Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü Koleksiyonu

Bu koleksiyon için kalıcı URI

Güncel Gönderiler

Listeleniyor 1 - 2 / 2
  • Öğe
    Narsisistik Kişilik Envanteri Açısından Selfie Çekme Tutumu Üzerine Bir Araştırma
    (Trakya Üniversitesi, 2018) Öngün, Erdem; Demirağ, Aşkın
    Sosyal paylaşım ağları bireylerin kendilerinisunma ve temsil etme konusunda tamamen yeni bir yöntem ortaya koymaktadır. Busanal araçlar kişilik ve kimlik çözümlemeleri açısından yeni bir çalışma veilgi alanı doğmasına yardımcı olmuştur. Geleneksel anlamda kişisel portre diğer adıyla vesikalık resim, dijitalteknolojilerin gelişmesi sayesinde yeni adıyla ‘özçekim’  (selfie), yeni birfotoğraf çekme eylemi olarak ortaya çıkmıştır. Sosyal medya araçları üzerindenyayılan selfie basit bir fotoğraftan çok bir ifade, kimlik, davranış ve tutumundışa vurumudur. Bu çalışmada katılımcıların selfie çekme tutumları ile onlarınnarsisistik eğilimleri arasındaki ilişki istatistiksel yöntemler ileincelenmiştir. Çalışmanın bulguları rastgele seçilen toplam 574 katılımcının selfieçekme tutumu ve Narsisistik Kişilik Envanteri (NKE-16) olarak iki bölümden oluşançevrimiçi anket sorularına gönüllü olarak verdikleri cevaplardan oluşmaktadır. Çalışmanınsonunda çektikleri selfie’leri paylaşan katılımcıların bunu aslında ilgi vedikkat çekme gibi narsisistik bir eylem içerisinde gerçekleştirdikleri bulgulanmışve ilgili sonuçlar tartışılmıştır.
  • Öğe
    Yabancı Dil Öğretiminde İnternet Tabanlı Program Kullanımına İlişkin Bir Çalışma
    (Trakya Üniversitesi, 2010) Altas, Dilek; Öngün, Erdem
    Today built-in face to face classroom teaching and learning have been gradually and rapidly shifting towards online education, which is independent of time and space. Regarding this change, use of educational technologies in education has been increasing day by day. It has been observed that various studies relating to such applications have been conducted in this area in Turkey, too. In this context, using educational technologies efficiently in foreign language teaching has become an urgent need. In this study, taking into consideration the criteria such as sex, facultymajor, level, the online program use, frequency of its use, language skills and getting technical assistance were assessed through a series of questions in survey-like technique. Data acquired as a result of the survey will be analyzed using various statistical techniques and the efficiency of the online program within the current program will be researched and discussed