Eğitim çalışanlarının aday öğretmen yetiştirme sürecine ilişkin görüşleri Enez ilçesi örneği)
Özet
Bu araştırmada, eğitim çalışanlarının aday öğretmen yetiştirme sürecine ilişkin görüşleri saptanmaya çalışılmıştır. Araştırma betimsel modeldir. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen “Eğitim Çalışanlarının Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecine İlişkin Görüşleri” anketi kullanılmıştır. Araştırma verileri 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılında Edirne ili Enez ilçesinde her tür ve kademedeki okul, kurumda görev yapan 74 kişi üzerinde anket uygulanarak elde edilmiştir. Verilerin istatistiksel analizi, SPSS paket programı kullanılarak yapılmıştır. Bu araştırma, eğitim çalışanlarının (öğretmenler, okul/kurum müdürleri, şube müdürleri ve müdür yardımcıları) aday öğretmen yetiştirme sürecine ilişkin görüşlerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Çalışma grubu Edirne ili Enez ilçesi sınırlarında bulunan resmi her tür ve kademede görev yapan eğitim çalışanlarından oluşmaktadır. Çalışma grubuna girecek eğitim çalışanı sayısı 74 olarak belirlenmiştir. Araştırma ile ilgili veriler 2016-2017 eğitim-öğretim yılında toplanmıştır. Eğitim çalışanlarının aday öğretmen yetiştirme sürecine ilişkin görüşleri kapsamında, “Sürecin işleyişi”; “Sürecin sağlayacağı yararlar”; “Süreçle ilgili getirilen öneriler” boyutlarında olumlu görüşler içinde olduğu tespit edilmiştir. “Performans değerlendirmesi” ve “Süreçte danışman öğretmenin seçimi” boyutlarında ise kısmen olumlu bir görüş içinde oldukları tespit edilmiştir. abstract In this study, it is tried to be detected education workers’ opinions on candidate teachers’ education process. The study is descriptive model. “Opinions of Education Workers on Candidate Teachers’ Education Process” survey is used as a data collecting tool. Research data is obtained from 74 persons, who work in any type and grade of school, institution during 2016-2017 Education Period (Year) in Enez District of Edirne city, by conducting survey. Statistical analysis of the data is done by using SPSS packaged software. This study aims to evaluate opinions of education workers (teachers, school/instution managers, branch managers and assistant managers) on candidate teachers’ education process. Study group is composed of official education workers who work for any type and level in Enez District of Edirne City. Study group number of education workers determined as 74. Data related to this study are collected during 2016-2017 Education Period (Year). Within the scope of opinions of education workers candidate teachers’ education process; it is determined that education workers have positive view “Process operation”, “Benefits of Process”, “Suggestions about process” aspects. It is deterimed that they have relatively positive view within the scope of “performance evaluation” and “adviser selection in process”
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [2146]