlere uygulanmak üzere Doç. Dr. Pınar Köseoğlu
tarafından oluşturulan bir anket kullanıldı.
Öğretmenlerin biyoloji dersleri kapsamında materyal kullanımı konusunda görüşlerini
belirlemek amacıyla anket verilerine dayalı olarak frekans ve yüzde dağılımları,
ortalama, standart sapma ve t testi uygulandı.
Araştırmaya dahil olan biyoloji öğretmenlerinin araç gereç kullanımları anketten elde
edilen verilere göre kısmen olumludur. Verilerin analizi sonucu; cinsiyete, görev yılına,
okul çeşitlerine ve merkez ile ilçelerde görev yapan biyoloji öğretmenleri arasında araç
gereç kullanımı açısından anlamlı bir fark görülmedi. Biyoloji öğretmenleri, derse,
konuya, öğrencilerin seviyesine, ortama ve hedeflere göre araç gereç belirleme,
hedeflere uygun öğretim materyalleri geliştirebilme, öğrencilere materyaller konusunda
gerekli bilgileri kazandırabilme, materyallerin niteliklerine göre sınıf düzeni
oluşturabilme, ders öncesi kontrol ve bakımlarını sağlama ve gerekli şekilde kullanım
açısından kendilerini oldukça yeterli nitelemektedirler. Öğretmenler materyallerin
küçük arızalarını ortadan kaldırma, materyallere her koşulda kolaylıkla erişebilme,
biyoloji derslerini laboratuvarda yapma konusunda ise kendilerini kısmen yeterli olarak
ifade etmektedirler. Teknik bilgi ve beceri isteyen araçları kullanma konusunda
kendilerinin yeterliliğini az bulmaktadırlar. Nitekim az teknik bilgi ve beceri gerektiren
materyalleri kullanmada oldukça yeterli olduklarını düşünmektedirler. Öğretmenlerin
bilimdeki gelişmeleri takip durumu genelde olumlu olmuştur. In this study, it was aimed to determine the perceptions of qualification of biology
teachers about the use of materials in biology courses in secondary schools within the
borders of Edirne province, and to determine the opinions of biology teachers about the
material use in biology lessons.
The research consisted of all the biology teachers (60 teachers) working within the
borders of Edirne province. In order to collect the research data, a questionnaire which
was created by Assos. Dr. Pınar Köseoğlu was used to be applied to the teachers in the
first semester of the 2010-2011 academic year.
The frequency and percentage distributions, mean, standard deviation and t test were
applied based on the survey data in order to determine the opinions of the teachers on
the use of materials within the scope of biology courses.
The attitudes of the biology teachers included in the study on the use of tools were
partially positive compared to the data obtained from the survey. As a result of analysis
of data; there was no significant difference in terms of gender, working years, types of
school and biology teachers working in centers and districts. Biology teachers will be
able to select the tools and materials appropriate to the level and the level of the
students, the lesson, the subject and the targets, to develop the "teaching materials"
suitable for the objectives, to hear the students need to know about the tools, to arrange
the class environment according to the characteristics of the tools, making and using it
in a proper way, and evaluating the content covered by the equipment. They find
themselves partially sufficient in order to solve the simple malfunctions of the
equipment, reach inside and outside the school, and bring the biology course into the
laboratory. Biology teachers found themselves less able to use tools that require
technical knowledge skills. If they use tools that do not require a lot of technical
knowledge, they see it as sufficient. The situation of teachers following the
developments in science was generally positive.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [1287]