Yazar "Keser, İrem Gökçe" seçeneğine göre listele
Listeleniyor 1 - 1 / 1
Sayfa Başına Sonuç
Sıralama seçenekleri
Öğe İlköğretim matematik öğretmenlerinin pandemi döneminde yaşadıkları öğretimsel sorunlar ve öğretim uygulamalarına yönelik tercihleri(Trakya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2023) Keser, İrem Gökçe; Vural, LeventBu araştırmada, Covid-19 salgını nedeniyle pandeminin matematik öğretimine olan etkileri ortaokul matematik öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda belirlenmeye çalışılmıştır. Bu kapsamda ortaokul matematik öğretmenlerinin yaşadıkları öğretimsel sorunlar, tercih ettikleri uygulamalar ve uzaktan eğitim çalışmalarının durumunu ortaya koymak hedeflenmiştir. Araştırmanın katılımcıları Edirne ilinde devlet okullarında görev yapmakta olan 25 ortaokul matematik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma türünün durum çalışması modeli ile desenlenmiştir. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşmeler ile toplanmıştır. Uzman görüşleri doğrultusunda geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla ortaokul matematik öğretmenleri ile yüz yüze görüşmeler yapılmıştır. Toplanan veriler, analiz edilirken içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma verilerine göre, ortaokul matematik öğretmenlerinin uzaktan eğitimde gerçekleştirilen matematik öğretiminde, geleneksel eğitim uygulamalarına yer verdikleri, kendi hazırladıkları materyalleri kullandıkları, derste farklı sitelerin içeriklerinden yararlandıkları, EBA TV ders içeriklerini beğenerek kullandıkları, öğrencilerin üst kademede hazırbulunuşluk bakımından sorun yaşayacaklarını düşündükleri, öğrencilerin matematik dersine karşı ilgisiz oldukları, uzaktan eğitimin matematik öğretimine olumsuz bir etkisi olduğunu düşündükleri ve anlatımın soyut kaldığını belirttikleri, ders sürelerini yeterli buldukları, yıllık planlarında yer alan kazanımları tamamladıkları ve uzaktan eğitimin bundan sonraki sürecin bir parçası olması gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır.