Search
Now showing items 1-10 of 13
Penn Etkileşimli Akran Oyun Ölçeği Öğretmen Formunun (PEAOÖ-Ö) Uyarlama Çalışması
(2017)
Bu araştırmanın amacı, Penn Etkileşimli Akran Oyun Ölçeği-Öğretmen Formunu (PEAOÖ-Ö) (Fantuzzo, Mendez, & Tighe, 1998) Türkçeye uyarlamak, ölçeğin geçerlik ve güvenirlik analizlerini yapmaktır. Penn Etkileşimli Akran Oyun ...
Zihin ve hareketli engelli çocuklar için Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi'nde izlenen olguların demografik özellikleri
(2005)
Amaç: Trakya Üniversitesi Zihin ve Hareket Engelli Çocuklar için Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezi’ne başvuran olguların demografik verileri değerlendirildi. Çalışma Planı: Eğitim Araştırma ve Uygulama Merkezine Ocak ...
Kaynaştırma Uygulamalarının Başarısını Etkileyen Etmenler Ölçeği'nin Geliştirilmesi
(2016)
Bu çalışmanın amacı kaynaştırma uygulamalarının başarısını etkileyen etmenleri değerlendirmek için gereksinim duyulan geçerli ve güvenilir bir ölçeğin geliştirilmesidir. Çalışma, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Edirne İl ...
Öğretmen Adaylarında Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu ve Sosyal Kaygı Bozukluğunun Yaygınlığı ve Komorbiditesi
(2017)
Bu araştırmanın amacı Türkiye'deki genç yetişkinlerden oluşan bir örneklemde dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu (DEHB) ile sosyal anksiyete bozukluğunun (SAB) yaygınlığını ve komorbiditesini incelemektir. 21-24 ...
Öğretmen Etkileşim Ölçeği (Öeö) ve Çocuk-Öğretmen Etkileşim Ölçeği (Çöeö) Geçerlik ve Güvenirlik Çalışmaları
(Trakya Üniversitesi, 2021)
Okul öncesi eğitimin niteliği tüm dünyada yaygın olarak 1970’lerden beri araştırılmaktadır. Okul öncesi eğitiminin kalitesinin artırılmasında şüphesiz ki öğretmen en etkili unsurlardan biridir. Öğretmenin okul öncesi dönem ...
Otizmli Kaynaştırma/Bütünleştirme Öğrencisine Yönelik His, Tutum ve Görüşler Ölçeği’nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
(Trakya Üniversitesi, 2019)
Bu çalışmada, Segall (2011) tarafından sınıföğretmenlerinin Otizm Spektrum Bozukluğu olan çocukların yerleştirilmesi vekaynaştırılmasına/bütünleştirilmesine yönelik görüşlerini belirlemek amacıylageliştirilen Yerleştirme ...
Erken Çocukluk Döneminde Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Becerilerinin Ölçülmesi
(Trakya Üniversitesi, 2021)
The purpose of the current study is to evaluate preschoolers’ Science, Technology, Engineering and Mathematics (STEM) skills. In line with this purpose, reliability and validity examination of the C-PALLS+STEM Science, ...
Engelli Çocuğa Sahip Ailelerin Yaşam Kalitesinin İncelenmesi
(Trakya Üniversitesi, 2015)
The aim of this study is to research the quality of life of families having disabled children and to determine the factors that affect quality of their lives. A total of 311 parents with disabled children who attend special ...
Otizm spekterum bozukluğu olan çocuklara robot tarafından sunulan öğretim uygulamasının çocukların sembolik oyun becerileri üzerindeki ETKİLERİ
(Fen Bilimleri Enstitüsü, 2020)
Bu araştırmanın amacı, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan çocuklara
robot tarafından sunulan ipucunun giderek arttırılmasıyla öğretim uygulamasının
çocukların sembolik oyun becerileri üzerindeki etkilerini incelemektir. ...
Üstün potansiyelli çocukların tespitinde öğretmenler
(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)
Bu araştırma öğretmenler tarafından sınıf ortamında 5-9 yaş arası üstün
potansiyelli öğrencilerin belirlenerek aday gösterilebilmeleri amacı ile yapılmıştır.
Metodolojik araştırma modelindeki bu çalışmanın verileri ...