Yazar "Mutlu, Aysel" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe 3-6 Yaş Grubu Çocukların Uyku Alışkanlıklarının Belirlenmesi(2016) Bilsel, Ayşegül; Kocaaslan, Esra Nur; Kostak, Melahat Akgün; Mutlu, AyselAmaç: Çalışma 3-6 yaş grubundaki çocukların uyku alışkanlıklarını ve etkileyen faktörleri belirlemekamacıyla yapıldı. Materyal ve Metod: Tanımlayıcı tipteki çalışma bir üniversite hastanesinin çocuk kliniklerinde yatan 3-6 yaş grubunda çocuğa sahip 189 anne ile gerçekleştirildi. Araştırmanın verileri, aile ve çocuğun sosyo-demografik özellikleri ve uyku alışkanlıkları ile ilgili sorulardan oluşan "Anket Formu" ile toplandı. Veriler yüzdelik, ortalama, standart sapma ve ki- kare testi ile analiz edildi. Bulgular: Çocukların yaş ortalaması 4.3±1.0 idi ve %30.7'sinin kronik hastalığı vardı Çocuklar geceleri 9.7±1.4 saat uyuyor, hafta içi 21.9±1.05'da, hafta sonu 22.24±1.06' da yatıyorlardı. Çocukların %42.3'ü kendi başına, %24.3'ü anneyle birlikte yatarak uyuyordu. Çocukların %11.6'sı anneyle aynı yatakta, %10.1'i ise anne-babayla aynı yatakta uyuyordu. Çocukların %37.1'inin uyuma sırasında bir objeye gereksinim duyduğu, bunun %69.5'inin oyuncak ve %14.5'inin anneye dokunma olduğu belirlendi Çocukların %10.6'sı uykuya dalmakta güçlük çekiyor, %29.1'i uyku sırasında yatağını ıslatıyor, %20.6'sı kabus görüyordu. Çocukları az uyuduğunda %49.7'sinde hırçınlık/sinirlilik, %43.4'ünde ağlama görüldüğü anneler tarafından ifade edildi. Çocukların yaşları ile gündüz uyumaları ve uyudukları yer arasında istatistiksel olarak anlamlı fark vardı (p<0.05). Üç-dört yaşındaki çocuklarda gündüz uyuma ve anne ile aynı odada kendi yatağında uyuma oranı daha fazlaydı. Sonuç: Bu çalışmada, çocukların yatma saatlerinin geç ve uyku sürelerinin az olduğu, çeşitli uyku sorunları yaşadıkları, bir kısmının annebabalarıyla aynı odada ve aynı yatakta yattıkları belirlendiÖğe Experiences of Nursing Students in Caring for Pediatric Cancer Patients(Asian Pacific Organization Cancer Prevention, 2014) Kostak, Melahat Akgun; Mutlu, Aysel; Bilsel, AysegulBackground: This study was performed to determine the experiences of nursing students in caring for paediatric cancer patients and their families. Materials and Methods: This qualitative survey was carried out with 14 students studying in the nursing department of the Faculty of Health Sciences of a university in Edirne, Turkey. Data were obtained through focus group interviews and evaluated based on a qualitative content analysis. Results: It was determined that students, for the most part, experienced problems related to communication, sadness, helplessness, fear, anxiety, resentment and anger. In addition, the students were affected most often by effects of the disease and invasive procedures on paediatric cancer patients and their families during the process of caring for them in the oncology clinic. Conclusions: It would be useful to inform nursing students, prior to clinical practice, about the special needs of paediatric cancer patients and families who stay in oncology clinics, and to follow up with appropriate guidance during the clinical practices.