Yazar "Pekçetin, Serkan" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Sağlık Bilimlerinin İki Farklı Bölümündeki Öğrencilerin Özgecilik Düzeyinin İncelenmesi(2019) Pekçetin, Serkan; Günal, AylaAmaç: Bu çalışma, fizyoterapi ve rehabilitasyon ile sağlık yönetimi alanlarında öğrenim görmekte olanöğrencilerin özgecilik düzeylerini karşılaştırmak ve lisans eğitiminin özgecilik düzeyine etkileriniincelenmek amacıyla gerçekleştirildi. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya, Trakya Üniversitesi Fizyoterapi veRehabilitasyon (FTR) ve Sağlık Yönetimi (SY) Bölümlerinin tüm sınıflarında öğrenim gören 323 öğrencikatıldı. Öğrencilerin sosyo-demografik bilgileri kaydedildi. Bireylerin özgecilik düzeyleri “Özgecilik Ölçeği”kullanılarak değerlendirildi. Sonuçlar: Birinci sınıflarda “Gönüllü faaliyetlere katılma, yaşlı/hastalarayapılan yardım, fiziksel güce dayalı yardım” başlıklarında SY bölümü öğrencilerinin FTR öğrencilerinegöre daha yüksek özgecilik düzeylerine sahip oldukları saptanmıştır (p<.05). FTR bölümünün dördüncüsınıflarının özgecilik düzeylerinin yaşlı/hastalara yapılan yardım başlığında birinci sınıflara göre dahayüksek olduğu bulunmuştur (p<.05). SY bölümünün birinci sınıf öğrencilerinin özgecilik düzeyleri, eğitimsürecinde yardım ve yakınlık duygusundan kaynaklanan yardım başlıklarında dördüncü sınıfa göre dahayüksek olduğu bulunmuştur (p<.05). Tartışma: Çalışmamızda iki ayrı bölümde öğrenim görmekte olanöğrencilerin özgecilik düzeylerinin birbirinden farklı olduğu ve özgeciliğin verilen lisans eğitimi iledeğiştirilebileceği belirlenmiştir. Bu bağlamda, rehabilitasyon alanında hizmet veren meslek elemanlarınıneğitim müfredatlarının, bireylerin özgecilik düzeylerini arttıracak şekilde planlanmasının önemli olduğudüşünülmüştür.Öğe Üçüncü Sınıf Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Öğrencilerinin Yaşlılara Yönelik Tutumlarına Eğitimin Etkisi(2018) Pekçetin, SerkanAmaç: Çalışmanın amacı, üçüncü sınıf fizyoterapi ve rehabilitasyon öğrencilerine yönelik verilen eğitimin öğrencilerin yaşlılara yönelik tutumlarına etkisini değerlendirmekti. Gereç ve Yöntem: Çalışmaya, Trakya Üniversitesi Fizyoterapi ve Rehabilitasyon bölümü üçüncü Sınıf öğrencisi 62 birey katıldı. Öğrenciler yalnızca sempozyuma katılan (Grup I) ve sempozyum ile birlikte huzurevi ziyaretine katılan (Grup II) öğrenciler olarak iki gruba ayrıldı. Öğrencilerin yaşlıya karşı tutumları “Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği (YATÖ)” ile değerlendirildi. Eğitimin etkinliği, eğitim öncesi ve sonrası YATÖ uygulanarak incelendi. Bulgular: Grup I ve Grup II’ nin, YATÖ toplam ve alt testleri ön test ve son test puanları verilen eğitimlerin etkinliğini göstermek amacıyla karşılaştırıldıklarında, ilk ve son puanlar arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark saptanmadı (p>0.05). YATÖ son değerlendirme sonuçları gruplar arasında karşılaştırıldıklarında yaşlıya yönelik olumsuz ayrımcılık boyutu haricinde tüm alt boyutlar ve toplam puanda Grup 1 lehine istatistiksel olarak anlamlı fark bulundu (p<0.05) Sonuç: Öğrencilerin farklı eğitim içeriklerinde, eğitim öncesi ve sonrası yaşlıya yönelik tutumlarının değişmediğinin bulunması, öğrencilerde olumlu tutum ve davranış sağlanması için daha uzun süreli ve kapsamlı eğitim programlarının gerekliliğini göstermektedir.Öğe YAŞLI BAKIM PERSONELLERİNİN YAŞLI AYRIMCILIĞI İLE İLGİLİ TUTUMLARI İLE TÜKENME VE İŞ MEMNUNİYETİ ARASINDAKİ İLİŞKİSİNİN İNCELENMESİ: TANIMLAYICI BİR ÇALIŞMA(2018) Pekçetin, SerkanGiriş: Yaşlı bakım personellerinin tükenmişlik düzeyleri ve iş doyumlarını etkileyen faktörlerin pek çoğu henüz tam olarak tanımlanmamıştır. Dolayısıyla, bu çalışma bahsedilen potansiyel faktörlerden biri olan yaşlı ayrımcılığı tutumları ve bunun yaşlı bakım personelinin tükenmişlik ve iş doyumu ile ilişkisini incelemektedir.Gereç ve Yöntem: Bu çalışma, 2017 yılında gerçekleştirilen kesitsel çok merkezli bir çalışmaydı. Yaşlılık ile ilgili tutumlar Yaşlı Ayrımcılığı Tutum Ölçeği (Alt boyutları: Yaşlının yaşamını sınırlandırma, pozitif tutumlar ve negatif tutumlar), tükenmişlik düzeyleri Maslach Tükenmişlik Envanteri (Alt Boyutları: Duygusal Tükenme, duyarsızlaşma ve kişisel başarı) ve iş doyumu Kısa Form Minnesota İş Doyum Ölçeği ile değerlendirildi. Değişkenler arasındaki ilişki Spearman Korelasyon testi ile incelendi.Bulgular: Pozitif tutum puanları ile kişisel başarı ve iş doyumu puanları arasında pozitif yönde önemli bir ilişki (p<.05) ve duyarsızlaşma ile negatif yönde önemli bir ilişki saptandı (p<.05). Kısa Form Minnesota İş Doyum Ölçeği puanın duygusal tükenme ve duyarsızlaşma ile negatif yönde, kişisel başarı puanı ile pozitif yönde ilişkisi olduğu saptandı (p<.05). Sonuç: Yaşlılık ile ilgili olumsuz tutumlar yanlızca yaşlıyı olumsuz etkilemez , aynı zamanda onların bakımını yapan bakım personelini de olumsuz etkileyebilir. Yaşlılık ile ilgili olumsuz tutumların engellenmesi için eğitim programları etkinlik açısından değerlendirilmeli ve yararlı olduğu kanıtlanırsa uygulanmalıdırÖğe Yaşlı Bireylerde Uyku Kalitesinin Yorgunluk ve Yaşam Kalitesi ile İlişkisi(2019) Pekçetin, Serkan; İnal, ÖzgüAmaç: Bu çalışma yaşlı bireylerde uyku kalitesinin yorgunluk ve yaşam kalitesi ile ilişkisinin incelenmesi amacıyla planlandı.Hastalar ve Yöntemler: Çalışmaya 65 yaş ve üzeri, okur-yazar, herhangi bir fiziksel engeli olmayan 70 birey dâhil edildi.Tüm bireylere sosyodemografik form, Pittsburgh Uyku Kalite İndeksi (PUKİ), Yorgunluk Şiddet Ölçeği (FSS) ve NottinghamSağlık Profili (NSP) uygulandı.Bulgular: Bireylerin toplam PUKİ ile FSS puanları arasında (r=.411, p<.001) ve toplam PUKİ ile toplam NSP puanı arasındaanlamlı korelasyon olduğu saptandı (r=.410, p<.001).Sonuç: Çalışmada yaşlı bireylerde uyku kalitesi, yorgunluk ve yaşam kalitesinin ilişkili olduğu saptanmıştır. Sonuç olarak,yaşlı bireyler ile çalışan sağlık profesyonellerinin yaşlıların uyku kalitelerini değerlendirmesi ve eğer gerekiyorsa uykukalitesini arttırmaya yönelik müdahale planlamalarının yapılması ile yorgunluk seviyesinin azalacağı ve yaşam kalitesininartacağı düşünülmektedir.