Yazar "Toker, Fikriye" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Devlet hastanelerinde çalışan eczacıların hizmet içi eğitimle ilgili değerlendirmeleri(2015) Yanık, Aygül; Çöl, Nihal; Ekin, Aslı; Toker, FikriyeAMAÇ: Araştırmada amaç, kamu sağlıkhizmetlerinin yürütülmesinde önemli birrolü olan devlet hastanelerinde çalışaneczacıların hizmet içi eğitimle(HİE)ilgili değerlendirmelerini, sorunlarınıve çözüm önerilerini belirlemektedir.YÖNTEMLER: Araştırma 2010 yılı ilk yarısında,anket yöntemi ile yapılmıştır. Evren, İstanbulili devlet hastanelerinde çalışan ortalama130 eczacıdan oluşmaktadır. Örneklem,rasgele seçilmiş ve eksiksiz yanıtlanan 98anket değerlendirmeye alınmıştır. Verilerinanalizinde SPSS 15.0 istatistik paketprogramı kullanılmıştır. Araştırmatanımlayıcı niteliktedir.BULGULAR: Yeni ilaçlar ve tedavi yöntemlerinitakip etme sıklığı ile ünvan, yaş, eğitim, dahaönce eczacılık yapmış olma ve daha önceeczacılık dışı çalışmış olma arasında, HİEsüresi ve HİEin uygulanma şekli ile medenidurum arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur.Yeni ilaçlar ve tedavi yöntemlerinibaşeczacıların eczacılara göre daha yüksekoranda sıklıkla takip ettikleri belirlenmiştir.Eczacıların mevcut HİEi yetersiz buldukları,özellikle yeni ilaçlar ve kullanım şekilleri ilehastalıklar ve tedavi yöntemleri hakkındateorik ve uygulamalı olarak düzenlenmesiniistedikleri bulunmuştur. Mesleki gelişimleriiçin Sağlık Bakanlığı, Eczacılık Fakülteleri veTürk Eczacılar Birliği ile ortaklığın sağlanmasıve ihtiyaca yönelik güncel mesleki HİEverilmesi gerektiği belirtilmektedir.SONUÇ: Araştırmanın, üst yönetimineczacılara yönelik HİE programı düzenlenmesiile planlanması ve yönetsel kararlarındadestek sağlayacağı tahmin edilmektedir.Öğe HEALTH TOURISM IN TURKEY AND PRACTICAL EXAMPLE OF ITS ECONOMIC DIMENSIONS(2014) Korkmaz, Murat; Aytaç, Ayhan; Yücel, Ali Serdar; Kılıç, Bülent; Toker, Fikriye; Gümüş, SeferDünyanın pek çok bölgesindeki insanlar, ülkelerindeki sağlık hizmetlerinin teknolojik olanaklara sahip olmaması, sağlık hizmetlerinin pahalı sunulması, yetersiz insan gücü kaynakları ya da düşük hizmet kalitesi gibi nedenlerden ötürü daha ucuz ve daha kaliteli tedavi imkanlarına sahip farklı ülkelere gitmektedirler. Sağlık turizmi alanında Türkiye geçmiş 20 yıllık süreç içerisinde önemli gelişmeler kaydetmiş ve dünyanın sağlık turizmi alanındaki en başarılı ülkeleri ile rekabet etmeye başlamıştır. Ayrıca sağlık turizminden elde edilen gelir Türkiyede sağlık sektörü gelirlerinde önemli etkiye sahip olmakla beraber ülke ekonomisine de büyük katkı sağlamaktadır. Bu nedenle Sağlık Bakanlığının 2013-2017 stratejik eylem planında ele alınan bu konuya ilişkin olarak 2023 vizyonu kapsamında Türkiyenin sağlık alanında pek çok ülkeyle işbirliği içerisinde olarak bölgesinde üstün bir konum elde etmesi hedeflenmektedir. Çalışmada sağlık turizminin sağlık sektörü içerisinde yeri ve etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda 2004-2013 yılları arasındaki sağlık harcamaları ve sağlık turizmi ile ilişkili çeşitli istatistiksel verilerden faydalanılmıştır. TUİKden (Türkiye İstatistik Kurumu) elde edilen veriler PASW Statistic 18 (SPSSStatistical Package for Social Sciences) paket programında analiz edilmiştir. Analiz kapsamında, frekans tabloları kullanılmıştır. Ayrıca toplam sağlık turizmi verileri, yabancı ve Türk vatandaşların dağılımları, toplam sağlık turizmi harcaması verileri değerlendirilmiş ve aralarındaki ilişkinin belirlenmesi amacıyla regresyon metodu kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, sağlık turizminde özel hastanelerin daha çok tercih edildiği, Almanya, Bulgaristan ve Irakın en çok sağlık turisti gönderen ülkeler arasında yer aldığı, hizmet alımında diğer branşlar ile göz ve onkoloji alanında daha çok hizmet alındığı ve sağlık turizmi gelirlerinin turizmci sayısından etkilediği belirlenmiştir. Bununla beraber Toplam sağlık turizmi gelirleri, toplam ziyaretçi sayısından 2,3 birim, yabancı ziyaretçilerden 3,1 birim, Türk ziyaretçilerden ise 8,6 birim etkilenmektedir. Toplam turizm gelirleri ise, toplam sağlık gelirlerinden 49,9 birim etkilenmektedir. Bir diğer önemli bulgu ise bütün sağlık branşlarında özel hastaneler ilk sırada yer alırken, kamu hastaneleri diğer sağlık branşlarında (göz, onkoloji, kardiyoloji, ortopedi, plastik cerrahi, beyin cerrahi ve diş dışındaki branşlar) daha fazla tercih edilmektedir. Araştırma sonunda, 2013 yılı toplam sağlık turistlerinin %70ini yabancıların oluşturduğu, sağlık turizminde sağlık harcamaları oranının %2.3 olduğu ve sağlık turizmi gelirlerinin toplam sağlık gelirlerinde önemli bir artış sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.Öğe KAMU VE ÖZEL SAĞLIK KURUMLARINDA ÇALIŞAN PERSONELİN ÜCRET BEKLENTİ DÜZEYLERİNİN UYGULAMALI ÖRNEĞİ(2015) Korkmaz, Murat; Yücel, Ali Serdar; Kılıç, Bülent; Toker, Fikriye; Gümüş, Sefer; Aytaç, AyhanGünümüzde daha kaliteli, etkin, verimli ve sürekli bir sağlık hizmeti sunumunda sağlık kurumu çalışanlarının kurum amaçları doğrultusunda etkin ve verimli bir biçimde organize edilmeleri gerekmektedir. İyi bir personel yönetimine sahip kurumlar çalışanlarının özelliklerini ve beklentilerini değerlendirerek bu yönde tedbirler almalı ve iyileştirmelerde bulunmalıdırlar. Sağlık kurumlarında hem iş doyumu hem de örgütsel bağlılığın artmasında çalışanların beklentilerinin karşılanması ve uygun çalışma koşulları göz ardı edilmemesi gereken bir konudur. Özellikle İş doyumunu etkileyen çevresel ve örgütsel faktörlerden biride ücret-maaş faktörüdür. Çalışanların ücret yönünden tatmin edilmelerinin iş doyumunu artıracağı söylenebilir. Bu çalışmada katılımcı görüşleri doğrultusunda başta ücrete yönelik olmak üzere çalışma koşullarının kalite ve yeterliliği, iş değişikliği ve ücretle ilişkili olarak sosyal hayattaki olumsuzluk konularına dair genel bir durum değerlendirmesi yapılması amaçlanmıştır. Bu bağlamda araştırmaya rast gele yöntemle seçilmiş toplam 1350 özel ve kamu sağlık kurumlarında çalışan sağlık personeli katılım sağlamıştır. Araştırma Türkiye evreni içerisinde İstanbul, İzmir, Bursa, Ankara, Diyarbakır, Trabzon, Tekirdağ, Adana, Edirne ve Çorum illeri örneklemi çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada 5'li likert ölçekten oluşan 30 soruluk bir anket kullanılmıştır. Kullanılan anketin Cronbach's Alpha değeri 0.872 bulunmuştur. Analize tabi tutulan veriler SPSS 18 İstatistik programı ile analiz edilmiştir. Analiz kapsamında, güvenilirlik analizi, frekans tabloları, betimleyici istatistikler, faktör analizi ve Kruskal Wallis analizlerinden faydalanılmıştır. Araştırma sonunda, katılımcıların cinsiyet, yaş, eğitim, iş tecrübesi ve kurumdaki konum değişkenlerine göre çalışma koşulları, iş değişimi, ücret ve gelir düzeyinin sosyal hayattaki olumsuz etkileri boyutlarında etkili olduğu, kurum tipi değişkeninin ise sadece çalışma koşulları boyutunda etkili olduğu saptanmıştır.Öğe THE STUDY OF FACTORS AFFECTING SATISFACTION AND TRUST IN THERAPEUTIC HEALTH SERVICES IN TURKEY FOR THE YEARS 2003 AND 2013(2014) Toker, FikriyeBu çalışmada Türkiyede tedavi edici sağlık hizmetlerinden memnuniyet ve güven, çeşitli değişkenler açısından 2003 ve 2013 yılı temelinde incelenmiştir. Çalışmanın amacı Türkiyede tedavi edici sağlık hizmetlerinden memnuniyet ve sağlık hizmetlerine güven üzerine etkili olan faktörleri ortaya koyabilmektir. Araştırma kapsamında 2003 yılında 524 kişi, 2013 yılında ise 950 kişiden veriler elde edilmiştir. SPSS 14 programı kullanılarak frekans analizi ve ki-kare analizleri gerçekleştirilmiştir. Pek çok değişken analiz edilmesine rağmen güven ve memnuniyet ile istatistiki açıdan anlamlı ilişki olduğu tespit edilenler değerlendirmeye alınmıştır. Değerlendirmeye alınan değişkenlerden medeni durum, sağlık hizmetlerinden bilgi sahibi olmak ve devamlı gidilen bir hekiminin olması ile sağlık hizmetlerinden memnuniyet ve güven arasında 2003 ve 2013 yıllarının her ikisinde de istatistiki açıdan anlamlı bir ilişki olduğu görülmüştür. Sağlık hizmetlerine güven konusundaki çalışmalar ile memnuniyet konusundaki çalışmalar aynı fonksiyonel özellikler taşımaktadırlar ve memnuniyet geçmiş ve devam eden ilişkilerin mevcut zaman dilimi için değerlendirmesi iken güven devam eden ilişkilerin ileriye dönük olarak değerlendirilmesidir (Bes vd., 2013: 2) Güven, sağlık sistemlerinde işbirliğinin temelini teşkil eden ve sağlık üretimi için gerekli olan bir kavramdır. Bes ve diğerlerinin ifade ettiği gibi Papatya, Papatya ve Hamşıoğlu (2012), ile Kalender ve Uludağ (2004), güven faktörü ile yaş arasında anlamlı bir ilişki bulamazken, Rockers, Kruk ve Laugesen (2012) tarafından gerçekleştirilen araştırmada yaş değişkeni güven ile pozitif yönlü ilişkili olduğu bulunmuş olup; Bes vd. (2013) de yaş ile güven unsurunun yüksek etkileşim gösterdiğini ifade etmiştir. Bu çalışmada da yaş ile güven arasında hem 2003 hem de 2013 yılları için istatistiki açıdan anlamlı ilişki tespit edilmiştir. Bu çalışmada medeni durum, sağlık sistemi hakkında yeterli bilgiye sahip olma ve devamlı gidilen bir hekimin olması değişkenleri hem güven hem de memnuniyet açısından hem 2003 hem de 2013 yılları için istatistiki açıdan anlamlı ilişki olduğu görülmüştür. Yaş değişkeni araştırmanın yapıldığı her iki yıl (2003 ve 2013) için de güven faktörü ile anlamlı ilişki olduğunu gösterirken, yaş değişkeni ile memnuniyet arasında her iki yılın verilerinde de istatistiki açıdan anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.