Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Ozturk, Manolya Asik" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Parental involvement and children's peer interactions
    (Springer, 2022) Ahmetoglu, Emine; Acar, Ibrahim H.; Ozturk, Manolya Asik
    Children require parental support to successfully develop social and academic skills during early years. We examined the link between parental involvement and preschool children's peer interactions. We recruited 442 children (52.8% girls), their parents and teachers for the current study. The children's age ranged between 40 and 86 months (M = 60.28,SD = 9.72). Parents and teachers reported on children's positive and negative peer interactions using the Penn Interactive Peer Play Scale. Parents reported on their involvement using the Family Involvement Questionnaire. Results from the structural equation models revealed that parental involvement was positively related to positive peer interactions but not with negative peer interactions. Future work and limitations are discussed.

| Trakya Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Edirne, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim