Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 20 / 26
  • Öğe
    Dil ve edebiyatta afet
    (Trakya Üniversitesi, 2023) Asutay, Hikmet; Akol Göktaş, Selma; Şentürk, Rahim; Arabacı Candan, Binnur
    Son zamanlarda bütün dünyayı etkisi altına alan “afet” olarak adlandırılan olaylar şüphesiz ki yaşamın her alanını etkisi altına aldığı gibi eğitim ve öğretimi de derinden etkilemiş ve tüm dünyada değişikliklere neden olmuştur. Özelikle 2019 yılının son aylarında ortaya çıkan Covid-19 pandemisi bütün dünyayı etkisi altına almış olan son yüzyılın felaketi olarak adlandırılabilecek bir olaydır. Dünya çapında yaşanan bu felaket tüm okul kademelerinde ve üniversitelerde uzaktan eğitim ve hibrit eğitim gibi yeni eğitim modellerinin uygulanmaya konulmasına sebebiyet vermiştir. Yine Türkiye’de 6 Şubat 2023 tarihinde Kahramanmaraş ili merkezli on bir ilde meydana gelen, son yıllarda yaşanan en büyük felaket olan depremlerde birçok vatandaşımız hayatını kaybetmiştir. Bu felaket ile birlikte üniversiteler eğitime tekrardan uzaktan eğitim modeliyle devam etmek durumunda kalmıştır. Depremler, pandemi, sel olayları gibi doğal afetler yaşanırken, ülkemizde yaşanan felaketler dışında dünya genelinde de insanların yarattığı savaşlar gibi felaketlerde yaşanmaktadır. Ukrayna-Rusya savaşı, İsrail- Filistin savaşı gibi felaketlerin dünyaya doğrudan etkisi olmasa da ekonomik ve eğitim boyutunda büyük etkileri olmaktadır. Bu son zamanlarda yaşanan felaketlerle ana teması Dil ve Edebiyatta Afet olan Trakya Germanistik Araştırmaları serisinin ikinci cildini oluşturan ve Prof. Dr. Hikmet Asutay, Dr. Öğr. Üyesi Selma Akol Göktaş, Arş. Gör. Rahim Şentürk ile Arş. Gör. Binnur Arabacı Candan editörlüğünde hazırlanan bu kitap toplam 12 bölümden oluşmaktadır. Yabancı Dil Öğretimi, Alman Dili ve Edebiyatı ile Çeviribilim alanlarına katkı sağlayan bu araştırma kitabı iki ana tema altında toplanmıştır. Bu temalar ana teması afet olan çalışmalar ile dil ve edebiyat kapsamındaki çalışmalardan oluşmaktadır. Ana teması afet olan çalışmalarda afet konusu çeşitli açılardan ele alınmıştır: Çocuklar üzerinde afetler konusunda farkındalık yaratmanın önemine değinilen çalışmada “Das Duschungelbuch” adlı çizgi film incelenmiş ve doğal afet olarak depremlere odaklanan bu çizgi filmde depremlerin ele alınışı analiz edilmiştir. Afet sürecinde toplum çevirmenliğinin gerekliliğinin aktarıldığı çalışmada çeviri tarihinin geçmişine değinilmiş ve sözlü çevirinin alt öğesi olan toplum çevirmenliğinin tanımı ile afet anında gerekliliği konusunda, yaşanmış afet deneyimlerine dayanarak konuele alınmıştır. Diğer bir çalışmada ise Yuko Ichimura ve Tim Rittman’ın sorun odaklı gençlik yazını eseri “3/11 - Tagebuch nach Fukushima” adlı romanı incelenerek, 2011 yılındaki Japonya depremi ve buna bağlı olarak gerçekleşen Fukuşima Nükleer Santrali kazaları sonucunda ortaya çıkan çevre sorunları ele alınmıştır. Afet konulu başka bir çalışma olan Heinrich von Kleist’in “Das Erdbeben in Chili” isimli romanında deprem motifinin semantik açılımları ve simgesel boyutları araştırılmıştır. “Katastrophe” kelimesinin derlem dilbilimsel analiz yöntemiyle incelendiği çalışma ise bu kelime örneği üzerinden öğrencilerin kelime dağarcığının derlemler yoluyla geliştirilmesi ve derlemlerin yabancı dil öğretiminde kullanılmasına odaklanmaktadır. Yine hedef kitlesini Kahramanmaraş merkezli deprem felaketini yaşamış ve dolayısıyla bundan doğrudan etkilenmiş Türk öğrencileri oluşturan çalışmada yabancı dil olarak Almanca derslerinde yaratıcı yazma becerisini geliştirmek ve yaratıcı yazmayı özellikle de terapötik bir araç olarak kullanma olanaklarının incelenmiş ve bu amaçla örnek bir ders modeli de sunulmuştur. Dil ve edebiyat kapsamındaki yapılan çalışmalarda ise Alman dili, öğretimi ve edebiyatı farklı yönlerden konu edilmiştir: “Literatur der DDR: Ein Blick in die Vergangenheit” başlıklı bölüm Şara Sayın tarafından Melâhat Togar'ın 1991'de yayımladığı (İstanbul: Cem Yayınevi, s. 7-27) Örneklerle Doğu Alman Yazını antolojisinin Türkçe önsözü için kaleme alınmış metnin Almanca metin notlarıyla güncellenmiş ve revize edilmiş halini içermektedir. Almanca öğretmeni yetiştirme sürecinde kısa öykülerin işlevselliğinin incelendiği çalışmada Trakya Üniversitesi Almanca öğretmenliği bölümündeki 50 öğretmen adayının kısa öykülere yönelik tutum ve görüşleri incelenmiştir. Diğer bir araştırmada ise yine Türkiye’de bir üniversitenin Almanca öğretmenliği programında yer alan öğretmen adaylarının sosyal medya aracılığıyla Almanca konuşma becerilerinin geliştirilmesine yönelik algılarını incelemiştir. Yeni nesil yabancı dil olarak Almanca ders kitaplarındaki konuların evrensel varoluş deneyimleriyle ilişkisinin değerlendirildiği çalışmada öğretim materyallerinin mevcut tasarımı hakkında kapsamlı bir fikir edinmek için farklı yayınevlerinden seçilen bu ders kitaplarında ele alınan konular farklı açılardan incelenmiştir. Diğer bir çalışmada acil uzaktan eğitim esnasında genç öğrencilerin İngilizce eğitiminde karşılaştıkları zorluklar araştırılmıştır. Son olarak başka bir çalışmada Türk okulları bağlamında öğretmenlerin geri bildirim tercihleri açısından yabancı dil olarak İngilizce yazma becerisinin sınıf içi değerlendirmeleri konu edinilmiştir. Günümüzdeki yaşanan bütün felaketlerden dolaylı veya doğrudan etkilenen eğitimöğretim düşünüldüğünde bu felaketlerin ele alınması önem taşımaktadır. Bu bakımdan dil ve edebiyatta afet bağlamında ele alan bu kitap alana oldukça katkı sağlayacaktır. Hem yabancı dil öğretimi alanında hem de Germanistik alanında görev yapan öğretim üyeleri ve genç araştırmacılara bu konuda farklı bakış açıları sunması, başvuru kaynağı olarak kullanılması ve yeni inceleme ve araştırmalar için örnek teşkil etmesi bakımından önemli bir okur kitlesine ulaşması temennimizdir.
  • Öğe
    İkinci Yabancı Dil Olarak Almanca Eğitiminde Öğrenme Stillerinin Belirlenmesi
    (Trakya Üniversitesi, 2020) Eren, Bahar; Köksal, Handan
    Araştırmanın amacı, 2016-2017 eğitim öğretim yılında Edirne il merkezindekiözel bir okulda L3 (Almanca) dersi gören 4., 5. ve 6. sınıf öğrencilerinin (n=111)öğrenme stillerini belirlemektir. Öncelikle L3 öğrenen öğrencilerin L1(Türkçe), L2 (İngilizce) öğrenme stilleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırmada,öğrenme stili kavramı L1, L2 ve L3’de nedir? sorusunun yanıtı aranmıştır. Buaraştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması desenindenyararlanılmıştır. Öğrencilere yönelik çalışmada Aşkar ve Akkoyunlu (1993) tarafındanTürkçeye uyarlanan “Kolb Öğrenme Stilleri Ölçeği” kullanılmıştır. Öğrencilerleayrıca bireysel ve odak grup görüşmeleri yapılıp, öğrenci ürünleri öğrenmestilleri açısından incelenmiştir. Okuldaki, bir Türkçe, bir İngilizce ve birAlmanca öğretmeniyle bireysel görüşmeler de yapılmıştır. Ölçekten elde edilenveriler L1, L2 ve L3’ün birbirlerine olan etki alanları açısından nitel venicel olarak değerlendirilmiştir. Araştırmada öğrencilerin L1, L2 ve L3derslerinde benzer öğrenme stili özellikleri gösterdikleri sonucunaulaşılmıştır.
  • Öğe
    Direct Vs Indirect Written Corrective Feedback: An Action Research
    (Trakya Üniversitesi, 2020) Uzun, Kutay; Köksal, Handan
    Bu çalışmanın amacı, bir mühendislik fakültesininİngilizce Hazırlık sınıfına devam etmekte olan 28 öğrenci için yabancı dilde yazmaöğretiminde doğrudan veya dolaylı olarak sağlanan düzeltme geribildirimitürlerinden hangisinin daha faydalı olduğunun saptanmasıdır. Eylemaraştırması şeklinde tasarlanan çalışmanın gözlem ve yansıtma aşamaları varolan düzeltme geribildirimi uygulamasının incelenmesi şeklindegerçekleştirmiştir. Eylem aşamasında ise öğrenciler işbirlikçi bir yazmaetkinliği için altı gruba bölünmüş, bu gruplardan üçüne doğrudan, üçüne isedolaylı düzeltme geribildirimi sağlanmıştır. Değerlendirme aşaması için yarıyapılandırılmış öğretmen gözlemi, katılımcı tartışmalarının ses kaydı veyansıtma sorularına verilen yanıtlar kullanılmıştır. Bulgular, her iki düzeltmegeribildirimi türünün de katılımcılar için faydalı olduğunu göstermektedir.Ancak, dolaylı düzeltme geribildirimi uygulamasının aynı zamanda doğrudan düzeltmegeribildirimi ihtiyacı doğurduğu göz önüne alındığında, bu tür düzeltmegeribildiriminin sınıf içi kullanım için daha uygun olduğu görülmüştür. 
  • Öğe
    Doksanlı Yılların Türk- Alman Yazınına Bakış
    (Trakya Üniversitesi, 2013) Asutay, Hikmet; Çıvkın, Havise
    In dieser Arbeit werden allgemeine Informationen als ein Überblick die Migration nach Deutschland aus der Türkei und damit verbundenen allgemeines Wissen über die historische Entwicklung der türkisch-deutschen Literatur erwähnt. In den sechziger Jahren als Gastarbeiter beginnende Prozess und der sogenannten zweiten und dritten Genaration dieser neuen LiteraturgattungSchriftsteller und ıhre Werke beschrieben Dann werden die Autoren der 90er Jahre thematisiert. Der Hauptteil richtet sich auf den Autor dieser Zeit Feridun Zaimoğlu und sein Werk ‘’Zwölf Gram Glück’’und unter diesem Werk ein Textauszug ‘’Gottesanrufung 1’’
  • Öğe
    Yazınsal Bir Ürün Olarak Sesli Kitapların Okuma Derslerindeki Etkililiği ve Kullanılabilirliği
    (Trakya Üniversitesi, 2016) Göçerler, Harun; Asutay, Hikmet
    The position of production-oriented linguistic skills in foreign language courses has undergone a change in a remarkable way since 60s when the usage of technology in education increased significantly. The reputable researches conducted in the frame of the importance of listening skills and approaches about the new position of speaking skill in courses have gained a special meaning in parallel with aforementioned technological developments. Cassettes, CDs, videos, etc... have brought about essential usage opportunities and exercise types in courses since mid-50s. These innovations have also provided possibilities for different researches in the field of foreign language courses. Today, according to new researches in the field of foreign language education it can be said that language learning process is the fullest extent of linguistic skills starting from comprehension and moving into processing and production. Based on this evaluation, ‘’Audio Books’’ has been handled as the research object and an analytical study has been done in this work. The reason of determining audio books as the research object is that they both have a written content and are suitable for using with supporting listening CDs or sound files. Students have got a new opportunity such as improving and applying their reading, listening and speaking skills simultaneously with this combination at the same time. Of course this subject can be interpreted differently from various perspectives. Yet, the subject matter in this study is the usage possibilities of listening books in language courses and especially subject-focused disputable reading courses because of the aforementioned points above. So, critical questions have been asked about whether literary texts in audio books will be beneficial especially in the aspect of the development of oral skills for language courses as a listening-reading supported material or how they can be beneficial in this study. Therefore, the main target of the study is to discuss whether such kind of books can find a place in reading and maybe in speaking courses in parallel with the support of listening CDs as literary texts at the same time or not
  • Öğe
    Yabancı Dil Olarak İngilizce’nin Öğretiminde Şiirin Kullanımı
    (Trakya Üniversitesi, 2008) Ceylan, Hüsnü
    For countries and our country learning a foreign language has a great importance. Nowadays in an increasingly globalising world day by day the importance of learning a foreign language is increasing. The teaching and learning of a foreign language in an effective and lasting way becomes as important as this. Recent language learning methodology favours a student-centred education instead of a teacher-fronted education. In this respect an education which puts emphasis on the preferences, feelings and priorities of the learners is preferred. The educational environment becomes softer and more humanistic. The use of poems which appeal to the affective side of the learners and because of the reasons stated above the use of poetry in the foreign language teaching-learning environment is very important. In addition as Gardner (1983) has pointed it out in his theory of Multiple Intelligences; because of the language item, rhythm, musicality and measure which it carries poetry which appeals to most of the seven intelligences Gardner has given is also important in this respect
  • Öğe
    KOGNITIVE LERNSTRATEGIENKOMPETENZ DER LEHRAMTSSTUDENTEN FÜR DEUTSCH
    (Trakya Üniversitesi, 2017) Çelik, Jale Aylin; Köksal, Handan
    Yabancı dil eğitimindeki paradigma değişiminebağlı olarak otonom öğrenme her alanda tartışılan ve amaç edilen bir becerihaline gelmiştir. Otonom öğrenmede amaç, öğrencinin kendi potansiyeli,ihtiyaçları doğrultusunda öğrenme sürecine ilişkin kararları bağımsız birşekilde vererek bireysel öğrenme sürecini etkinleştirmesidir. Ancak, öğrencininbunu başarabilmesi için öncelikle öğrenme stratejilerini bilmesi ve bustratejileri bilinçli bir şekilde kullanmayı öğrenmesi gerekmektedir. Buanlamda, öğrencinin stratejileri bilinçli bir şekilde kullanması da öğrenmesürecinin üst bilişsel boyutlarından bir tanesini yansıtmaktadır. Öğrenmestratejilerini bilme ve bunları bilinçli kullanma, öğrenme süreci hakkındakonuşma, öz değerlendirme yapma, öğrenme sürecini planlama gibi etkinlikler kazandırılabilenve geliştirilebilen bilişsel ve üst bilişsel becerilerdir. Bu çalışmadaki amaç,Almanca öğretmen adaylarının bilişsel öğrenme stratejileri edinçlerini veöğrenme bilinçlerini saptamaktır. Araştırmaya 2014-2015 eğitim-öğretim yılıTrakya Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu hazırlık sınıfı öğrencileri veTrakya Üniversitesi Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Almanca Öğretmenliği AnaBilim Dalı 1. ve 2. sınıf öğrencileri olmak üzere toplam 108 kişi katılmıştır.Veriler nitel ve nicel olmak üzere iki farklı öçme aracıyla toplanmıştır.Araştırmadan elde edilen veriler, Almanca Öğretmen adaylarında bilişsel öğrenmestratejileri edincinin ve öğrenme bilincinin yeteri kadar gelişmediğini ortayakoymuştur; ancak buna karşın Öğretmen adaylarının üst bilişsel boyutta öğrenmesüreçleri hakkında düşünme ve öz değerlendirme becerilerine karşı olumlu birtutum sergiledikleri saptanmıştır. 
  • Öğe
    Trakya Ünıversıtesı Almanca Öğretmen Adaylarının Karşılıklı Konuşma Yetısının Neden Yeterlı Düzeyde Gelışmedığıne İlışkın Bır Araştırma
    (Trakya Üniversitesi, 2009) Maden, Sevinç; Coşkun, Akkız; Kanca, Derya
    Aufgrund der Feststellung einer Voruntersuchung, dass türkische DaF-Studierende an der Universität Trakya selbst nach einem 4-jährigen deutschsprachigen Studiengang hinsichtlich der interaktiven Sprachkompetenz nicht das erstrebte Niveau erreichen, wurde in dieser Studie der Unterricht anhand eines Fragebogens in Bezug auf kommunikative Gestaltung analysiert, den Ursachen für die Defizite in der interaktiven kommunikativen Sprechfertigkeit nachgegangen und erforscht, ob die deutsche Sprache wirklich in den einzelnen Lehrveranstaltungen zur Kommunikation eingesetzt wird. Daraus sollen konkrete Ansatzpunkte für eine kommunikativfreudige Unterrichtsgestaltung in der Ausbildung türkischer DaFLehrerInnen gefunden und dadurch in der Ausbildung angehender DeutschlehererInnen hinsichtlich der interaktiven Sprachkompetenz ein höheres Niveau entwickelt werden.
  • Öğe
    İngilizceyi Yabancı Dil Olarak Öğrenmekte Olan Üst Seviyedeki Sınıflarda Roman Öğretimi
    (Trakya Üniversitesi, 2010) Cengizhan, Lütfiye
    The aim of this study is to discuss how to teach literature in EFL classes in general and how to teach a novel in particular. First of all, I will mention about the background to the study as well as the aim and the scope. Secondly, I will touch on language competence and literary competence. Then, It will be given the importance of style. I discuss students should know the style which is used by a writer to evaluate a work of art. It will be reviewed about the structure of the novel. Since the aim of this work is to show how to study a novel, we should learn the structure of it before evaluating the novel. Finally, It will be explained how to teach a novel in practice
  • Öğe
    Göçmen Yazını Yazarı Emine Sevgi Özdamar’ın “Mutterzunge” Adlı Eserinde Dilsizlik Sorunsalına Bakış
    (Trakya Üniversitesi, 2015) Asutay, Hikmet; Çelik, Jale Aylin
    Die Migration nach Deutschland- und anderen Ländern in den 60er Jahren brachte viele Probleme mit sich bei. Die Problematik der Sprache steht dabei gewiss als eines der wichstigsten Probleme im Vordergrund, die sich vor allem in der zweiten und dritten Generation entstandenen Problematik der Muttersprache bemerkbar macht. Auf mangelhaftes Lernen oder Verlernen der Muttersprache zurückzuführende Problematik wirkt sich einerseits im negativen Sinne auf das Erlernen der Fremdsprache aus und andererseits verursacht sie auf individueller und gesellschaftlicher Ebene Probleme, die sich als ein Phänomen der Identitätslosigkeit manifestiert. Es ist nämlich keineswegs abzustreiten, dass ein Individuum, das weder die Muttersprache, noch die Fremdsprache beherrscht, sich mit seiner Identität auseinandersetzt und sie sogar in Frage stellt. Diese Gegebenheit erweist sich daher als eine ernst zu nehmende Thematik, die in der Migrationsliteratur behandelt- und analysiert werden muss. Unter Berücksichtigung dieses Faktums ist das Anliegen der vorliegenden Arbeit, die Problematik der Muttersprache Anhand der Erzählungen von Emine Sevgi Özdamar, die als eine der wichtigsten Autorinnen der Türkisch- Deutschen Migrationsliteratur Geltung hat, zu untersuchen. Auf dieses Ziel gerichtet wird die Behandlung und die Perspektive der Autorin hinsichtlich dieser Problematik in Angriff genommen und diskutiert, indem die Erzählungen analysiert werden
  • Öğe
    Gençlik Yazınbilimi Açısından Alman Genç Kız Romanlarının Gelişimi
    (Trakya Üniversitesi, 2005) Asutay, Hikmet
    Diese Arbeit umfasst allgemein die jugendliteraturgeschichtliche Entwicklung der weiblichen Adoleszenzromanen in Deutschland vom 18. Jahrhundert bis heute im Überblick. Neben dem literargeschichtlichen Hintergrund wurde hier versucht, den Begriff “Mädchenbücher” sowie “weibliche Adoleszenzromane” jugend-literaturwissenschaftlich zu definieren. Eigentlich ist der Begriff Adoleszenzroman in den 90er Jahren entstanden.
  • Öğe
    Trakya Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Mezunlarının Mesleklerine ve İş Doyumuna İlişkin Görüşleri
    (Trakya Üniversitesi, 2010) Köksal, Handan
    Durch Absolventenbefragungen können Evaluationen für Abteilungen zur Lehrerausbildung durchgeführt werden. In dieser Studie wurden Absolventen der berufsbezogenen Deutschlehrerausbildung der Universität Trakya auch zugunsten des Bologna-Prozesses befragt. Ziel ist es, je nach der beruflichen Tätigkeit die berufliche Zufriedenheit der Absolventen festzulegen. In dieser Studie wurde von einer Literatursichtung und von einer digitalisierten Umfrage profitiert. Die Mehrheit der befragten Absolventen äußerten sich über ihre qualifizierten Kompetenzen und zu ihrem starken Bedürfnis als Deutschlehrer arbeiten zu können. Es konnte festgestellt werden, dass von befragten Absolventen 82 % berufstätig und 18 % arbeitslos sind. Des Weiteren hat sich herausgestellt, dass von den arbeitenden Absolventen nur ein Anteil von 37 % berufliche Zufriedenheit hat.
  • Öğe
    Almanya’da Gençlik ve Gençlik Kültürleri Kavramlarının Tanımı ve Tarihsel Gelişimi
    (Trakya Üniversitesi, 2017) Asutay, Hikmet
    Türk ve Almançocuk ve gençlik yazınlarında gençlik yazın bilimi açısından gençlik yazınıdenince, ister istemez gençlik toplum bilimi verilerinden de yararlanmaihtiyacı doğmaktadır. Gençlik yazını bu bağlamda gençlik toplum bilimi vegençlik psikolojisi ile gençlik yazın tarihi gibi farklı disiplinlerle birliktedüşünülmelidir. Bu bakımdan gençlik yazını kavramını, gençlik alt kültürlerinive dolayısıyla gençlik yazınını daha iyi anlayabilmek için, genç ve gençlikkavramlarına toplum bilim ve tarihi açısından bakmakta yarar vardır. Bu bakışbizlere Alman gençlik alt kültürlerinin on yedinci yüzyıldan itibaren günümüzedeğin geçirdiği değişimler ile günümüzde sahip olduğu özellikleri de gözlerönüne serecektir. Bu çalışmada Alman gençlik kültürleri bağlamında gençlikkavramının kavram açıklamasından sonra gençlik kültürü, gençlik alt kültürlerigibi kavramlara değinilmeye çalışılacak ve kavramın gençlik-toplumbilimsel yeriirdelenmeye çalışılacaktır. Daha sonra gençlik kavramı ve kültürlerininAlmanya’da onyedinci yüzyıldan günümüze doğru olan tarihsel gelişim sürecinegöz atılarak gençlik kültürlerinde görülen bir takım değişim ve hareketleredeğinilecektir. Genel bir tarihsel bakışın ardından, günümüz gençlikkültürlerini de içine alan yeni medyalar dönemine değinilerek gençlik kavramıve kültürlerinde görülen en son değişimler, gençlik yazın bilimi açısındandeğerlendirilecektir. Tüm bu değerlendirmeler ışığında günümüz gençliğin okuma alışkanlıklarıve yazın ile olan ilişkilerine de değinilmeye çalışılacaktır. Bunun için dedaha çok Alman gençlik toplum bilimi ve Alman gençlik yazını verilerindenyararlanılacaktır
  • Öğe
    Elektronik Yazın Yeni Teknolojilerle Birlikte Yazın Dünyasında Ortaya Çıkan Yeni Yazınsal Tür ve Biçimler
    (Trakya Üniversitesi, 2009) Asutay, Hikmet
    We are living in multimedia age and literature world has also been affected by this trend shift. Literature world, which has always been intertwined with technology has also taken its place on the net and gained new dimensions both in quality and quantity. Co or multiple authorship, e-book, e-literature, and hypertext which forms a base for them has come along and whether they have positive or negative consequences is another issue. In this study, hypertext systems which we spend a great deal of time in our lives are going to be discussed within Turkish and German websites context
  • Öğe
    İnternet ile Yeni Medyalarda Çocuk ve Gençlik Yazını
    (Trakya Üniversitesi, 2007) Asutay, Hikmet
    At a time when we live in an age of multimedia, the production and publication of child and jouth literature make use of TV programmes, compact discs and computers. Within this context, one of the fields that make use of these tools is childrens and youth literature. Although it is a new process in Turkey, web sites publish more and more child and youth literature and by means of CDs audio-visual texts are published. Childrens and Youth books include CDs. In cinema, the world of cartoons and childrens and youth literature are significant target consumers. In this study, childrens and youth literary texts which have been published in the above mentioned multi-media texts will be analyzed with examples. In this respect ,the structur of electronic text and their style will be studied in terms of text type
  • Öğe
    Expressionistische Zeitschriften Vorstellung Einer Publizistischen Vielfalt
    (Trakya Üniversitesi, 2008) Asutay, Hikmet
    In this study, it is aimed to look through the art and literature journals published in German literature by the end of the 19th century and by the end of the World War II in Germany. The reason for choosing this period is the existence of the various kinds of cultural-art and literary journals in modern era after the enlightenment and romantic period. The period of Literary Expressionism is the period mostly influenced Germany in Europe and it divided the Germany into two after the World War II and the artists into two who took part in the West or in the East as well. Some artists took part in the literary term called “Exliterature” of whose participants are the ones who run away from the war. The artists whose ideology was the creation of a new world and a human being saw even the World War II as an opportunity to reach their aim, yet they faced the biggest pain that the human beings had ever had. We will try to create a new dimension on cultural and literary areas of journals in the Germany of pre-World Wars. Key terms: Expressionism, Journals, German Literature, Expressionistic Arts. 0. Einleitung
  • Öğe
    Dışgöç Yazınında Kimlik Arayışının İzleri
    (Trakya Üniversitesi, 2013) Asutay, Hikmet; Atik, Oktay
    In this article, it is referred to the first departure of Turks through labor agreement in Germany, socio-economic situation in the eighties, integration problems that the first and second generation encountered and the factors which cause this situation. It is aimed in the article to reveal identity seek in Works written by second generation. Alev Tekinay’s work “Dazwischen” and İsmet Elçin’s work “Sinan ohne Land oder Memo, mein Vater” have been chosen to illustrate the identity seek of the second generation, which is generated by people coming to Germany in a young age or coming to earth there
  • Öğe
    Trakya Üniversitesi Öğretim Üyelerinin Yabancı Dil Seviyeleri ile Yabancı Dil Kullanım Amaçları Arasındaki İlişki
    (Trakya Üniversitesi, 2016) Köksal, Handan
    In a globalized world, it is important to know a foreign language in terms of communication, but in universities where knowledge is produced, foreign language is a basic requirement. The aim of this study is to describe the relationship between the level of foreign language and fields of foreign language use of academicians. This study was conducted to Trakya University Academicians in the 2014-2015 academic years. 269 academicians participated in the study. Two scales were used in the study. The data were obtained through the standard measurement tool 'Common European Framework for Languages-Common Level Recommendations for General Steps - A1, A2, B1, B2, C1 and C2’. The second scale consists of 17 items including fields of foreign language use, which have academic, educational and personal purposes. This study was carried out on the relational model and conducted with a descriptive approach. Consequently, a certain level was identified between the level of foreign language of academicians and fields of their language use. As a result of this study, it was observed that the more the level was, the more the number of areas of using foreign language increase. The data were reviewed with the concepts of reading comprehension and writing in a foreign language
  • Öğe
    Avrupa Birliği’ne Uyum Sürecinin Türkiye’de Yabancı Dil Öğretmeni Yetiştirme Politikalarına Etkisi
    (Trakya Üniversitesi, 2010) Ceylan, Hüsnü; Yorulmaz, Murat
    The information age with its rapid changes increases the relations between socities and individuals day by day and it makes the socities closer to eachother with the facilities created by itself. This experienced process makes foreign language teaching and learning important and it also provides a direction to countries’ foreign language education policies. Foreign language teaching and learning is a prerequisite for having an active role in multilingual and multicultural world formed by the information age. Information age shows its affects with its all aspects in our country and as a result of this, the subject of foreign language learning and foreign language teacher training in our country gain importance. While discussing this subject, globalisation and foreign language policies of European Union should not be ignored. In this paper, the effects of globalisation and European Union foreign language policies to the policies of foreign language and foreign language teacher training in our country will be discussed
  • Öğe
    Karşıt Yazın Türü Olarak Pop Yazını: Rolf Dıeüer Brınkmann Örneği
    (Trakya Üniversitesi, 2019) Asutay, Hikmet; Öztürk, Burcu
    The pop-literature, that emerged with anti-war andspread to every country over time, has taken its place as a counter argument inthe world of literature with the great influence of communication means. Thepeople, who were tired after the war, needed innovations and this literaturetrend was supported especially by the young population of the country. Thefreedom was at the forefront in writings, writers and poets have created theirwork without any rule. This state of irregularity is most evident in poems. Thepop-literature items are very common in poems. It is important in terms ofexamining pop literature which includes the unqualified words, sometimes just aword, or words that evoke the period. Rolf Dieter Brinkmann, a representativeof pop literature in German literature who was not deeply explored today, haskept pop songs in his poems and ensured the emergence of samples of this genre.For this reason, this study is aimed at introducing novelty for the analysis ofpop literature texts. In the theoretical part of the study it was tried to beexamine the concept of pop literature. The absence of much work in poetry examinationsabout pop writing and Rolf Dieter Brinkmann, especially in our country, and thecurrently of pop typography elements, creates the starting point of the work.In the application section three poems of this poet were tried to beinvestigated in terms of form and content. The items, which are found in thesepoems, have been explained by using the interpretation technique. The purposeof this study is how and in what way Rolf Dieter Brinkmann was proposed by arepresentative of pop literature. In addition, Brinkmann regards poetry as aproduct of pop literature. It is expected that the work in this way also willsheds light on the work to be done in the future.