Yazar "Varma, Ecenur" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Orff Schulwerk yaklaşımının 60-72 ay çocukların fonolojik fankındalıklarına etkisinin incelenmesi(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2022) Varma, Ecenur; Uzunoğlu Yegül, BelginAraştırma, Orff-Schulwerk yaklaşımıyla düzenlenen müzik etkinliklerinin okul öncesi dönem 60-72 ay çocukların fonolojik farkındalıklarına etkisinin incelenmesi amacıyla gerçekleştirilmiştir. Orff-Schulwerk yaklaşımıyla fonolojik farkındalıklarının desteklendiği bir etkinlik süreci oluşturulmuştur. Etkinlik süreçleri; fonolojik farkındalık becerilerini içeren sözcük farkındalığı, hece farkındalığı, uyak farkındalığı ve ses birimi farkındalığı aşamalarını kapsamaktadır. Araştırma, öntestsontest kontrol gruplu deneysel desende tasarlanmıştır. Araştırmanın evreni 20212022 öğretim yılı ikinci yarıyılında araştırmacının görev yaptığı kurum bünyesindeki anasınıflarında sabahçı olarak iki sınıfta öğrenim görmekte olan 60-72 aylık 32 çocuk oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Genel Bilgi Formu” ve “Erken Çocukluk Dönemi Fonolojik Duyarlılık Ölçeği” (EÇDFDÖ) kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde SPSS 26.00 programı kullanılarak “Mann-Whitney U testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, Bağımsız Örneklemler tTesti, Tekrarlanmış Ölçümler için t-Testi” testlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda deney grubunda ve kontrol grubunda yer alan çocukların, fonolojik farkındalık toplam puanları ve ölçeğin tüm alt boyutlarında anlamlı düzeyde bir farklılık bulunduğu tespit edilmiştir. Bu sonuçlar ışığında, Orff-Schulwerk yaklaşımıyla uygulanan müzik etkinliklerinin, çocukların fonolojik farkındalık becerilerini geliştirmede etkili olduğunu ortaya çıkarmıştır.