Başlık için Rektörlüğe Bağlı Birimler listeleme
Toplam kayıt 2442, listelenen: 1518-1537
-
Okul Öncesi Öğretmenlerinin Pedagojik İnançlarının Öz-Yeterlik ve Eleştirel Düşünme Açısından İncelenmesi
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın temel amacı; okul öncesi öğretmenlerinin öğretme-öğrenmeye yönelik pedagojik inançların öz-yeterlik ve eleştirel düşünme becerileri açısından incelenmektir. Bununla birlikte okul öncesi öğretmenlerinin ... -
Okul Öncesi Öğretmenleriyle Yapılan Görüşmelere Göre Okul Öncesi Dönemde Sosyal Becerilere İlişkin Çok Yönlü Bir Değerlendirme
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı, öğretmenlerin görüşlerine göre okul öncesi dönemde sosyal becerilere ilişkin çok yönlü bir değerlendirmenin yapılmasıdır. Çalışma tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Çalışmanın katılımcıları, ... -
Okul Öncesi ve Okul Çağındaki Öğrencilerin İlk Aşama Piyano Eğitimi Sürecinin İncelenmesi
(Trakya Üniversitesi, 2019)Piano education varies depending on thestudents age, musical potential and the level of sophistication physical skillsin playin the piano. However despitethese differences piano education should be carried out within the ... -
Okul Öncesı Öğretmenlerinin Etkinlik Planı Hazırlama Becerilerinin İncelenmesi: Uyarlama, Aile Katılımı ve Değerlendirme
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin kendilerine verilen kazanım ve göstergeler ile öğrenme süreci doğrultusunda uyarlama, aile katılımı ve değerlendirme boyutlarını planlama becerilerini incelemektir. Araştırma ... -
Okul Psikolojik Danışmanlarının Özel Eğitim Alanında Hizmet İçi Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu araştırmanın amacı, okullarda görev yapmakta olan okul psikolojik danışmanlarının, özel eğitim konusunda gerçekleştirilen hizmet içi eğitimler ile ilgili görüşlerini ve gereksinimlerini belirlemektir. Gerçekleştirilen ... -
Okul Yöneticilerinin Göreve Yeni Başlayan Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimini Gerçekleştirebilmelerine İlişkin Görüşleri
(2017)Okul yöneticilerinin göreve yeni başlayan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimini gerçekleştirebilme düzeylerine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla oluşturulan bu araştırmada tarama modelli kullanılmıştır. Veriler, ... -
Okul Yöneticilerinin Sosyal Takas, Özümseme Kapasitesi ve Psikolojik Sözleşme Algıları Arasındaki İlişki
(Trakya Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı; okul yöneticilerinin görüşleri doğrultusunda sosyal takas, özümseme kapasitesi ve psikolojik sözleşme algıları arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişkinin olup olmadığının belirlenmesidir. Okul ... -
Okul Yöneticilerinin Üst-Bilişsel Farkındalık Düzeyleri
(2018)Bu araştırmada, okul yöneticilerinin üst-bilişsel farkındalık durumlarını incelenmesi ve farkındalık düzeylerinin cinsiyet, eğitim durumu, mesleki kıdem ve yaş bakımından karşılaştırılması amaçlanmıştır. İlişkisel tarama ... -
Okul Yöneticilerinin Yenilik Yönetimine İlişkin Yeterlik İnançları
(Trakya Üniversitesi, 2012)The aim of this study is specifying the efficacy beliefs of school managersregarding innovation management. Data were acquired from 263 school managersworked in 94 primary and secondary education institutions in Kırklareli ... -
Okul Yöneticilerinin Yılmazlık Düzeyi ve Denetim Odağı ile İlişkisi
(2017)Bu araştırmada, Ankara İlindeki kamu ortaöğretim okulları yöneticilerinin yılmazlık düzeylerini belirlemek ve yılmazlık ile denetim odağı arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amaçlanmıştır. Ayrıca denetim odağının yılmazlığı ... -
Okul Yöneticisinin Kullandığı Motivasyonel Dil ile Öğretmenin Okuldan Ayrılma Niyeti Arasındaki İlişki
(Trakya Üniversitesi, 2019)Bu çalışmada okulyöneticisinin kullandığı motivasyonel dil ile öğretmenin çalıştığı okuldanayrılma niyeti arasındaki ilişkinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmadailişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Okul Yöneticisinin Kullandığı Motivasyonel Dil ile Öğretmenin Yöneticisine Duyduğu Güven İlişkisi
(Trakya Üniversitesi, 2019)Liderin motivasyonel dilinin astlarının tutum vedavranışları üzerinde olumlu yönde etkisinin olduğu ilgili alanyazında belirtilmesinerağmen liderin motive edici dili ile astların tutumları arasındaki ilişkiyedair sınırlı ... -
Okulda Yönetici ve Öğretmenlerin Deneyimledikleri Duyguların Hiyerarşik Yapılarının İncelenmesi
(Trakya Üniversitesi, 2019)Bu çalışma okullarda öğretmenlerin ve okulyöneticilerinin yaşadıkları duyguların nasıl bir hiyerarşik yapı içerdiğinibetimlemeye odaklanmıştır. Akdoğan (2016) tarafından geliştirilen 54 maddelikduygu durum ölçeği Aksaray ... -
Okullarda Algılanan Örgütsel Adalet, Yönetici Desteği ve Örgütsel Özdeşleşme Arasındaki İlişki
(2018)Öz: Bu araştırmada, öğretmenlerin örgütsel adalet algıları, yönetici destek algıları ve örgütsel özdeşleşmeleri arasındaki ilişkiler incelenerek, yönetici desteğinin bu ilişkideki aracı rolünün analiz edilmesi amaçlanmıştır. ... -
Okullarda Hayat Boyu Öğrenme Kültürüne İlişkin Öğretmen Algıları
(Trakya Üniversitesi, 2020)Bu çalışmanın amacı okullarda hayat boyu öğrenme kültürünüilişkin öğretmen algılarını belirlemektir. Araştırma tarama modelindedesenlenmiş olup çalışma grubunu, Sivas il merkezinde bulunanilkokul, ortaokul ve liselerde ... -
Okullarda Örgütsel Adalet Algısının Yordayıcısı Olarak Etik Liderlik
(Trakya Üniversitesi, 2021)Araştırma etik liderlik ile örgütsel adalet algıları arasındaki ilişkilerin incelenmesini amaçlamaktadır. Nicel araştırma paradigması temelinde desenlenen çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır Araştırmanın ... -
Okullarda Örgütsel Sinizmin Yordayıcısı Olarak Lider-Üye Etkileşimi
(Trakya Üniversitesi, 2020)Bu çalışmada,okullarda lider-üye etkileşimi ve örgütsel sinizm arasındaki ilişkininincelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma ilişkisel tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanınörneklemini; 2018-2019 eğitim-öğretim yılında ... -
Okulöncesi Çocuklara Dış Alanda Uygulanan Sorgulama Tabanlı Bilim Etkinliklerinin Bilimsel Süreç Becerilerine Etkisinin İncelenmesi
(2018)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitime devam eden 55-72 aylık çocuklara dış alanda uygulanan sorgulama tabanlı bilim etkinliklerinin, çocukların bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesidir. Araştırma, nicel ... -
Okulöncesi Eğitime Yönelik Resimli Çocuk Kitaplarının Bulunması Gereken Temel Özellikler Açısından İncelenmesi
(Trakya Üniversitesi, 2012)This research has been carried out to study preschool education illustrated children’s books in terms of various qualities. The research has been conducted on 124 books analysed and collected from the libraries, nursery ... -
Okulöncesi Öğretmen Adaylarının Bilgisayar Destekli Eğitim Yapmaya İlişkin Tutumlarının İncelenmesi
(2015)Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının bilgisayar destekli eğitime karşı tutumlarını çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Betimsel bir çalışma olan bu araştırmada veriler, Arslan (2006) tarafından ...