Yazar "Temel, Baybora" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe DAVID HOCKNEY'İN SANATINDA ANA BAŞLIKLAR(2014) Temel, BayboraBu makalede, İngiliz sanatçı David Hockneyin, batı resim sanatının son 50 yıllık süreci içerisinde ürettiği, resimleri incelenerek, teknik, konu ve özgünlük açılarından değerlendirilmeye çalışılmıştır. Bilindiği gibi Hockney, 1960lar Pop sanatının önemli isimlerinden birisi olarak kabul edilir. 1962de Royal College of Arttan üstün başarı ve altın madalya ile mezun olan sanatçı, ardından Los Angelesa bir ziyarette bulunmuş ve sonrasında Londra ve bu şehir arasında gidip gelmeye başlamıştır. Bu yıllarda uluslararası resim piyasasında da görünür olmaya başlayan sanatçının, fark edilirliğini sağlayan ilk çalışması 1966 tarihli Beverly Hillsli Evkadını (Beverly Hills Housewife) isimli resmidir. Ona popülerliğini kazandıran ve sanat dünyasının ilgisini onun üzerine toplayan çalışması ise 1967 tarihinde yaptığı Büyük Sıçrama (A Bigger Splash) isimli resmi olmuştur. Süreç içerisinde, çeşitli akım ve tekniklerden etkilenerek ürettiği farklı üsluptaki resimleri adeta otobiyografisi niteliğindedir.Öğe DAVID HOCKNEY’İN SANATINDA ANA BAŞLIKLAR(Trakya Üniversitesi, 2014) Temel, BayboraThis article explores the artistic significance of David Hockney's works produced in a time span of 50 years in terms of technique, theme and originality/authenticity. As it is widely known, Hockney is considered as one of the prominent figures in 1960's Pop Art movement. After graduating from the Royal College of Art in 1962, receiving the Gold Medal, he goes to Los Angeles and following this first visit, he continuously travels back and forth between this city and London. His Beverly Hills Housewife, dated 1966 is the first of his works which brings him visibility in the international art market. The painting that increases his popularity and draws the attention of the art world to his works is his A Bigger Splash, dated 1967. The range of his oeuvre comprising a variety of styles and bearing the influence of different art movements and tecniques qualifies almost as a form of autobiographyÖğe ET: LUCIAN FREUD(2016) Temel, BayboraLucian Freud, sanatta büyük değişimlerin ve arayışların olduğu bir dönemde, 20. yüzyıl sanatın içerisinde adından söz ettirmiş önemli bir sanatçı olarak karşımıza çıkmaktadır. Gerek Birleşik Krallık gerekse Birleşik Devletler'de görülen modern akımlardan ayrı olarak özgün ve kişisel bir anlatım dili oluşturan sanatçı özellikle portre alanındaki çalışmalarıyla çağımıza damga vurmayı başarabilmiştir. Bu çalışmalarda geçirdiği serüveni ve gelişimi gözlerken, sanatçının bedeni yorumlayışı ve anlam beden arasındaki ilişkileri kurgulamasını yakından takip etme fırsatı buluyoruz. Freud, sanatının ilk dönemi olan 1940'larda çağın sanatını temkinli olarak takip eder, 1950'ler boyunca bağlam ve plastik değerler temelinde arayışlarını sürdürür ve 1960'ların başından itibaren tamamen kendine özgü bir sanatsal dile kavuşur. Ruhun ve zamanın izini bedende kurguladığı yeni bir yoldur bu. Beden ve ruh aynı oranda çıplaktır bu çalışmalarda. "Et", yaşamın bir parçası olarak değerlenir ve kendi kendini ifade eder. Bu anlam yüklü etler izleyicide boşluk bırakmaz. Bizim bedende görmek istediğimiz değil Freud'un göstermek istediğiyle yönlenir algımız. Bütün şiddeti ile figür kendisini izleyiciye ayrı bir şey olarak dayatır ve izleyici ile girdiği bu mücadeleden galip çıkar. Bu mücadelenin kazananı sadece figür değildir. Aklının ve sabrının, takıntı derecesinde, kararlı ifadeleriyle yarattığı sanatı ile Lucian Freud'ta hem kendi yüzyılının hem de içinde bulunduğumuz yüzyılın en önemli isimlerinden biri haline gelirÖğe Flesh: Lucıan Freud(Trakya Üniversitesi, 2016) Temel, BayboraLucian Freud, lived in a period of great changes and pursuits on art, made a name in twentieth art era. Separated from modern trends seen both United Kingdom and as well as U.S., artist, especially on portrait works, by forming a personal expressive language, marked on our age. While we are observing his art adventure and devolopment on these portraits, we follow closely the artists interpretation on body and building relations between body and sense. Artist, in 1940s, by following the art styleof the age, while continuing for new styles during 1950s, with the early 1960s he got a individual style. This is a new way that he figure out to build the sign of spirit and time on body. On these works, body and spirit both naked at the same rate. With these works, flesh is valued as a part of a life and expresses itself. Fleshes, full of sense, leave no gaps in the audience. Not that we want to see on body, our perception is oriantated by what Freud wants to show. Figure enforces itself as a separate individual and wins the challenge against the audience. The winner of this challenge is not only the figure. Art he created with the hard expressions of mind and patience, Lucian Freud became a one of the most important name in his century and both in 21st century