Yazar "Taşdemir, Özgür" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 5 / 5
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Entelektüel sermayenin ölçülmesi ve örnek bir uygulama(Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020) Avcı, Şevkiye; Taşdemir, ÖzgürBu çalışmanın amacı, firmaların sahip olduğu maddi olmayan varlıklarından ortaya çıkan entelektüel sermayesini ölçmek ve firmalar için entelektüel sermayenin ne derece önemli olduğunu belirlemektir. Çalışmada, Borsa İstanbul (BİST) imalat sektöründe işlem gören 111 adet firmanın 2009-2018 dönem aralığındaki yıllık mali verileri temel alınmaktadır. Bu firmaların entelektüel sermayesini ölçebilmek için Tobin Q, Piyasa Değeri/Defter Değeri (PD/DD) ve Entelektüel Katma Değer Katsayısı (Value Added Intellectual Coefficient -VIAC) yöntemleri kullanılmaktadır. Ayrıca hem kullanılan entelektüel sermaye hesaplama yöntemleri hem de firmalar arasında karşılaştırma yapılmaktadır. Çalışmanın sonucunda, Kimya İlaç Petrol Lastik ve Plastik Ürünleri alt sektöründe işlem gören firmaların VIAC yöntemine göre 2017 yılında en yüksek entelektüel sermaye ile faaliyet gösterdiği tespit edilmiştir. Metal Eşya Makine Elektrikli Cihazlar ve Ulaşım Araçları alt sektöründe faaliyet gösteren firmalarda PD/DD yöntemine göre 2010 yılında en yüksek entelektüel sermayeye sahip olduğu belirlenirken, Gıda, İçecek ve Tütün Sektörleri alt sektöründe faaliyet gösteren firmaların ise Tobin Q yöntemine göre 2010 yılında en yüksek entelektüel sermayeye sahip olduğu belirlenmiştir. Aynı zamanda 2009-2018 dönem aralığında firmaların PD/DD ve Tobin Q yöntemlerine göre entelektüel sermayelerinin paralel sonuçlar verdiği saptanırken VIAC yöntemine göre farklı sonuçlar verdiği saptanmıştır.Öğe A Research on the Generalizations of Modules Whose Submodules are Isomorphic to a Direct Summand(2024) Karabacak, Fatih; Taşdemir, ÖzgürA module M is called virtually semisimple (resp. virtually extending) if every submodule (resp. complement submodule) of M is isomorphic to a direct summand of M. It is known that virtually extending modules is a generalization of virtually semisimple modules. In this paper, the relationships between virtually extending modules and other generalizations of virtually semisimple modules are examined. Moreover, we introduce a new generalization of virtually semisimple modules; namely CH modules: We say a module M is a c-epi-retractable (or briefly CH module) if any complement submodule of M is a homomorphic image of M. CH modules contains the class of virtually extending modules and the class of epi-retractable modules. We also give some basic properties of this new module class.Öğe SA MODÜLLER KULLANILARAK BAZI ÇOK BİLİNEN HALKALARIN KARAKTERİZASYONU(2019) Taşdemir, ÖzgürBir R halkası üzerinde tanımlı bir M modülü, hem SIP hem de ADS özelliklerine sahipse, bu M modülüne SA modül dendiğinibiliyoruz. Bu çalışmada, her SA modülün aynı zamanda SSP özelliğine de sahip olduğu kanıtlanmıştır. Ayrıca, eğer bir ??-modül, injektif ve asal ise SSP özelliğine sahip olduğu gösterilmiştir. Bunlara ek olarak, çok bilinen bazı halkalar, SA modülleryardımıyla karakterize edilmiştir.Öğe TRAKYA ÜNİVERSİTESİ İİBF ÖĞRENCİLERİNİN EKONOMİK KALKINMA FARKINDALIKLARININ ANALİZİ(2017) Dinçsoy, Meltem Okur; Taşdemir, ÖzgürEkonomik kalkınma kavramının ve politikalarının teorik alt yapısının oluşturulmasında önemli yükü üniversitelerin iktisadi ve idari bilimler fakülteleri (İİBF) üstlenmektedir. Bu çalışmada, 2015-2016 dönemi Trakya Üniversitesi (TÜ) İİBF öğrencilerinin ekonomik kalkınma farkındalıkları, eğitim ve demografik özellikleri bakımından SPSS 17.0 (Statistical Package for the Social Sciences) ile analiz edilmiştir. Bu amaç doğrultusunda iktisat, ekonometri, işletme ve çalışma ekonomisi bölümleri öğrencilerine 790 adet anket uygulanmıştır. Test sonuçlarına göre öğrencilerin cinsiyetlerine, gelirlerine, bölümlerine, öğrenim programlarına ve sınıflarına göre ekonomik kalkınma farkındalıklarında önemli farklılıklar tespit edilmiştir. Özellikle iktisat bölümü öğrencilerinin ekonominin gidişatı, kalkınmanın başlangıç noktası, yabancı sermayeye bakış açısı, sanayinin desteklenmesi ve gelir dağılımı adaletinin düzeyi gibi konuları diğer bölüm öğrencilerine göre farklı değerlendirdikleri görülmüştür. Ayrıca, öğrencilerin, almış oldukları eğitim haricinde, gelir ve cinsiyet gibi demografik faktörlerinin de ekonomik kalkınma farkındalıklarının şekillenmesinde etkili olduğu gözlenmiştirÖğe Üniversite Öğrencilerinin Ekonomik Kalkınma Algılarının Analizi(Trakya Üniversitesi, 2016) Okur Dinçsoy, Meltem; Taşdemir, ÖzgürEconomic development has been important in all societies throughout the history. Today, the concept of economic development is differently perceived by different segments of society. In this study, a total of 38 questions about development and Turkish Economy are asked to 288 students in Trakya University/Department of Economics in 2015 academic year and significant differences were tested by SPSS 17.0 (Statistical Packet for Social Scieces). There are statistically significant differences according to the participants’ gender, income, educational course, grade, family income variables. Also, there are statistically significant differences for gender in Mann-Whitney U and for individual income, grade and family income in Kruskal-Wallis test results. Consequently, it is observed that demographic characteristics of students are more dominant than the educational level of students on their development and Turkish Economy perceptions