Search
Now showing items 1-10 of 49
Grupla Sınav Uygulamasından Yansımalar: Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri
(2018)
Bu çalışmada, grupla test tekniği tanıtılarak ortaöğretim düzeyinde gerçekleştirilen sınıf ortamındaki uygulamalarına ilişkin yansımaları öğrenci ve ders öğretmeninin görüşleri dahilinde sunulmuştur. Araştırmanın genelinde ...
11. Sınıf Öğrencilerinin Elips, Parabol ve Hiperbol Kavramlarını Oluşturma Sürecinin Araştırılması
(2018)
Bu çalışmanın amacı, Gerçekçi Matematik Eğitimi (GME) yaklaşımına dayalı olarak planlanmış ve yürütülmüş öğretim ortamında 11.sınıf öğrencilerinin elips, parabol ve hiperbol kavramlarını oluşturma sürecinin incelenmesidir. ...
Zamana Bağlı Öğrenme Miktarı: Öğrenmenin Güçlüğü (Kesirlerle Problem Çözme Örneği)
(2018)
Bu çalışmanın amacı altıncı sınıf öğrencilerinin “kesirlerle işlem yapmayı gerektiren problemleri çözer” kazanımına göre zamana bağlı öğrenme güçlüklerini belirlemektir. Tarama modelinin benimsendiği çalışma altıncı sınıf ...
Reaktif ve Proaktif Saldırganlığın İlkokul Çocuklarında Belirleyicileri
(2018)
Ebeveyn reddinin çocukların yaşadıkları duygusal ve davranışsal problemler üzerinde oldukça etkili bir role sahip olduğu bilinmek-tedir. Çocuklarda saldırganlık davranışlarına sık rastlandığı ve ebeveyn tutumlarının saldırgan ...
Anne-Babaların Perspektifinden Alan Gezisi Etkinlikleri
(2018)
Bu araştırmanın amacı çocukları alan gezisi etkinliklerine katılan anne-babaların alan gezisi etkinliklerine ilişkin deneyim ve görüşlerinin incelenmesidir. Nitel olan bu araştırma olgu bilim deseninde olup, çalışmanın ...
Örgütsel Güç Mesafesi Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(2018)
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin örgütsel güç mesafesi konusundaki algılarını belirlemede kullanılabilecek bir ölçek geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubu ilkokul, ortaokul ve lise öğretmenlerinden oluşmaktadır. ...
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilim İnsanı Farkındalıklarının Belirlenmesi
(2018)
Bu çalışma Fen Bilgisi öğretmen adaylarının bilim insanı farkındalıklarını belirlemeyi amaçlayan betimsel bir çalışmadır. Çalışmada tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, ...
Sözde-Bilim İnanış Ölçeği’nin (SİÖ) Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(2018)
Bu araştırmada sözde-bilimsel inanışları açığa çıkarmayı hedefleyen hem geçerli hem de güvenilir bir ölçme aracı geliştirilmek amaçlanmıştır. Bu araştırma İstanbul ilinde üç farklı ortaokulun sekizinci sınıfında öğrenim ...
Bilim Merkezlerinde Bilimin Doğası Öğretimi
(2018)
Bu çalışmanın amacı, bilim merkezlerindeki rehberlerin bilimin doğasına ilişkin görüşlerini ve bilim merkezlerindeki etkinliklerde bilimin doğası öğretiminin nasıl gerçekleştiğini tespit etmektir. Araştırma, Ankara’da ...
Sınıf Öğretmenlerinin Fen Öğretiminde Karşılaştıkları Sorunlar
(2018)
İlkokul çağında fen bilimlerinin öğretimi sınıf öğretmenleri tarafından gerçekleştirilmektedir. Çocuklar bu derste, doğadaki varlıkları ve olayları bilimsel yönden ele alıp; gözlem yapma, inceleme ve anlama olanağı elde ...