Yazar "Vural, Levent" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe ÖĞRENME STRATEJİLERİ ÖĞRETİMİNİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ STRATEJİ KULLANIMLARINA ETKİSİ(2019) Vural, Levent; Selvi, KıymetBu çalışma, öğretmen adaylarıyla gerçekleştirilmiş olan öğrenmestratejileri öğretiminin öğrenme stratejileri üzerindeki etkilerini vestratejilerin öğretiminde hangi öğretim yaklaşımının daha etkili sonuçlarverdiğini belirleyebilmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Öğrenmestratejilerinin öğretiminde doğrudan ve dolaylı strateji öğretim yöntemlerikullanılmıştır. Öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desendüzenlenerek yapılan çalışmada, iki deney ve bir kontrol grubundanyararlanılmıştır. Gruplardan birine öğrenme stratejilerinin öğretimidoğrudan, diğer grupta strateji öğretimi dolaylı olarak yapılmıştır.Çalışmanın deneysel işlemi Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi SınıfÖğretmenliği programı öğretim ilke ve yöntemleri dersinde araştırmacıtarafından gerçekleştirilmiştir. Araştırmada “karma yöntem” kullanılmış,nitel ve nicel veri toplama araçlarından yararlanılmıştır. Öğretmenadaylarıyla yapılan görüşmeler ve çalışma metinlerinden elde edilenveriler araştırmanın nitel verilerini, öğrenme stratejileri ölçeğinden eldeedilen veriler ise araştırmanın nicel verilerini oluşturmuştur. Nicelverilerin elde edilmesinde Pintrich ve arkadaşları tarafından geliştirilenMSLQ (Motivated Strategies for Learning Questionnaire)’denyararlanılmıştır. Öğrenme stratejileri ölçeği ve çalışma metinlerinden eldeedilen verilere göre her iki deney grubunda gerçekleştirilen öğretiminöğretmen adaylarının strateji kullanımları üzerinde etkili olmadığıgörülmüştür. Yapılan görüşmelerde ise adaylar; strateji öğretim ileöğrenme stratejilerine yönelik farkındalıklarının arttığını, çalışmalarındafarklı bilişsel stratejiler kullanmaya başladıklarını, öğretim sürecindensonra çalışmalarında farklı düzenlemelere gittiklerini belirtmişlerdir.Bunun yanında doğrudan ve dolaylı öğretim yöntemleri arasında anlamlıbir farklılığın olmadığı fakat doğrudan öğretim yoluyla gerçekleştirildiği grupta adayların strateji kullanımları üzerinde az da olsa daha etkilisonuçların elde edildiği gözlemlenmiştir.Öğe ÖĞRETMEN ADAYLARININ AKADEMİK HİZMETLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ VE MEMNUNİYET DÜZEYLERİ(2018) Vural, Levent; Bacıoğlu, Seda DonatBu araştırmanın amacı, öğretmen adaylarının bazıakademik hizmetlere ilişkin görüşlerini ve bu görüşlerleilgili olabilecek değişkenler (cinsiyet, sınıf düzeyi, bölümve akademik not ortalaması ) ile öğrencilerin üniversiteyeve eğitim fakültesine yönelik memnuniyet düzeyleriniincelemektir. Araştırmada, betimsel tarama modelikullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2016-2017 öğretimyılında Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenimgören yaklaşık 2700 öğretmen adayı, örneklemini ise, üstsınıflarda öğrenim gören ve basit tesadüfî örneklemeyoluyla seçilen 300 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Veritoplama aracı olarak “Eğitim Fakültesi ÖğrencilerininBazı Akademik Hizmetlere İlişkin Beklentileri” ölçeğikullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde, aritmetikortalama, standart sapma, faktör analizi ve tek yönlüvaryans analizi yapılmıştır. Araştırmanın bulgularınagöre, cinsiyet, sınıf düzeyi ve bölüm değişkenlerine göreelde edilen bulgularda; eğitim fakültesi öğrencilerininakademik hizmetlere ilişkin görüşlerinin sınıf düzeyi vebölüme göre farklılaştığı ancak cinsiyet ve akademik notortalamasına göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığıgörülmüştür. Öğrencilerin üniversite ve fakülteye ilişkinmemnuniyetine ilişkin bulgularda ise; memnuniyetdüzeyinin “orta” olduğu bulunmuştur. Araştırmasonuçları, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesindeöğrenim gören öğretmen adaylarının bazı akademikhizmetlere ilişkin beklentilerinin karşılanmadığını,memnuniyet düzeylerinin ise ortalama düzeyde olduğunuortaya koymuştur. Elde edilen bu sonuçlar ilgili literatürışığında tartışılmış ve araştırmacılara önerilerdebulunulmuştur.Öğe Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları ile Derse Katılım Düzeyleri Arasındaki İlişki(Trakya Üniversitesi, 2019) Vural, LeventBu araştırmada öğretmenadaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ve derse katılımdüzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın katılımcıları 2017-2018 yılındaTrakya Üniversitesi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi ve Zonguldak KaraelmasÜniversitesine devam eden özel eğitim ve zihin engelliler bölümünde okuyanyaklaşık 446 öğrencidir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre öğretmen adaylarının mesleğe yönelik olarak “yüksek”düzeyde tutuma sahip oldukları ve derslere “yüksek” düzeyde katılımgösterdikleri görülmüştür. Kadın öğretmen adayların erkek adaylara göre dahayüksek oranda tutum ve derslere katılımda bulundukları söylenebilir. Öğretmenadaylarının derse katılımları cinsiyete göre anlamlı bir farklılıkgöstermezken, bölüm, alanda çalışmak isteme ve sınıf değişkenlerine göreanlamlı farklılıklar görülmüştür. Adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkintutumları kimi değişkenler açısından karşılaştırıldığında ise cinsiyettekadınlar, bölümler arasında özel eğitim ve mezun olduktan sonra meslekteçalışmak isteyenlerin lehine anlamlı farklılıklar gözlemlenmiştir. Sınıflararasında da 1.sınıflar lehine diğer sınıflarla arasında anlamlı bir farklılıkbulunmuştur. Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ilederse katılım düzeyleri arasında anlamlı düzeyde r=.502 oranında yüksek düzeybir ilişki gözlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarında derse ilişkin tutum, dersekatılım düzeyini tek başına %25 oranında yordayabilmektedir.Öğe SINIF ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM YÖNTEM VE TEKNİKLERİNE İLİŞKİN YETERLİK ALGILARI VE GÖRÜŞLERİ(2024) Özdemir, Derya; Vural, LeventAraştırmanın genel amacı; sınıf öğretmenlerinin öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin yeterlik algıları ve görüşlerini belirlemektir. Araştırmada karma yöntem yaklaşımı benimsenmiş ve karma yöntem araştırma desenlerinden “açıklayıcı desen” kullanılmıştır. Katılımcılar 2022-2023 eğitim-öğretim yılında İstanbul’un Bağcılar ilçesinde görev yapan kadrolu ve sözleşmeli sınıf öğretmenleridir. Araştırma öncesi Bağcılar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü’ne danışılmış ve araştırma için farklı sosyoekonomik çevreye sahip okullar belirlenmiştir. Belirlenen okullar küme örnekleme yöntemi ile sınıflandırılmış ve okullar arasından rastgele seçim yapılmıştır. Araştırmanın ölçeği bu okullarda görev yapan 160 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Öte yandan ölçüt örnekleme yöntemiyle de öğretim yöntem ve teknikleri konusunda hizmet içi eğitime katılmış veya öğretmen kariyer basamakları kapsamında bu konuda eğitim almış 15 öğretmen belirlenerek görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın sonucunda sınıf öğretmenlerin öğretim yöntem ve tekniklerine ilişkin yeterlik algılarının cinsiyete, kıdeme, sınıf mevcuduna ve okul çevresinin sosyoekonomik düzeyine göre anlamlı bir farklılık göstermediği ve yeterlik algılarının yüksek düzeyde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. En çok kullanılan yöntem ve tekniklerden bazıları; düz anlatım, soru cevap, drama ve deneydir. En az kullanılması gerektiği düşünülen yöntem teknikler ise düz anlatım yöntemi ve istasyon tekniğidir. Öğretmenler tek başına düz anlatım yöntemi kullanmanın etkisiz olduğunu mutlaka arkasından farklı bir yöntem veya teknikle desteklenmesi gerektiğini öne sürmüştür. Düz anlatım yönteminin uygulamadaki kolaylığı, sınıf mevcutlarının kalabalık olması ve sahip olunan fiziksel koşullar gibi sebeplerden dolayı öğretmenlerin düz anlatım yöntemini kullanmaktan vazgeçemedikleri söylenebilir.Öğe Sınıf Öğretmenliği Programına Kayıtlı Öğrencilerin Lisans Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi(Trakya Üniversitesi, 2006) Vural, LeventThe aim of the present study is to identify the considerations of the 4th grade Primary Education Department students on the teacher training program. 300 4th grade Primary Education Department students in 6 sections constitute the population and 150 students in 3 sections chosen in terms of “random sampling” constitute the sample of the study. The results of the statistical analysis show that the considerations of the students about the classroom teacher training program did not reveal any significant differences in terms of sex, the high school they graduated from and the place they grew upÖğe Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Mezunu Öğretmenlerin Program Değerlendirmesi(Trakya Üniversitesi, 2007) Vural, LeventThe aim of this study is to get the opinions of the students who graduated from University of Trakya Faculty of Education Department of Elementary Education about the program of classroom teacher training. This study was performed by the graduated students and the teachers who are still teaching and graduated from university between 1998-2004 with the point that the students in the system will not be satisfactorily evaluate the program of classroom teacher training. As a result of the research, there was a significant difference in the opinions of the teachers according to sexuality and year of duty. And also it was seen that teachers came across some diffuculties in official writings, classroom managment, language problem, guidance, lack of application and cultural differences.Öğe Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi sınıf öğretmenliği mezunu öğretmenlerinin programı ve fakülte değerlendirmesi(Trakya Üniversitesi, 2004) Vural, Levent; Ceyhan, Erdal[Abstract Not Available]