Yazar "Tosun, Nilgün" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 36-72 aylık çocukların ebeveyn, öğretmen ve yöneticilerinin siber zorbalık farkındalıkları, siber zorba / kurban olma durumları ve mücadele stratejilerinin incelenmesi(Trakya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Akçay, Hale Nur; Tosun, NilgünAraştırma; 2019-2020 öğretim yılında, Edirne il merkezindeki, Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi, özel ve bağımsız toplam 15 anaokulu ve resmi anasınıfında görev yapan öğretmen ve yöneticiler ile bu kurumlarda çocuğu olan ebeveynlerle gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak; Tanrıkuluve Erdur Baker (2020) tarafından geliştirilen Üniversite Öğrencileri için Siber Zorbalık Ölçeği, araştırmacı tarafından ebeveynler, öğretmenler ve yöneticilere yönelik ayrı ayrı hazırlanan anket formları ile görüşme formları kullanılmıştır. Tüm veriler ebeveynler, öğretmenler ve yöneticilerle yapılan yüz yüze görüşmeler sonucu toplanmıştır. Çalışmada var olan siber zorba ve siber kurban olma değişkenlerinin normallik değerleri analiz edilmiştir. Ebeveyn ve öğretmenlere ait veriler KolmogrovSmirnov testi ile yöneticilere ait veriler ise örneklem büyüklüğünün 25 olmasından dolayı ShapiroWilk testi ile incelenmiştir. Anketler aracılığı ile elde edilen bilgiler için frekans analizi, ölçekten elde edilen verilere dayanarak fark testleri (Mann-Whitney U ve Kruskal Wallis) ve görüşme formlarından elde edilen veriler için içerik analizi yapılmıştır. Tüm analizler için SPSS 24 paket programı kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre; katılımcı ebeveyn, öğretmen ve yöneticilerin siber zorbalık düzeyleri, siber kurban olma düzeylerinden düşüktür. Öğretmenlerin siber zorbalık düzeyleri, ebeveyn ve yöneticilere göre daha yüksekken, yöneticilerin siber kurban olma düzeyleri, öğretmen ve ebeveynlere göre daha yüksektir. Erkek ebeveynlerin siber zorbalık düzeyleri, kadın ebeveynlere göre daha yüksektir. Günlük ortalama 3-5 saat internet kullanan ebeveyn ve öğretmenlerin siber zorbalık düzeyi, 0- 2 saat kullanan ebeveyn ve öğretmenlerden daha yüksektir. Siber zorbalık kavramını duymamış olan ebeveyn ve öğretmenlerin siber zorbalık düzeyi de, duymuş olanlara göre daha yüksek bulunmuştur. Araştırmaya katılan 18-28 yaş aralığındaki öğretmenlerin siber zorbalık düzeyinin, 40-50 yaş aralığındaki öğretmenlerden daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmaya katılan ebeveyn, öğretmen ve yöneticiler, siber zorbalık kavramından, en çok sosyal medya aracılığı ile haberdar olduklarını belirtmişlerdir. Görüşmeye katılan ebeveynlerin yarısından fazlası, çocukları siber zorbalıktan koruma konusunda asıl denetim ve sorumluluğun ebeveynlere ait olduğunu ve ebeveynlerin çocukları için internet ve bilişim teknolojileri kullanımı konusunda süre kısıtlamasına gitmeleri gerektiğini vurgulamışlardır. Öğretmenlerin ve yöneticilerin çoğu, kendileri için siber zorbalık konusunda seminerler düzenlenmesi gerektiğini, aile eğitiminin de önemli olduğunu dile getirmiştir. Siber zorbalığın ders olarak okutulması, sadece 1 öğretmen ve 1 yönetici tarafından önerilmiştir.Öğe Bilgisayar destekli ve bilgisayar temelli öğretim yöntemlerinin, öğrencilerin bilgisayar dersi başarısı ve bilgisayar kullanım tutumlarına etkisi : "Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi örneği"(Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2006) Tosun, Nilgün; Yiğit, Birol; Suçsuz, NurşenBu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli ve bilgisayar temelli öğretim yöntemlerinin, öğrencilerin Bilgisayar dersindeki başarılarına ve bilgisayar kullanmaya yönelik tutumlarına etkisini belirlemektir. Bu temel amaç çerçevesinde öğrencilerin gerek Bilgisayar dersindeki başarıları gerekse bilgisayar kullanma tutumları, cinsiyet, ailenin eğitim durumu ve gelir düzeyi, ikamet edilen yer vb. değişkenler açısından da incelenmiştir. Ayrıca sözü geçen iki öğretim yönteminin öğrencilerde bilginin kalıcılığına etkisi de saptanmaya çalışılmıştır. Altı hafta süren çalışmanın örneklemini Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü (I. Öğretim) 2. sınıfa devam eden 94 öğrenci oluşturmuştur. Öğrenciler öntest-sontest kontrol grup deseni ile kontrol ve deney grubunu oluşturacak şekilde dağıtılmıştır. Veri toplamak amacı ile bir bilgisayar tutum ölçeği, anket, seviye belirleme testi ve uygulama sınavı kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 12.00 programında t, Kruskal Wallis H, Anova ve Mann-Whitney U testleriyle analiz edilerek değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre bilgisayar destekli öğretim yöntemiyle Bilgisayar dersi alan öğrenciler, uygulama sınavında, bilgisayar temelli öğretim yöntemiyle dersi alan öğrencilerden daha yüksek başarı elde etmişlerdir. Buna karşılık her iki yöntem açısından, öğrencilerin bilgisayar kullanma tutumlarında anlamlı bir fark bulunamamıştır. Yöntemler, öğrencilerde bilgi kalıcılığı açısından da bir farka neden olmamıştır. Bu tez 2006 yılında yapılmıştır ve 239 sayfadan oluşmaktadır.Öğe Böte bölümü öğrencilerinin proje tabanlı topluma hizmet uygulamaları dersine ilişkin görüşlerinin incelenmesi(2014) Tosun, NilgünBu çalışmada, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) Bölümü öğrencilerinin proje tabanlı yürütülen Topluma Hizmet Uygulamaları dersine yönelik görüşlerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, dersi alan ve araştırmanın örneklemini oluşturan 40 öğrenciden veri toplamak için, yüz yüze görüşme tekniği ile araştırmacı tarafından hazırlanan ve 7 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Toplanan veriler, başlıca örüntüleri belirleme, kodlama ve kategorilere ayırma işlemlerini kapsayan içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre, öğretmen adayları proje geliştirdikleri kurumla herhangi bir sorun yaşamamıştır. Ayrıca dersin proje tabanlı işlenmesi öğrencilerin meslek seçiminde de önemli rol oynamıştır. Araştırmaya katılan 40 öğrencinin 24ü öğretmen olmaya, 11i de yazılımcı olmaya karar verdiğini dile getirmiştir. Bir başka bulguya göre dersin kişisel anlamda öğrencilere en önemli katkısı, zaman yönetimini öğrenmeleri ve sınıf arkadaşlarını daha yakından tanıma fırsatı bulmalarıdır. Öğrencilerin derse ilişkin en önemli eleştirisi ise, proje konularının seçiminde kendi fikirleri ile teknik bilgi ve becerilerinin dikkate alınmamasıdır. Proje konularının bir dönem önceden alınması, proje gruplarında görev dağılımının daha demokratik yapılması, derse ilişkin öğrenci önerileri arasında yer almaktadır. Bu bulguların ve elde edilen sonucun, proje tabanlı uygulamalara ve konuyla ilgili çalışmalara ışık tutacağı düşünülmektedir.Öğe C dilinde kullanılan veri tabanları ve performansları(Trakya Üniversitesi, 1998) Tosun, Nilgün; Suçsuz, NurşenÖZET Bu çalışmada, Btrieve ve Db-Vista veri tabanları ile kayıt işlemlerinin C fonksiyonlarıyla IPR türü ikili ağaç üzerinde elle yapılması arasında performans analizi yapılmış; elde edilen sonuçlar grafikler ve tablolarla kıyaslanmıştır. Tezin tamamı beş bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm, yukarıda adı geçen veri tabanları ile EPR türü ikili ağaçlar hakkında genel bilgileri içermektedir.İkinci bölümde sırasıyla, tez programlarının yazılmasında kullanılan bilgisayar, programlarda kullanılan kayıt deseni, Btrieve ve Db-Vista'ya ait dosyalama fonksiyonları ile bu fonksiyonlara ilişkin örnekler açıklamalarıyla verilmiştir. Tezin üçüncü bölümünde ise. performans analizi için yazılan C programlarının akış diyagramları ve dökümleri yeralmaktadır. Dördüncü bölüm, programlarda elde edilen sayısal verilerin tablo ve grafiklerle ifadesini içermektedir. Son olarak beşinci bölümde ise programlardan elde edilen verilerin değerlendirmesi ve tez üzerinde yapılabilecek yeni çalışma önerileri bulunmaktadır.Öğe Öğretmen Adaylarının Derin ve Yüzeysel Öğrenme Yaklaşımlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi(2012) Özgür, Hasan; Tosun, NilgünBu araştırmanın amacı, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü öğretmen adaylarının, öğrenme yaklaşımları ve bu yaklaşımların cinsiyet, yaş, mezun olunan lise türü ve sınıf düzeyi değişkenleri ile olan ilişkisini belirlemektir. Araştırmanın örneklemini 2010-2011 eğitim öğretim yılında, Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü'nde öğrenim gören 103 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarını belirlemek amacıyla Önder ve Beşoluk (2005) tarafından Türkçe'ye uyarlanan, 5'li Likert tipinde 20 maddelik Düzenlemiş İki Faktörlü Çalışma Süreci Ölçeği (R-SPQ-2F) kullanılmıştır. Ayrıca öğrencilerin demografik özelliklerini belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından 4 soruluk kişisel bilgi formu geliştirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, öğretmen adaylarının ağırlıklı olarak derin öğrenme yaklaşımına sahip oldukları belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının öğrenme yaklaşımlarının cinsiyet ve mezun olunan lise türüne göre değiştiği görülürken, yaş ve sınıf değişkenlerinin öğrenme yaklaşımı üzerinde farka sebep olmadığı belirlenmiştir.