Yazar "Toprak, Nurcan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Edirne’de geç dönem Osmanlı eğitim yapıları(Trakya Üniversitesi,Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019) Toprak, Nurcan; Apa Kurtişoğlu, GülayEğitim ve öğretim, bir bütün halinde insanlığın varoluşundan beri yer, zaman ve mekân değiştirerek devam etmiştir. İlerleyen dönemlerde çağın gerekleri ve toplumun ihtiyaçlarıyla birlikte yeni yöntem ve metotlarla gelişimini sürdürmüştür. Osmanlı Devleti, Tanzimat’ın getirdiği yeni sisteme paralel olarak gelişen eğitimde yenilik faaliyetleri sonucu Osmanlı merkezinde ve eyaletlerinde birçok eğitim binası inşa ettirmiştir. Edirne, tarihsel süreç içerisinde sürekli iskân edilmiş bir şehirdir. Gerek Bizans gerekse Osmanlı idaresi altında da yoğun imar faaliyetlerinin gerçekleştiği bir şehir olmuştur. Özellikle Osmanlı İmparatorluğu’na başkentlik ettiği yıllarda oldukça fazla yapı çeşitliliğine sahip bir şehir haline gelmiştir. Osmanlı Devleti, Payitahtını Edirne’den İstanbul’a taşımasına rağmen, Edirne önemini korumaya devam eden bir şehir olmuştur. Tez kapsamında ele alınan Edirne'deki Geç Dönem Osmanlı Eğitim Yapıları da Osmanlı’nın son döneminin eğitim faaliyetlerindeki gelişimi ve bu amaçla inşa edilen yapıları içermektedir. Bu kapsamda daha önce bu yapıları tüm yönleri ile ele alan bir çalışma yapılmadığı için Edirne Merkez İlçesinde, başlangıçta okul olarak inşa edilmiş ilerleyen dönemlerde fonksiyonel değişikliklere uğramasına rağmen, günümüze ulaşan bu tarihi eğitim yapıları, harita üzerinden kent içindeki konumları belirlenerek, tarihçe, plan, cephe ve süsleme düzeni yönünden incelenmiştir.