Yazar "Kuh, Zeynep" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 4 / 4
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe DİJİTAL BÖLÜNMENİN SAĞLIK HİZMETLERİ KULLANIMI ÜZERİNE ETKİSİ(Trakya Üniversitesi, 2022) Kuh, Zeynep; Erdem, RamazanTeknolojik gelişmelerin hızla artması, bilgi ve iletişim teknolojileri (BİT)’nin kullanımını hayatın her alanına yaymış bulunmaktadır. Birçok hizmetin dijital ortama taşınması ile çeşitli farklılıklardan kaynaklı her birey eşit şekilde bu teknolojik imkânlardan yararlanamamaktadır. Bu çalışmada dijital bölünmenin sağlık hizmetleri kullanımı üzerine etkisi incelenmektedir. Türkiye’de dijital bölünmeyi ele alan çalışmalar mevcuttur. Ancak dijital bölünmeyi sağlık hizmetleri açısından ele alan çalışmaya rastlanamamıştır. Bu çerçevede çalışmanın amacı, dijital bölünmenin sağlık hizmetleri kullanımı üzerinde bir etkisinin olup olmadığının tespit edilmesidir. Dijital bölünmenin bireylerin sağlık hizmeti kullanımı üzerindeki etkisini inceleyen bu çalışma, Batı Akdeniz bölgesinde yaşayan toplamda 450 katılımcı ile gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Anket üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm Soysal (2017), Aksoy (2018), Günbatar (2014) ve Kutluca ve diğerleri (2010) tarafından geliştirilen ölçeklerin detaylı bir incelemesi yapıldıktan sonra oluşturulan soru havuzundan seçilen 39 maddeden oluşmaktadır. İkinci ve üçüncü bölüm detaylı bir literatür taraması yapıldıktan sonra araştırmacı tarafından oluşturulmuştur. Bu üç bölüme ilişkin maddeler 5’li likert ölçeği ile değerlendirilmiştir. Veriler Statistical Package for the Social Sciences (SPSS 16.0) programı aracılığı ile analiz edilmiştir. Dijital bölünmenin bireylerin sağlık hizmeti kullanımı üzerindeki etkisi çoklu regresyon analizi kullanılarak değerlendirilmiştir. Sonuç olarak genel BİT kullanımının sağlık hizmetleri kullanımı üzerinde bir etkisinin olduğu sonucuna varılabilmektedir.Öğe DİJİTAL SAĞLIK UYGULAMALARININ BİLİNİRLİĞİNİN VE KULLANIMININ DİJİTAL BÖLÜNME ÇERÇEVESİNDE İNCELENMESİ(2021) Kuh, Zeynep; Erdem, RamazanBilgi ve iletişim teknolojileri (BİT)’ndeki gelişmelerin, hem ülkelerin gelişimi açısından hem de bireylerin yaşam seviyelerine sağladığı katkıdan dolayı önemi her geçen gün daha da artmaktadır. Ancak BİT’e erişim ve kullanım noktasında hem bireyler hem de ülkeler arasında eşitsizlikler yaşanmaktadır. Bu eşitsizlikler “Dijital Bölünme” kavramını ortaya çıkarmıştır. Dijital bölünme, teknolojik gelişmelerin hızla ilerlemesi ve aradaki eşitsizliğin artması ile ülkelerin ortak sorunu haline gelmeye başlamıştır. Bu bölünme birçok alanda olduğu gibi sağlık hizmetlerine erişim noktasında da kendini göstermektedir. Bu çalışmada dijital sağlık hizmetlerine ilişkin bilgi ve kullanım düzeyinde dijital bölünmenin yaşanıp yaşanmadığını bulmak ve dijital bölünme söz konusu ise hangi sosyo-demografik değişkenlerin belirleyici olduğunu tespit etmek amaçlanmıştır. Bu amaçla Antalya, Isparta ve Burdur illerinde yaşayan toplamda 450 kişiye ulaşılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak literatür taraması yapılarak araştırmacı tarafından geliştirilen, dijital sağlık hizmetlerini hangi düzeyde bildikleri ve kullandıklarını analiz edebilmek için “Dijital Sağlık Uygulamaları” anketi kullanılmıştır. Anket kullanım ve bilgi düzeylerini değerlendiren 10 sorudan oluşmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, sosyo- demografik değişkenlerden yaş, cinsiyet, eğitim, medeni durum ve internet kullanımının birçok dijital sağlık uygulamaları (DSU) bilgi ve kullanım düzeyinde belirleyici olduğu bulunmuştur. Bu da sağlıkta dijital bölünmenin yaşandığını ve sağlıktaki bu bölünmenin genel dijital bölünmeden bağımsız olmadığını göstermektedir.Öğe Solunum Yolları Hastalıklarının Toplumsal Görüngüleri Üzerine Nitel Bir Araştırma(2021) Alkan, Ahmet; Erdem, Ramazan; Kuh, ZeynepKronik hastalıkların sayısı dünya genelinde gün geçtikçe artış göstermektedir. Bu durum aynı zamanda hem uzun süreli sağlık bakım hizmetlerinin hem de ölüm nedenlerinin önemli bir etkenini oluşturmaktadır. Araştırmanın amacı, solunum yolu hastalığı olan bireylerin bu hastalık sürecinden nasıl etkilendiklerinin (aile ilişkileri, gelecek beklentileri, eğitim hayatı, sosyal yaşam vs.) ele alınması ve hastalık sürecinin evrelendirilerek değerlendirilmesidir. Bu çalışma için Süleyman Demirel Üniversitesi Sağlık Bilimleri Etik Kurulunun 24.03.2021 tarih ve 50/1 sayılı kararı ile çalışmanın etik kurallara uygun olduğuna dair gerekli izin alınmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmeler hasta anlatısı yöntemine uygun olarak psikolojik ve sosyal (etkileşimsel), geçmiş, şimdi ve gelecek (süreç) ve hastalık hikâyesinin temellendiği yerler ve şartlar (durumsallık) boyutlarına uygun olarak yapılmıştır. Araştırma çerçevesinde sekiz kişi ile görüşülmüştür. Sonuç olarak diğer hastalıklarda olduğu gibi solunum yolları hastalıkları da hastalığın her aşamasında (teşhis öncesi, teşhis, tedavi ve rehabilitasyon) hasta ve hasta yakınlarını sosyal, psikolojik, ruhsal, bedensel ve ekonomik yönden etkilemektedir. Anahtar Kelimeler: Solunum Sistemi Hastalıkları, Kronik Hastalıklar, Hastalık HikÖğe A Steep Mountain to Cross: Adequacy Assessment Process Through the Eyes of Students of PhD(Ani Publishing, 2022) Erdem, Ramazan; Izguden, Dilruba; Gungor, Sumeyye; Tatlidil, Rabia; Ertumer, Ayse Gulen; Kuh, Zeynep; Ozer, ElifIn Turkiye, postgraduate students are required to take the Ph.D. proficiency exam to pass the thesis stage and complete their education after completing their doctoral course period. The proficiency process, which manifests itself as a long, difficult and stressful process, seems like a steep mountain to cross in the lives of doctoral students. This research examines the Ph.D. proficiency process from doctoral students' perspectives and determines the results. The interpretative phenomenological design, one of the qualitative research methods, was used; with the criterion sampling method, which is one of the purposive sampling methods, interviews were conducted with 9 participants and 55 pages of data were obtained, and the data were analyzed with thematic analysis. When the proficiency exam is evaluated as a whole, it has been determined that it has some positive and negative results. At the end of this whole process, the proficiency exam has gained meaning as a compelling process, learning and development process, great exam, understanding of inadequacy, and an indescribable process. The information obtained from the research is a guide for students who will take the exam in the future. In addition, based on the research results, suggestions for students and suggestions for the exam are presented.