Arşiv logosu
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
Arşiv logosu
  • Koleksiyonlar
  • DSpace İçeriği
  • Analiz
  • Talep/Soru
  • Türkçe
  • English
  • Giriş
    Yeni kullanıcı mısınız? Kayıt için tıklayın. Şifrenizi mi unuttunuz?
  1. Ana Sayfa
  2. Yazara Göre Listele

Yazar "Mete, Yar Ali" seçeneğine göre listele

Listeleniyor 1 - 7 / 7
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Eğitim Örgütlerinde Siber Zorbalık Tutumları İle Örgütsel Dışlanma Arasındaki İlişki
    (2021) Öz, Tuğrul; Mete, Yar Ali
    Bu araştırmanın amacı; Edirne ilindeki eğitim örgütlerinde görev yapan öğretmenlerin siber zorbalık tutumları ile örgütsel dışlanma tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında Edirne’de resmi/özel ilk ve orta dereceli okullarda görevli 328 öğretmen oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak öğretmenlere üç boyuttan oluşan Siber Zorbalık Ölçeği ile dört boyuttan oluşan Örgütsel Dışlanma Ölçeği, araştırmacılardan izin alınarak öğretmenlere gönüllülük esasına riayet edilerek uygulanmıştır. Siber zorbalık davranışları ile örgütsel dışlanma arasındaki ilişkiyi betimleyerek diğer bağımsız değişkenlerin etkilerini de ortaya koymaya yönelik ilişkisel tarama modeli ile desenlenen araştırmada, öğretmenlerin yanıtladığı siber zorbalık ölçeğinin ortalamaları ile örgütsel dışlanma ölçeğinin ortalamalarının çok düşük düzeyde negatif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yaş, cinsiyet, sosyal ağları kullanım amaçları, sosyal ağlarda geçirilen süre, çalışma ortamındaki iletişim yeterliliği düzeyi, meslekte geçirilen çalışma süresi gibi değişkenlerin açısından öğretmenlerin siber zorbalık tutumları arasında anlamlı bir farklılık göstermediği görülmüştür. Son olarak öğretmenlerin örgütsel dışlanma tutumlarının ise sadece çalışma ortamındaki iletişim düzeyi yeterliliği değişkenine göre anlamlı bir farklılık gösterdiği görülmüştür.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    GÜNEY KORE, JAPONYA, YENİ ZELANDA VE FİNLANDİYA’ DA ÖĞRETMEN YETİŞTİRME VE ATAMA POLİTİKALARI
    (2013) Mete, Yar Ali
    Eğitim politikalarını uygulamaya koyan ve uygulama biçimleri ile bu politikaları etkileyen, eğitim hizmetlerine anlam katan, eğitimi işlevselleştirip ona ruh veren ve eğitimin hizmetlerinin başlatıcısı, geliştiricisi, uygulayıcısı olan öğretmenler eğitim sistemlerinin vaz geçilmez öğesidir. Bundan dolayı politika yapıcıları eğitim sistemlerinde uygulanan reformların temeline öğretmenleri yerleştirmiştir. Bu reformlar temel olarak öğretmen yetiştirme, istihdam ve hizmet içi eğitime kadar bir dizi düzenlemeyi kapsamaktadır. Bu makalede PISA 2000, 2003 ve 2006'da yüksek performans gösteren ülkeler arasında girmeyi başaran Japonya, Güney Kore, Finlandiya ve Yeni Zelanda'nın öğretmen yetiştiren kurumlarına öğretmen adaylarının seçimi, yetiştirilmesi, atanması ve hizmet içi eğitimlerinde uyguladıkları politikalar incelenmiştir. Analizler sonucunda bu ülkelerde birleşik ve art arda öğretmen yetiştirme modellerinin birlikte benimsendiği, öğretmen adaylarının fakültelere seçiminde ulusal sınavların yanında öğretmenlik becerilerini ölçen yazılı, mülakat ve performans sınavlarının uygulandığı belirlenmiştir. Hizmet öncesi eğitiminde pratik ve teorik dengenin kurulduğu ve yoğun bir uygulama eğitimi verildiği tespit edilmiştir. Öğretmen istihdamında çoktan seçmeli testler yerine beceri ölçen testler uygulandığı ve işe alım sürecinin nitelik üzerine temellendirildiği görülmüştür. Bu ülkelerde hizmet içi eğitim çalışmalarına da önem verdikleri tespit edilmiştir. Özellikle yüksek lisans, öğretmenlik sertifikası yenileme gibi uygulamalarla hizmet içi eğitimi zorunlu kıldıkları ve zorunlu olan hizmet öncesi eğitimler dışındaki faaliyetlere katılan öğretmenlere primler verilerek özendirildiği tespit edilmiştir. Ayrıca bu ülkelerde öğretmenlerin sosyal ve ekonomik durumlarının OECD ülkelerinin çok üstünde olduğu ve bundan dolayı bu ülkelerde öğretmenlik mesleğinin cazibesi diğer mesleklere göre yüksek olduğu belirlenmiştir
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    İlköğretim okullarında öğretmen yetkilendirilmesi
    (Trakya Üniversitesi, 2002) Mete, Yar Ali; Yiğit, Birol
    11 Tezin Adı: İlköğretim Okullarında Öğretmen Yetkilendirilme Hazırlayan: Yar Ali METE ÖZET Bu araştırmanın amacı, ilköğretim Okullarında görev yapmakta olan yöneticilerin, öğretmenlerin yetkilendirilmesine dair davranışlarına ilişkin öğretmen algılarının düzeyleri belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma betimsel modeldedir. Veri toplama aracı olarak geliştirilen anket, Russell,Cooper & Gren Blatt'ın hazırladığı, Öğretmen Katılım ve İlgi Ölçeği " Teacher Involvement and Participation Scale", Short & Rinehart'in geliştirdiği Okul Katılımcıları Yetkilendirme Ölçeği " School Participation empowerment Scale" ve Leithwood & Jontzi' nin geliştirdiği Liderliğin Doğası " The Nature Of Leadership" adlı ölçeklere dayanılarak hazırlanan "Öğretmen Yetkilendirme Ölçeğidir". Araştırmanın verileri 2001-2002 Eğitim-Öğretim yılı, II yan yılında, Malatya, Şanlıurfa, Tunceli, Kocaeli, İzmir, Diyarbakır, İstanbul, Manisa ve Sakarya il merkezinde görev yapan 750 öğretmenle sınırlıdır. Verilerin istatistiksel analizi SPSS 9.0 / 11.0 paket programlarında bulunan 'T Testi', ' Tek Yönlü Varyans Analizi', 'Tukey Testi', ' Anova Testi' ile çözümlenmiş ve aşağıdaki sonuçlara ulaşılmıştır. Yöneticilerin, yetkilendirmenin boyutlarından olan öğretmenlerin Kendi Etkililik davranışını geliştiren davranışları sergiledikleri, diğer boyutlar olan Otonomi, Statü, Karar Verme, Etki ve Profesyonel Gelişim Boyutu davranışlarını yöneticilerin sergilemedikleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenlerin cinsiyetlerinin, yetkilendirmenin Kendi Etkililik ( P<0.5, t:2.04) ve Etki Boyutu (p<0.5, t:2.45) boyutlarım algılamalarında anlamlı ilişki bulunmuştur fakat diğer boyutlarda anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Öğretmenlerin görevlerine göre, Otonomi (p<0.5, t:2.08) ve Profesyonel Gelişim (p<0.5, t:2.69) boyutlarını algılamalarında anlamlı ilişki bulunmuş, diğer boyutlarda anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Öğretmenlerin Hizmet Sürelerinin okul yöneticilerinin yetkilendirme davranışını algılama düzeyleri araştırılmış, Kendi etkililik (p<0.5), profesyonel Gelişim (p<05), otonomi ( p<0.5), Statü (p<0.5) anlamlı ilişki bulunmuştur diğer boyutlarda anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Anahtar Kelimeler: 1 -Yetkilendirme 2-Profesyonel Gelişim 3-Statü 4-Etki 5-Kendi Etkililik 6-Otonomi 7-Karar Verme
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    In Turkey First Year of Pre-Service Teachers: Difference between the East and the West
    (2019) Erdoğan, İrfan; Mete, Yar Ali; Serin, Hüseyin
    Being a first year teacher in the teaching profession is a critical period in terms of the teachingprofession process. Therefore, in-depth research and understanding of the first-year teaching in theteaching profession is important in terms of practical and political practices related to the development ofthe teaching profession. In this research, the comparison of candidate teachers' first years of theirprofessional life within the east-west difference is examined in terms of the experiences and effects ofthose experiences in and out of school. The study group consists of prospective teachers working inEdirne and Van in the spring term of 2013-2014 academic year. This research has been conducted with aqualitative research approach and phenomenological desing has been utilized as research technique.Semi-structured interview form was used as data collection tool. The interviews with the participants tookplace between 25 and 40 minutes on average and the collected data were analyzed with content analysisand frequency analysis and reported by grouping according to categories. According to the results of thestudy, it is observed that there have been several differences between in (first meeting with the schoolprincipal, the mentor and the educational problems encountered) and out-school (transportation, housingand social activities and preparatory and basic trainings) experiences of the pre-service teachers workingin Edirne and the pre-service teachers working in Van during the first year of their professional life. Theresults of this study were discussed with reference to similar studies in the literature.
  • Yükleniyor...
    Küçük Resim
    Öğe
    Öğretmenlerin Örgütsel Dışlanma Düzeyi1
    (Trakya Üniversitesi, 2019) Dönmez, Huriye; Mete, Yar Ali
    Öz: Bu çalışmanın amacı her düzey ve kademede görev yapan öğretmenlerin örgütsel dışlanma düzeyini ölçmektir. Bu araştırma tarama modelinde tasarlanmıştır. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Tekirdağ’da görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Oransız eleman örneklemeyle 600 öğretmene ulaşılmıştır. Araştırmada örgütsel dışlanmanın cinsiyet, medeni durum, yaş, kurumdaki konum, eğitim durumu ve kurumdaki çalışma yılına göre farklılaşıp farklılaşmadığı çalışmanın alt problemlerini oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Örgütsel Dışlanma ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS programıyla analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda 2017- 2018 eğitim öğretim yılında Tekirdağ’da görev yapan öğretmenlerin örgütsel dışlanma düzeylerinin düşük olduğu bulunmuştur. Öğretmenlerin örgütsel dışlanma düzeyine bakıldığında medeni durum haricindeki diğer özellikler açısından herhangi bir farklılık bulunmamıştır. Katılımcıların cinsiyetine, yaşına, eğitim durumuna, kurumdaki konumuna ve kurumdaki çalışma süresine göre örgütsel dışlanma düzeyi farklılaşmamaktadır. Yapılan çalışma sonucunda sadece medeni duruma göre örgütsel dışlanma düzeyi farklılaşmaktadır. Bu farklılaşmada ise bekar katılımcıların evli katılımcılara göre örgütsel dışlanma düzeyinin daha yüksek olduğu görülmüştür.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    Relationship Between Organizational Cynicism And Ethical Leadership Behaviour: A Study At Higher Education
    (Elsevier Science Bv, 2013) Mete, Yar Ali
    In this study, it is aimed to evaluate the relationship between ethical Leadership behaviour of faculty administrators of higher education and academics' organizational cynicism behaviour. The population of the study is 400 academic staffs that work M three universities in Thrace region in 2011-2012 education years. Data were collected with organizational cynicism and ethical leadership scales. The data is reported with using multiple regression and path analysis. Three main results were found. First one is that academics perceptions for faculty administrators are in middle level. Second is that academics organizational cynicism attitudes are in high level. In the study, faculty administrators' ethical leadership behaviour has a negative and consistent effect on academics' organizational cynicism behaviour. It is found that perceived ethical leadership behaviour is an important predictor of organizational cynicism. (C) 2013 The Authors. Published by Elsevier Ltd. Open access under CC BY-NC-ND license.
  • Küçük Resim Yok
    Öğe
    ZİHNİMİZDE VAR OLAN ÖĞRETMEN İMGESİ: BİR GÖRSEL ANALİZ
    (2022) Mete, Yar Ali
    Bu araştırmanın amacı; öğretmen adaylarının öğretmen kavramına yönelik zihinsel imgelerini zihin haritalarına göre iki ana temada (geleneksel ve çağdaş pedagoji) tartışmaktır. Bu amaç doğrultusunda lisans düzeyindeki öğretmen adaylarına “öğretmen” kavramı ile ilgili düşüncelerini yansıtan zihin haritası çizmeleri istenmiştir. Nitel olarak planlanan araştırmada olgubilim modeli kullanılmıştır. Çalışma grubu 2016-2017-2018 öğretim yılında Trakya Üniversitesi Eğitim fakültesinde öğrenim gören tüm derslerini tamamlamış ve mezuniyet aşamasında olan 1336 öğretmen adayından oluşmaktadır. Toplanan veriler kategorisel analiz yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Veriler belirtilme sıklığı (f) ve yüzde (%) hesapları yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen çizimler benzer özelliklerine göre altı kategoride (frekansları en yüksekten en aza doğru; Cezalandırıcı, Bilgi Kaynağı, Anne ve Baba, Yol Gösteren, Arkadaş ve Ayrımcı) toplanmıştır. Öğretmen adaylarının 920’si (%68,8) ürettikleri çizim haritalarında geleneksel eğitim anlayışına sahip olduğu, 416’sı (%31,2) çağdaş eğitim anlayışa vurgu yaptığını göstermektedir.

| Trakya Üniversitesi | Kütüphane | Açık Erişim Politikası | Rehber | OAI-PMH |

Bu site Creative Commons Alıntı-Gayri Ticari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile korunmaktadır.


Edirne, TÜRKİYE
İçerikte herhangi bir hata görürseniz lütfen bize bildirin

DSpace 7.6.1, Powered by İdeal DSpace

DSpace yazılımı telif hakkı © 2002-2025 LYRASIS

  • Çerez Ayarları
  • Gizlilik Politikası
  • Son Kullanıcı Sözleşmesi
  • Geri Bildirim