20. yüzyıl Rus keman ekolünde pedagojik yaklaşımlar ve sağ el teknikleri ile ilgili uygulamalar
Özet
Bu çalışmada, 20. Yy Rusya'sında keman icracısı ve eğitimcisi olarak öne çıkan sanatçıların, keman çalma ile ilgili pedagojik yaklaşımları ve sağ el teknikleri konusunda uyguladıkları çalışmalar incelenmiştir. 18. Yy'dan 20. Yy'a kadar olan süreçte, keman eğitimi ve icrası alanında `'ekol'' olarak andığımız birkaç temel sistemden bahsetmek mümkündür. Tezde de değinilen bu sistemlerin ardından, 20. Yy'a gelindiğinde; Rusya'da kemancılıkla ilgili daha yenilikçi bir anlayışın geliştiğini görürüz. Temelini bilimsellikten alan bu yeni anlayışla yetişen kemancıların kaydettikleri ciddi başarılar; dönemin müzik otoriteleri tarafından da takdirle karşılanmıştır. Pedagoji ve metodoloji konusunda günümüz için olmasa da, o dönem için çok özgün ve yenilikçi olan bu sistemi oluşturan eğitimcilerin bazıları, sonrasında başka ülkelere göç ederek; gittikleri yerde de bu anlayışı devam ettirmişlerdir. Özellikle keman öğretmenleri açısından, 20. Yy'da Rusya'da gelişmiş olan bu bilimsel yaklaşımın incelenmesi; öğrencilerle çalışırken karşılaşılan zorlukların üstesinden gelme konusunda yararlı olacaktır. Bunun yanı sıra, keman icrası ve eğitimi ile ilgili günümüzdeki fikirlerin ve yaklaşımların nasıl geliştiği konusunda bir temel oluşturacaktır. Anahtar Kelimeler: Keman, ekol, pedagoji. Abstract In this dissertation, pedagogical approaches and right - hand implementations of the 20th century Russian violin pedagogoues and performers are analysed. During the period between 18th and 20th centuries, it is possible to speak of several systems on violin practice and education, which we name 'echoles' in general. Following these systems which are also mentioned in this dissertation, with the advent of 20th century, we see a much more innovative system on violin performance developing in Russia. The serious achievements of the violinists who were educated in this scientifically based new approach, were highly appreciated by the authorities of the time. Some of the pedagogues who presented this - though not for our day but for that time new and distinctive system; immigrated abroad and carried this system to the countries where they moved to. Observation of the scientific approach developed in the 20th century Russia will be particularly beneficial for violin teachers, especially for overcoming difficulties encountered while working with students. Besides, it will provide a base for perceiving the development of the ideas and approaches on violin practice, which have come up to our day. Keywords: Violin, echole, pedagogy
Koleksiyonlar
- Tez Koleksiyonu [2146]