Yazar "Meco, Suad" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 2 / 2
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Covid 19 sonrası değişen tüketici kanal tercihleri(Trakya Üniversitesi, 2023) Meco, Suad; Küçükkancabaş, SelinBu tezin amacı Türkiye'deki genç tüketicilerin webrooming davranışlarını şekillendiren temel faktörlerin anlaşılmasıdır. Araştırmada webrooming davranışına yönelik niyet, ilgili teorilere dayalı olarak geliştirilmiş kavramsal bir model ile açıklanmaya çalışılmaktadır. Sunulan kavramsal model, çok kanallı perakendecilik ortamında kanal seçimi davranışına ilişkin zengin literatürden yararlanarak webrooming davranışına uygulanabilecek bir dizi önerme geliştirmektedir. Bu doğrultuda araştırmanın kavramsal modelinde webrooming davranışına yönelik niyet tüketicilere ve çevrimiçi ve çevrimdışı kanallara ait özellikler yoluyla açıklanmaktadır. Açıklayıcı araştırma niteliğinde olan araştırmanın verileri çevrimiçi anket yöntemi ile toplanmıştır. Araştırmanın anakütlesini en az bir kez webrooming davranışı sergilemiş olan 18-25 arası gençler oluşturmaktadır. Araştırmada çoklu değişkenler arasındaki nedensel ilişkileri ortaya koymak için post-pozitivist, deneysel olmayan genel bir nicel yaklaşım olan Yapısal Eşitlik Modellemesi kullanılmıştır. Verilerin analiz sürecinde SmartPLS v.3.1.5 yazılım programından faydalanılmıştır. Araştırma sonuçları tüketicilerin webrooming davranışına yönelik tutum ve niyetlerin tüketici kaynaklı özelliklerden (dokunma ihtiyacı, sosyalleşme ihtiyacı, beklemeden sahip olma ihtiyacı, beklenen pişmanlık) ve çevrimiçi (çevrimiçi aramanın algılanan yararlılığı, algılanan ürün çeşitliliği ve algılanan çevrimiçi araştırma kolaylığı) ve çevrimdışı (algılanan satış personeli bulunabilirliği, satış sonrası hizmetler) kanal özelliklerinden etkilendiğini ortaya koymaktadır. Bu araştırmada ürün özelliklerinin de tüketicilerin alışveriş kanalı seçimi bağlamında önemli faktör olduğu ortaya konulmaktadır. Bu araştırma mevcut perakende ortamında gelişmekte olan bir araştırma alanı olan webrooming davranışına ilişkin kavramsal bir model önererek perakendecilik alanındaki bilgi birikimine katkıda bulunmaktadır.Öğe DIŞA DÖNÜKLÜK VE YEŞİL REKLAMA YÖNELİK TUTUMLARIN YEŞİL SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ(2020) Altuğ, Nevin; Özhan, Şeniz; Meco, SuadYeşil reklamcılığın amacı, tüketicileri bir şirketin ürün ve hizmetlerinin çevreselyönleri hakkında bilgilendirmek, çevre dostu markalar ve işletmeler için bilinç oluşturmakve yeşil ürünlere olan talebi teşvik etmektir. Bu araştırmada, beş faktör kişilik boyutlarındandışadönüklük ile yeşil reklama yönelik tutumların yeşil ürün satın alma niyetine etkisininincelenmesi amaçlanmıştır. Trakya Üniversitesi öğrencilerinden yüz yüze anket yöntemiyletoplanan veriler yapısal eşitlik modellemesi ile test edilmiştir. Analiz sonucunda, dışadönüklüğün yeşil reklama yönelik bilişsel-duyuşsal tepkileri ve tüketicilerin şirketlere veürünlere tepkilerini etkilediği tespit edilmiştir. Tüketicilerin şirketlere ve ürünlere tepkilerininde yeşil satın alma niyeti üzerinde etkili olduğu görülmüştür.