Edirne ili merkez ilçesinde bulunan ilköğretim 1.kademe öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ve kütüphane kullanımları
Özet
Edirne il merkezinde bulunan ilköğretim okulları 1. kademe öğrencilerinin kitap okuma alışkanlıklarının ve kütüphane kullanım durumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi, kütüphane kullanım düzeylerinin belirlenmesi, okuma alışkanlıkları ile kütüphane kullanımları arasındaki ilişkinin saptanması amacıyla yapılan bu araştırma<aaa tarama modelindedir.Araştırmanın evrenini Edirne il merkezi ilköğretim okullarında bulunan ilköğretim birinci kademe öğrencileri, örneklemini ise 2010- 2011 yılında Edirne il merkezinde bulunan 1 özel okul, 4 merkez köy okulu olmak üzere 20 okul ve bu okullarda bulunan 600 ilköğretim birinci kademe öğrencisi oluşturmaktadır.Araştırmada veri toplamak amacıyla okuma alışkanlığı anketi ve okuma alışkanlığı ortam ölçeği kullanılmıştır. Toplanan veriler 0.05 manidarlık düzeyinde sınanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde aritmetik ortalama, standart sapma, yüzde ve frekans gibi betimsel istatistikler yanında geçerlik güvenirlik analizlerinde Croanbach Alpha, Pearson Korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. İncelenen iki grup arasında, belirlenen değişken açısından fark olup olmadığını belirlemek için Independent Samples T-Test, Tek Yönlü Varyans analizi (Anova) ve Scheffe istatistik tekniği kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen bulgulara göre; okuma alışkanlıkları demografik özelliklere göre farklılaşmaktadır. Ailenin gelir düzeyi ile okuma alışkanlığı arasında pozitif yönde ilişki görülmektedir. Okuma alışkanlıkları, sosyokültürel özelliklere göre farklılaşmaktadır. Öğrenciler kitap okumak için sınıf kitaplığından yararlanmakta; ancak kütüphane kullanma alışkanlığı göstermemektedir. İlköğretim öğrencilerinin okuma alışkanlıkları ile kütüphane kullanımları arasında pozitif yönde kuvvetli ilişki bulunmaktadır. Abstract Studied in primary schools in the center of Edirne province, student?s reading book habits and library usage conditions are examined in terms of variables;levels of library use are identified; this course which is done in order to examine relations between reading habits and library usage is a model of scanning.The first stage students who study in primary schools in the center of Edirne province create the universe of research and 20 schools, which one of them is private school and four of them are central village schools and are in the center of Edirne province in 2010-2011, and 600 first stage students who study in these schools create the sample of research.The survey of reading habits and the medium scale of reading habits were used in order to collect data in research. Collected data was tested at the 0.05 level.Coefficients of Croanbach Alpha and Pearson Korelasyon were calculated as well as descriptive statistics such as arithmetic mean, standard deviation,percentage and frequency in reability analysis of the validity while data was analyzed.Independent Samples T-Test, One-way Analysis of the Variance (Anova) and Statistic Tecnique of Scheffe were used in order to identify whether there are any differences between two groups, who were examined, in terms of the specified variable.According to results of the research, reading habits diversify according to demographic features. There is a positive relation between the level of family?s income and reading habit. Reading habits diversify according to sosyo-culturel features.Students take advantage of library which is in class,but they do not have the habit of using library. There are positive and strong relation between reading habits and using the library of students ,who study in primary school.
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [2146]