Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Mutlu, Medat" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    5. Sınıf düzeyindeki sorgulayıcı araştırmaya dayalı etkinliklerin beceri ve algı açısından etkinliğinin incelenmesi
    (Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, 2021) Mutlu, Medat; Durmaz, Hüsnüye
    Sunulan tezde sorgulayıcı-araştırmaya dayalı laboratuvar etkinliklerinin 5. sınıf öğrencilerinin araştırma becerileri, bilimsel süreç becerileri ve fene yönelik sorgulayıcı öğrenme becerilerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu uygun örnekleme yolu ile 2019-2020 eğitim öğretim yılında bir devlet okuluna kayıtlı 5. sınıf seviyesinde iki farklı şubeye kayıtlı 38 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmada karma araştırma yönteminin açımlayıcı sıralı deseni uygulanmıştır. Nicel veriler, yarı deneysel kontrol gruplu ön test-son test modeli kullanılarak toplanmıştır. Bu sebeple bir şube deney, diğeri ise kontrol grubu olmak üzere rastgele yollarla iki grup belirlenmiştir. Deney grubunda sorgulayıcı-araştırmaya dayalı laboratuvar etkinlikleri, kontrol grubunda ise doğrulayıcı laboratuvar etkinlikleri gerçekleştirilmiştir. Nicel verilerin toplanması ve değerlendirilmesinin ardından nitel veriler toplanmıştır. Her iki veri setinden elde edilen sonuçlar birlikte yorumlanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırma becerileri testi, bilimsel süreç değerlendirme testi ve fene yönelik sorgulayıcı öğrenme becerileri algısı ölçeği ön test ve son test olarak kullanılmıştır. Nicel veri toplama araçlarından aldıkları puanlara göre seçilmiş 12 öğrenci ile uygulamalardan sonra yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Nicel veriler parametrik olmayan istatistik yöntemlerle SPSS paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Nitel veriler içerik analiz ile analiz edilmiştir. iv Analiz sonuçlarına göre, öğrencilerin araştırma becerileri ve fene yönelik sorgulayıcı öğrenme becerileri algıları bakımından deney ve kontrol grupları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Ayrıca deney grubu öğrencilerinin araştırma becerileri testi ve fene yönelik sorgulayıcı öğrenme becerileri algıları ölçeğinden elde ettikleri ön test puanları ile son test puanları arasında son test lehine istatistiksel olarak anlamlı bir ilerleme tespit edilmiştir. Bununla birlikte, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri testinden elde ettikleri son test puanları arasında ise anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Görüşmelerden sağlanan veriler de bu sonuçlar ile uyumludur.

| Trakya Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Edirne, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim