Browsing by Author "Fazlıoğlu, Yeşim"
Now showing items 1-20 of 27
-
2000-2004 yılları arasında okul öncesi dönem çocukları için yayınlanmış olan hikaye kitaplarının dış yapı , içyapı ve resimleme nitelikleri açısından incelenmesi
Kardaş Koçak, Müzeyyen (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışma 2000-2014 yılları arasında okul öncesi dönem çocuklar için yayınlanmış olan hikâye kitaplarının dış yapı, içyapı ve resimleme nitelikleri açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma betimsel tarama ... -
Almanya’da 2010-2017 yılları arasında yayınlanan 3-6 yaş arası resimli çocuk kitaplarında bireysel farklılıklar
Özen, Berna (Trakya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, Almanya’da 2010 – 2017 yılları arasında yayınlanan 3-6 yaş resimli çocuk kitaplarının bireysel farklılıklar açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma metotlarından doküman inceleme modeli ... -
Batı Trakya örnekleminde okul öncesi ve anaokulu davranış ölçeğinin geçerlilik ve güvenirlik çalışması
Secher, Memetali (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2014)Bu araştırmada, Okul Öncesi ve Anaokulu Davranış Ölçeğinin (Preschool and Kindergarten Behavior Scales -PKBS-2, Merrel 2003), Batı Trakya örnekleminde geçerlik ve güvenilik çalışmasının yapılması amaçlanmıştır. Araştırma ... -
Batı Trakya’da bulunan özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerin çocukları ile olan oyun etkileşimlerinin incelenmesi
İsmail, Choulia Chatip; Fazlıoğlu, Yeşim (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada Batı Trakya’da bulunan özel gereksinimli çocuğa sahip ailelerin çocukları ile olan oyun etkileşimlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması olarak ... -
Bilgilendirme ve Etkileşimde Bulunmanın Normal Gelişim Gösteren Bireylerin Özel Gereksinimli Akranlarına Tutumlarına Etkisi
Selimoğlu, Halil; Fazlıoğlu, Yeşim; Selvi, Esra (Trakya Üniversitesi, 2021)Bu araştırmada, bilgilendirme ve etkileşimde bulunmaetkinliklerinin, tipik gelişim gösteren (TGG) öğrencilerin özel gereksinimliakranlarına yönelen tutumları üzerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır.Öntest-sontest kontrol ... -
Denver erken başlama modeli kontrol listesi geçerlik güvenirlik çalışması
Akkaynak, Mine (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışmada, Denver Erken Başlama Modelinin kontrol listesinin geçerlik ve güvenirliğinin yapılması amaçlanmıştır. Bu amaç kapsamında çalışmanın evrenini Edirne ve İzmir illerinde bulunan 7 özel eğitim merkezi oluştururken ... -
Disability and the cultural perspectives o family members, meighbours and religious leaders amd its effects towards the education and rehabilitation of children with disabilities
Mosiiwa, Galegatwe (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Botswana is a multicultural nation located in southern Africa. Culture is one of the factors that impacts the services offered to children with disabilities.The aim of this study is to discuss disability and the cultural ... -
Engelli çocuğa sahip olan ailelerin eğitim hizmeti ve hakkına ilişkin algıları ve bilgi düzeylerinin incelenmesi
Gündüz, Feyza Nazan (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022)Engelli çocuğa sahip ailelerin eğitim hizmeti ve hakkına ilişkin algısı ve bilgi düzeylerinin incelenmesini amaçlayan bu araştırma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenolojik desene göre tasarlanmıştır. Araştırmanın ... -
Hafif zihinsel engelli ergenlerde sporun motor beceriler üzerine etkisinin incelenmesi
Aslan, Şehmus (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu araştırmanın amacı hafif zihinsel engelli (HZE) ergenlerde sporun motor beceriler üzerine etkisini incelemektir. Çalışma grubunu 12-18 yaş aralığında spor yapan 60 HZE (xyaş= 15,65±1,94), spor yapmayan 57 HZE (xyaş= ... -
The impact of strategy instruction on learners' use of speaking strategies = Konuşma stratejisi geliştirmede strateji eğitiminin etkisi
Keskin, Sertaç; Fazlıoğlu, Yeşim (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2021)Bu araştırmanın amacı, replikli öğretimin otizm spektrum bozukluğu olan bireylerin karşılıklı konuşma becerileri kazanmalarına etkisini ölçmektir. Araştırmaya yaşları 4-7 arasında değişen OSB tanısı almış 4 çocuk ... -
İlköğretim okullarında görev yapmakta olan sınıf ve branş öğretmenlerinin okul iklimi algıları ile kaynaştırmaya ilişkin tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
Doğan, Mustafa Kemal (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2010)Bu araştırmada sınıf ve branş öğretmenlerinin okul iklimi algıları ile kaynaştırmaya ilişkin tutumları arasındaki ilişki tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma ile sınıf ve branş öğretmenlerinin okul iklimi algıları ile ... -
İşitme engellilerin eğitiminde kaynaştırma eğitimi : Bir meta değerlendirme örneği
Karahan, Semih (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu çalışma Türkiye’de, kaynaştırma eğitimi alan işitme engelli öğrencileri kapsayan ve 2000-2017 yılları arasında yapılmış olan araştırmaları metodolojik olarak incelemek üzere yapılmıştır. Çalışma nitel araştırma ... -
Okul öncesi dönem resimli çocuk kitaplarında yer alan anne baba ve çocuk karakter eylemlerinin incelenmesi
Tepe, Ümmügül (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, Türkiye’de 2000 – 2020 yılları arasında yayınlanan Okul Öncesi Dönem Resimli Çocuk Kitapların da yer alan anne-baba ve çocuk karakterler eylemlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma metotlarından ... -
Okul öncesi öğretmen adaylarının çokkültürlü çalışmalar hakkında tutumlarının incelenmesi
Moumin, Pelin (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırma da, okul öncesi öğretmen adaylarının çokkültürlü eğitime yönelik tutumlarının incelenmesi amaçlamaktadır. Çalışma, nicel araştırma yöntemini esas alan, genel tarama modelinde yapılandırılmıştır. Araştırmada ... -
Okulöncesi ve Anaokulu Davranış Ölçeğininin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Fazlıoğlu, Yeşim; Okyay, Lale; Ilgaz, Gökhan (Trakya Üniversitesi, 2011)The purpose of this study validity, reliability and adapt to Turkish that Preschool and Kindergarten Behavior Scales-PKBS-2 (2003) was developed by Kenneth W. Merrell. Sample of the research are composed of 3-6 years between ... -
Otizm spektrum bozukluğu olan bireylere sosyal beceri öğretiminde sosyal öykü ve karikatür sohbetleriyle öğretim uygulamalarının karşılaştırılması
Çetrez Arıcan, Galibiye (Trakya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı, otizm spektrum bozukluğu olan (OSB) bireylere sosyal beceri öğretiminde sosyal öykü ve karikatür sohbetleriyle öğretim uygulamalarının etkililik ve verimliliklerinin farklılaşıp farklılaşmadığını ... -
Otizm spektrum bozukluğu tanılı zihinsel engelli ve tipik gelişen çocukların duyusal özelliklerinin incelenmesi
Tezcan, Selen; Fazlıoğlu, Yeşim (Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Bu araştırmada, farklı (otizm spektrum bozukluğu, zihin engelli) ve tipik gelişen çocukların duyusal özelliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu genel amaca ek olarak, farklı ve tipik gelişen çocukların duyusal özelliklerinin ... -
Otizmli çocukların oyun becerileri ile davranış ve sosyal beceri özelliklerinin karşılaştırılması
Papatğa, Erdal (Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu araştırma, otizmli çocukların oyun becerileri ile davranış ve sosyal beceri özeliklerinin karşılaştırılması amacı ile yapılmıştır. Bu araştırma 2011-2012 yılında Edirne, Kırklareli, Tekirdağ il merkez ve ilçelerinde ... -
Otizmli kaynaştırma öğrencilerinin okulöncesi dönemden ilkokula geçişte yaşadıkları sosyal uyum problemlerinin aile ve öğretmen görüşleri açısından incelenmesi
Parlak, Cansu (Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada otizmli kaynaştırma öğrencilerinin okul öncesi dönemden ilkokula geçişte yaşadıkları sosyal uyum problemlerinin aile ve öğretmen görüşleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada nitel araştırma ... -
Otizmli Öğrencilere Kendini Tanıtma Becerisinin Öğretiminde Videoyla Model Olmanın Etkililiği
Çetrez Arıcan, Galibiye; Fazlıoğlu, Yeşim; Tezcan, Selen (Trakya Üniversitesi, 2018)Childrengenerally learn social skills by observing their friends, their families andtaking them as a model. But for autistic children, these stituation isn’tgenerally the same. Autistic children cannot learn the skills by ...