Yazar "Koç, Yusuf" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 3 / 3
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe Prospective teachers’ noticing with respect to the student roles underlined in the elementary mathematics program: Use of video- cases(2012) Osmanoğlu, Aslıhan; Işıksal, Mine; Koç, YusufBu nitel çalışmanın amacı, öğretmen eğitiminde video örnek olay kullanımı neticesinde,matematik öğretmen adaylarının ilköğretim matematik programında vurgulanan öğrenci rolleriüzerine fark ettikleri noktaları incelemektir. Çalışmada teorik çerçeve olarak van Es ve Sherin(2002) tarafından geliştirilmiş olan Fark Etme Teorisi’nden yararlanılmıştır. Veriler, büyük birdevlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 15 son sınıf matematik öğretmen adayındanyazılı yansıtıcı görüşler ve mülakatlar neticesinde toplanmıştır. Bulgular, öğretmen adaylarınıngerçek matematik sınıf ortamlarını analiz etme şansı yakaladıklarında, ilköğretim matematikprogramında vurgulanan öğrenci rollerine yönelik çeşitli noktaları fark edebildiklerinigöstermiştir.Öğe A study on investigating 8th grade students` reasoning skills on measurement: The case of cylinder(2010) Işıksal, Mine; Koç, Yusuf; Osmanoğlu, AslıhanBu çalışmanın amacı 8. sınıf öğrencilerinin ölçme alanındaki akıl yürütme becerilerini, daha spesifik olarak belirtmek gerekirse, öğrencilerin silindirin yüzey alan ve hacimine yönelik akıl yürütme becerilerini incelemektir. Veriler 2008 bahar dönemi sonunda Ankara’daki üç devlet okulu ve iki özel okulda öğrenim görmekte olan toplam 271 öğrenciden elde edilmiştir. Öğrencilerin silindirin alan ve hacmine yönelik akıl yürütme becerilerini tespit etmek amacıyla Silindir İnceleme Envanteri (CET, Merseth, 2003) ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Bulgular, 8. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlama gerektiren geometri problemlerini çözerken zorluk yaşadıklarını göstermiştir. Bulgular yorumlanmış ve ileriki çalışmalar için öneriler sunulmuştur.Öğe A study on investigating eight : Grade students ' reasoning skills on measurement : The case of cylinder(2010) Işıksal, Mine; Koç, Yusuf; Osmanoğlu, AslıhanBu çalışmanın amacı 8. sınıf öğrencilerinin ölçme alanındaki akıl yürütme becerilerini, daha spesifik olarak belirtmek gerekirse, öğrencilerin silindirin yüzey alan ve hacimine yönelik akıl yürütme becerilerini incelemektir. Veriler, 2008 bahar dönemi sonunda Ankara’daki üç devlet okulu ve iki özel okulda öğrenim görmekte olan toplam 271 öğrenciden elde edilmiştir. Öğrencilerin silindirin alan ve hacmine yönelik akıl yürütme becerilerini tespit etmek amacıyla Silindir İnceleme Envanteri (CET, Merseth, 2003) ölçme aracı olarak kullanılmıştır. Bulgular, 8. sınıf öğrencilerinin kavramsal anlama gerektiren geometri problemlerini çözerken zorluk yaşadıklarını göstermiştir. Bulgular yorumlanmış ve ileriki çalışmalar için öneriler sunulmuştur.