Yönetim ve Organizasyon Bölümü Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 4 / 4
  • Öğe
    İran’ın Etnik Ateş Çemberi
    (Trakya Üniversitesi, 2007) Yorulmaz, Murat
    [Abstract Not Available]
  • Öğe
    Toplam Kalite Yönetimi Anlayışının Sağlık Hizmetlerinde Uygulanması
    (Trakya Üniversitesi, 2021) Zeyrekli Yaş, Sedef
    Çalışmanın amacı toplam kalite yönetiminin sağlık hizmetlerindeki uygulamasını Trakya Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi ile Edirne Devlet Hastanesi örneğinde incelemektir. Bu amaçla anket çalışmasından yararlanılmıştır. Hazırlanan iki farklı anket seçilen hastanelerde çalışanlar ile hastalara uygulanmış ve sonuçlar SPSS 17 programında analiz edilmiştir. Analizlerde bağımsız örneklem t-testi ile Mann-Whitney U testi kullanılmıştır. Sonuç olarak ankete katılanların çalıştıkları hastanelerdeki sıfır hata, iletişim, sürekli eğitim, dış müşteri memnuniyeti ve sürekli gelişime yönelik uygulamalara ilişkin görüşleri konusunda Trakya Üniversitesi Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkezi ile Edirne Devlet Hastanesi arasında etki büyüklüğü yüksek veya orta düzeyde olan anlamlı farklılıklar bulunmuştur. İki hastane arasında dış müşteri memnuniyeti bakımından ise tek anlamlı farklılığın hastanenin temizliği konusunda olduğu ve ankete katılanların Edirne Devlet Hastanesi’ndeki temizlik hizmetlerinden Trakya Üniversitesi Sağlık Araştırma ve Uygulama Merkezi’ne göre daha fazla memnun kaldıkları görülmüştür. İki hastane arasında doktorların hastalara davranışları ile ayırdıkları zaman, hemşirelerin bakım hizmetleri ile diğer davranışları, diğer hastane personelinin verdiği hizmetler ile davranışları bakımından istatistiki olarak anlamlı bir farklılık bulunmamıştır.
  • Öğe
    Örgüt Üyeliği ile Değerler Arasındaki İlişki: Siyasi Partiler Üzerine Bir Araştırma
    (Trakya Üniversitesi, 2020) Zeyrekli Yaş, Sedef; Karalar, Serol
    Değer kavramı, sosyal bilimler alanında araştırmaların en çok yapıldığı konuların başında gelmektedir. Bireyleri birbirlerinden farklı kılan bir unsur olan değerler, bu bireylerin sergiledikleri davranışları ve aldıkları kararları etkileyebilmektedir. Oy verilecek partinin seçilmesi de bu kararlardan bir tanesidir. Seçmenler, oy verme sürecinde kendi değerlerine yakın değerlere sahip siyasi partiye yönelmektedirler. Siyasi bir partiye üye olma, bu partiye oy verme ve bu örgüt ile uzun süreli ilişkiler kurma birey ile örgütün ortak değerler etrafında birleşmeleri ile daha mümkün olmaktadır. Bu çalışmada siyasi parti üyesi ve seçmeni olmanın benimsenen değerler üzerindeki etkisinin ortaya koyulması amaçlanmıştır. Bu amaçla, Edirne merkez ilçede yaşayan toplam 395 seçmen ve parti üyesi üzerinde bir anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Araştırmada Schwartz Değerler Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler ile yapılan Mann-Whitney U Testi ve lojistik regresyon analizi sonucunda; bir siyasi partiye üye olmanın bireylerin bazı değerlere verdiği önemi arttırdığı belirlenmiştir. Ayrıca değerler ile eğitim düzeyi, yaş, cinsiyet ve siyasi parti değişkenleri arasında istatistiksel açıdan anlamlı ilişkiler olduğu ortaya koyulmuştur.
  • Öğe
    İşletmelerde İleri ve Ters Lojistik Karşılaştırması
    (Trakya Üniversitesi, 2012) Gilanlı, Elif; Altuğ, Nevin; Oğuzhan, Adil
    The businesses has to take into consideration the enviromental factors owingto the fact that occured the environmental problems in the course of the time and thedepletion of natural resources. One of the most prominent examples of it is green supply chain, the effect and necessity of reverse logistics, an element of the green supply chain are due to the general problems of environmental economics. The most important areas of reverse logistics are recycling methods and reuse. Wastes obtained as a result of the supply chain, are returning back to the manufacturer as a raw material and putting into the production again. In this study, the practices of the reverse logistics on 110 producing companies operating in Trakya region is chosen with the method of convinence sampling. According to the research findings, it was determined that %30,9 of the companies highly implemented a method of reverse logictics, %66,4 partially implemented it and %2,7 has never put the reverse logictics into practice.