Yazar "Turgut, Nurdan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Yabancı dil olarak Almanca öğretiminde dil biyografisi(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Turgut, Nurdan; Köksal, HandanAvrupa Konseyi Avrupa Birliği’ne üye olan ülkeler arasında kültürel ve dilsel birliği sağlamak amacıyla Avrupa Dil Portfolyosu’nu oluşturmuştur. Avrupa Dil Portfolyosu yabancı dil öğrenme kriterlerini içermektedir. Bu kriterlere göre Avrupa’da yaşayan her vatandaş en az iki yabancı dili öğrenmek zorundadır. Türkiye Avrupa Birliği’ne dahil olma sürecinde iken Avrupa Birliği’ne uyum çalışmaları kapsamında yabancı dil eğitimi kriterleri için Avrupa Dil Porfolyosu’nu kullanmayı gerekli görmüştür. Bu yüzden çalışmada Avrupa Dil Portfolyosu’nun bölümlerinden biri olan Dil Biyografisi ana tema olarak ele alınmıştır. Çalışmanın amacı Dil Biyografisi’ni Özel Akil Ortaokulu ve Özel Akşemsettin Sağlık Meslek Lisesi öğrencilerine uygulatmak ve Dil Biyografisi’nin öğrenciler üzerinde etkilerini saptamaktır. Bunun için Dil Biyografisi uygulamasını değerlendiren bir çalışmaya yer verilmiştir. “Uygulanan Dil Biyografisi öğrencilere bir farkındalık sağladı mı?” Sorusunun cevabı aranmıştır. Elde edilen sonuçlara göre Özel Akil Ortaokulu Öğrencileri ve Özel Akşemsettin Sağlık Meslek Lisesi öğrencileri Dil Biyografisi anket uygulaması ile Dil Biyografisi’ni görmüş, tanımış, uygulamış, bilinçlenmiş ve değerlendirmede bulunmuştur. Öğrenciler Dil Biyografisini daha önce uygulamamasına rağmen Dil Biyografisini yararlı bulmuşlardır. Diğer yabancı dil öğrenen öğrencilerin de Dil Biyografisi’ni kullanmasını tavsiye etmişlerdir.