Yazar "Taş, Merve" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Hitit Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin boş zaman tutumlarının serbest zaman motivasyonu ile ilişkisi(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023) Taş, Merve; Ülker, Şerife GamzeHitit Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinin boş zaman tutumlarının serbest zaman motivasyonu ile ilişkisini incelemeyi amaçlanan bu çalışmada, Hitit Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğrencilerinden 150 kişi katılmıştır. Sosyodemografik veri formunun yanı sıra Çalışmada katılım gösteren kişilerin serbest zaman faaliyetlerine karşı olan tutumları değerlendirmek için, Ragheb ve Beard (1982) tarafından ortaya çıkartılan ve Akgül ve Gürbüz (2011) tarafından Türkçe’ye uyarlanan “Boş Zaman Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Boş Zaman Tutum Ölçeği 36 madde ve 3 alt boyuttan oluşmaktadır. Ölçeğin alt boyutları sırasıyla; (1) Bilişsel, (2) Duyuşsal ve (3) Davranışsal şeklindedir. Ayrıca , “Serbest Zaman Motivasyon Ölçeği” kullanılmıştır. Pelletier ve ark. tarafından 1989 ile 1991 yılları arasında “Leisure Motivation Scale” adıyla geliştirilmiştir. 2008 yılında Mutlu tarafından ve 2012 yılında Güngörmüş tarafından adaptasyonu yapılarak Türkçeye uyarlanmıştır. Çalışmadan elde edilen bulgular SPSS 22.0 programı ile analiz edilmiştir. Çalışmaya Serbest Zaman Tutumu alt ölçeklerinden Bilişsel puanlarının ve Serbest Zaman Tutumu Toplam puanlarının anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği saptanmıştır. 19-20 yaş grubunun Bilişsel puanlarının ve Serbest Zaman Tutumu Toplam puanlarının, 23 ve üzeri yaş grubunun puanlarından anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlenmiştir. Ayrıca, Serbest Zaman Motivasyonu ve Serbest Zaman Tutumu alt ölçek puanlarının spor geçmişi yıllarına göre farklılıklarını belirlemek adına yapılan tek yönlü ANOVA testinde ise Serbest Zaman Motivasyonu alt ölçeklerinden Bilmek-Başarmak puanlarının anlamlı düzeyde farklılık gösterdiği saptanmıştır. Sonuç olarak bu çalışma, üniversite öğrencilerinde rekreatif faaliyetlere katılımın serbest zaman motivasyonu ve tutumunu etkilediği, ayrıca serbest zaman tutumlarının arttığı durumlarda, öğrencilerin serbest zamana dair içsel ve dışsal motivasyon kaynaklarının artması ile sonuçlanabileceğini göstermektedir.